זוכרים שיום הבחירות הוא יום שבתון? אין עבודה, אין לימודים וזה הזמן לטייל במדינה היפה שלנו (אם לא ירד גשם) וכמובן לסייע לעסקים המקומיים שמתקשים לשרוד מאז פרוץ המלחמה. ביום שלישי הקרוב (27.2.2024) מצביעים ואז מה עושים? הכנו לכם מלא אפשרויות בראשון לציון ובכל הארץ.
7 צפייה בגלריה
קניון שופינג
קניון שופינג
בקניונים יחכו מבצעים מיוחדים ליום הבחירות
(צילום המחשה: shutterstock)

טיולים בטבע


פנינת הטבע הכי יפה באזור: גן לאומי גבעות כורכר נס ציונה
רכס הכורכר במערב נס ציונה, על גבול ראשון לציון הוא מסלול מעגלי באורך 2.5 ק"מ לצד נוף ופריחה. על גבעות הכורכר יש צומחים כ 150 פרחים ופרחי בר כמו סחלבים, אירוסים, כלניות, נוריות, קידה שעירה, רותם, לוטם, פרגים וגם מגוון בעלי חיים כמו ציפורים, שועלים, תנים, קיפודים, נחשים וצבים.

7 צפייה בגלריה
גבעת האירוסים. נקודת טבע מרהיבה
גבעת האירוסים. נקודת טבע מרהיבה
גבעת האירוסים. נקודת טבע מרהיבה
(צילום: עיריית ראשון לציון )

כתובת בווייז: דרך גבעות הכורכר נס ציונה

קראו גם:

גבעת חומרה

בגבעת הכורכר שבין ראשון לציון לפלמחים ממוקמת גבעת החומרה המכונה גם שמורת אירוס הארגמן, שם תוכלו למצאו בין ינואר למרץ את פריחת אירוס הארגמן. במקום יש גם פריחה של פרחי בר כמו כלניות, נוריות, חצבים, צבעונים והרותם.
כתובת בוויז: גבעת חומרה פלמחים

בריכת החורף חולון

בצפונה של חולון הוקמה בריכת חורף חדשה ופארק טבע עירוני. הפרויקט הוא פרויקט חינוכי סביבתי שמשלב בתוכו ערכי שימור וסביבה יחד עם חוויית טבע בלבד העיר לציבור הרחב. הפארק העירוני הוקם לצד בריכת החורף הוותיקה ולצידה בריכת חורף חדשה שנחפרה כך שכאשר יורדים גשמים והבריכה החדשה תתמלא, עודפי המים ימלאו גם את הבריכה הוותיקה.

7 צפייה בגלריה
בריכת החורף ופארק הטבע בחולון
בריכת החורף ופארק הטבע בחולון
בריכת החורף ופארק הטבע בחולון
(צילום: עיריית חולון)

בבריכת החורף אפשר למצוא מיני דו חיים כמו: קרפדות ירוקות, חפרית מצויה, אילנית מצויה, טריטון הפסים, מיני דרטנים כמו תריסן, זימרגל ובוצן ולא מעט עופות כמו ברכיות ופרפור עקוד.
איך מגיעים? הפארק נמצא ממזרח לרחוב הלוחמים, בצמוד לקאנטרי חולון ולמשרד הרישוי, מול גבעת הפילבוקס (קיים שילוט במקום).

מטיילים בין הנחל לאגם

הצצה אל עולם החי והצומח באמצעות מתנדבי גן לאומי ירקון עם דף פעילות עצמאית שייקח את הילדים אל הנקודות הכי יפות סביב האגם, בריכת החורף והנחל בגן לאומי ירקון. מוזמנים להכיר את עולם מקווי המים, לחפש ולעקוב אחר החי והצומח ולהשלים תמונה שלמה של בית גידול שהולך ונעלם. את דפי הפעילות ניתן לקבל ללא תשלום מעמדות המידע בשני מתחמי הגן בסמוך למרכז השירות למטייל.
איפה? גן לאומי ירקון: מתחם תל אפק | מתחם מקורות הירקון (כניסה מכפר הבפטיסטים) מתי: ביום הבחירות המקומיות ה-27 בפברואר בין השעות 10:00-14:00 פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים.

מטיילים בנאות קדומים


5 דק' ממודיעין, 20 דק' מת"א מחכים לכם הנופים הפריחות ומראות הטבע הנפלאים שיש בארץ בשמורת הטבע נאות קדומים. ביום הבחירות נצא לטיול פריחה מרהיבה בין שדות הדגן המוריקים ועצים מלבלבים, נעבור בין מתקני חקלאות קדומים ונספר על איך מפרח בא הפרי, כיצד דבורה או חיפושית עובדות ומאביקות, איך זרעים עוברים ממקום למקום ויוצרים טבע מתחדש.
נקבל עצות מעצים שיודעים גם במצבים קשים להתגבר ולהשתקם. ולמזכרת נכין שקית ריחנית מצמחי בושם.
יום שלישי 27.2.2024 | י"ח אדר א'
הסיורים יצאו בשעות: 09:30 | 12:00 | 14:30 – משך הסיור כשעתיים- ניתן לצאת לסיורים בהרשמה מראש בלבד.

7 צפייה בגלריה
נאות קדומים
נאות קדומים
נאות קדומים
(צילום: נחלה לוי)

פריחת הדובדבן בגן הבוטני ירושלים

בלב העיר ירושלים ישנה פנינת טבע אמיתית גן בוטני מדהים ומושקע שאסור לפספס. הטיול בגן הבוטני מחולק לפי איזורים גיאוגרפיים שונים, כך שיוצא מצב שהמטייל עובר בין נופי היבשות ומכיר את הצומח באותה יבשת. קפיצה בין היבשות כמו לאוסטרליה, דרום מערב אסיה, איזור אגן הים התיכון, אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, בונסאי והחממה הטרופית. בימים אלו עדיין ניתן לראות את פריחת הדובדבן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

7 צפייה בגלריה
יוצאים לטייל
יוצאים לטייל
יוצאים לטייל
(צילום המחשה: canva)

פעילויות לילדים באתרי המורשת

בבית של סבתא צילה כבר הייתם? ביום הבחירות תוכלו להצטרף עם הילדים לאחד מהסיורים והפעילויות לכל המשפחה שיתקיימו באתרי המורשת ברחבי הארץ. בין הפעילויות סיורים מומחזים עם שחקנים, משחקי בריחה וחידונים היסטוריים, חוויות וסיפורים מחיי החלוצות והחלוצים שבזכותם אנחנו כאן. לחצו כאן לרשימת האתרים הפתוחים בבחירות… איפה? בין האתרים הפרוסים ממעלות בצפון ועד צריף בן גוריון בנגב תוכלו להכיר עם הילדים את תולדות ההתיישבות בארץ, הקמת מדינת ישראל ושנותיה הראשונות של המדינה. מידע נוסף באתר המועצה לשימור אתרים.

מוזיאונים, תרבות ואטרקציות מיוחדות


מתחם Ice Peaks - היכל הקרח של ישראל בפארק פרס חולון, מזמין אתכם לבלות ביום הבחירות לרשויות המקומיות באווירה כיפית במיוחד. בוחרים ומגיעים עם כל המשפחה להיכל הקרח.
בהיכל הקרח של ניתן ליהנות מחדר שלג, שהוא אטרקציה מושלמת לקטנטנים
ביום הבחירות יום שלישי ה 27.02.204 המתחם יהיה פתוח בין השעות 11:00 עד 20:00. למלווים הכניסה ללא תשלום. התשלום הוא לעולים על משטח ההחלקה בלבד. יש להזמין מקום מראש.

7 צפייה בגלריה
אייס פארק חולון. גם ביום הבחירות
אייס פארק חולון. גם ביום הבחירות
אייס פארק חולון. גם ביום הבחירות
(צילום: יח"צ)

צלילי פריז במוזיאונים הקשורים לתולדותיה, ספרית המדיטק חולון

עם "הקומפניון דה לה שנסון" בעקבות שטיחי "הגבירה וחד הקרן" של מוזיאון קלוני לימי הביניים, ג'וני האלידיי ‏בעקבות המהפכה הצרפתית בקונסיארז'רי, ז'ורז' ברסאנס בארכיון הלאומי ועוד. מפגש בקורס: מוזיאונים, שנסונים ומה שביניהם – סיורים מוסיקליים במוזיאונים של פריז. מרצה: ד"ר אביב אמית. מחיר: 70 שקל, בטלפון: בטלפון 1800-20-29-30.

מוזיאון העיצוב חולון, סינמטק המבוגרים והילדים ותיאטרון המדיטק יקיימו מגוון פעילות לכל המשפחה, עם הטבות תשלום מיוחדות לרגל יום הבחירות.
בסינמטק יוקרן הסרט "לרוץ על החול", בסינמטק הילדים יוקרן "מאווקה נסיכת היער" בדיבוב לעברית לגילי 6+, בתיאטרון הילדים תוצג ההצגה "הדבורה מאיה", במוזיאון העיצוב חולון מוצגת התערוכה "שובר.ת שיווין" ויתקיימו ארבעה סיורים מודרכים לקהל הרחב במהלך היום בין השעות 10:30-18:00.

גיבורים פורצי דרך, מוזיאון אנו בתל אביב

לנסות להבין את אלברט אינשטיין, לשחות כמו מארק ספיץ, להיות סוכנים חשאיים כמו אלי כהן או לעצב אופנה כמו דונה קארן? תכירו את תערוכת הגיבורים בגלריה למשפחות של מוזיאון אנו בתל אביב המציעה בנוסף לביקור בתצוגת הקבע החדשה והמושקעת במיוחד של המוזיאון פעילות אינטראקטיבית לילדים שתלמד אותם על ההיסטוריה של דמויות מפתח וגיבורי תרבות מבני העם היהודי לאורך השנים. פחות לילדים כנראה אבל, בימים אלה מוצגת במוזיאון גם תערוכה חדשה הנקראת שבעה באוקטובר, העוסקת בתגובה של התרבות הישראלית למלחמה.
איפה? אנו – מוזיאון העם היהודי, קמפוס אוניברסיטת תל אביב
מתי? יום שלישי ה-27 בפברואר כניסה לגלריה בשעות: 10:00 | 11:45 | 13:30 | 15:15
להזמנת כרטיסים ביום הבחירות: לחצו כאן

7 צפייה בגלריה
מוזיאון אגם
מוזיאון אגם
מוזיאון אגם
(צילום: קובי קואנקס)

מוזיאון אגם, ראשון לציון
מגוון פעילויות למשפחות ולקהל הרחב הכוללות סיורים מודרכים, סדנאות יצירה קינטיות לילדים וסיור עם גמצ’יק, סיור תיאטרלי לקטנטנים בין היצירות הצבעוניות של יעקב אגם.
איפה? מוזיאון יעקב אגם, מיש”ר 1, ראשון לציון
מתי? יום שלישי ה-27 בפברואר בין השעות 16:00-10:00.
לפרטים: 053-9382681

שופינג וקניונים


באאוטלט פרימיום סנטר בחולון מחכה לכם ביום הבחירות 2024 מופע קרקס המשלב אקרובטיקה וליצנות בשיתוף הקהל ומיד אחריו סדנת בועות סבות. בתוכנית: 11:00 קרקס החנונים בארץ הפלאות, 12:00-13:00 סדנת בועות סבון. הכניסה חופשית.
בקניון עזריאלי חולון אתם מוזמנים ליהנות ממבצעים שווים במיוחד ליום השבתון:
אי דיגיטל - 256 ש"ח מתנה לקניית אביזרים בקנייה ממגוון דגמי ה- IPAD
גולברי- מבצע בחירות 20% על הקולקציה החדשה
ורדינון- 50% + ללא מעמ כולל כפל מבצעים והנחות.
אפרודיטה- 2 פיזמות בייסיק ב-140 ש"ח
נאמן - 50% + ללא מעמ כולל כפל מבצעים והנחות.
הפנינג בחירות מחכה לכם בקניון הבאר בראשון לציון (מורשת ישראל 15). בתוכנית: מגוון דוכנים שווים , הופעה לילדים , דיג׳יי, גלידה פופקורן ונקניקיות, והפתעות.
בקניון בת ים מחכות לכם מגוון הצגות לילדים ביום הבחירות – והכל בחינם. בתוכנית: בשעה 12:00 תופיע שרי פופ ובשעה 17:00 נופיקי. בחנויות הקניון יציעו לכם מגוון "סיילים" מיוחדים והטבות ליום הבחירות.


בקניותר נס ציונה יתקיים יום של מופעים, הצגות ופעילויות לכל המשפחה - כניסה חופשית ללא תשלום.
מה בתוכנית: בשעה 12:00 'המופע של מיקה' – הצגה עם כוכבת הילדים מיקה. במסגרת המופע הפעלה בשיתוף עם הקהל. בשעה 17:00 'ג'יגה כוכבת הילדים במופע בנושא מדע' – במהלך ההופעה ייערכו ניסויים מרתקים כגון ניסוי בקרח יבש, איך יוצרים ערפל, הכנת שיקויים, מקלחת בועות מפרצות ויצירת בועות סבון, המופע בשיתוף פעולה של הקהל. בנוסף ינתנו בחנויות הקניון הטבות, מבצעים והנחות מיוחדות ליום הבחירות בלבד. כל המופעים ללא תשלום ופתוח לקהל הרחב.
פורסם לראשונה: 07:41, 23.02.24