עוד פעילות מרגשת למען החקלאים בעוטף עזה: מומי רביב (רבינוביץ') החליט להקדיש את המכירות "בשוק החקלא"י" בפרדס רבינוביץ, הפרדס האחרון בראשון לציון, למכירה של תוצרת ישראלית, כולל מוצרי העוטף, בצד המוצרים שגדלים בפרדס עצמו - תפוזים, אשכוליות וגם: אבוקדו ישר מהמטע.
3 צפייה בגלריה
מומי רביב
מומי רביב
רביב. פרי הדר יש מהעץ
(צילום: יריב כץ)

"מכיוון שבגיל כמעט 70 אף אחד לא צריך אותי בצבא", הוא אומר, "ניצלתי את התקופה המשוגעת הזו כדי להסתער על הרחבת שוק האיכרים בפרדס המיתולוגי שלי".
רביב הוא ממשפחת חקלאים שרכשה את הפרדס הרבה לפני קום המדינה. מדובר בפרדס המניב האחרון בראשון לציון, שפעם הייתה מכוסה כולה בפרדסים. הוא נקרא על שמו של שמשון רבינוביץ ז"ל, סמוך הקטן מהפלמ"ח, שמצא את מותו ליד אחד העצים במקום.
רביב התעקש לשמר את המקום כפיסה חקלאית אמיתית אחרונה בין ראשון לציון לנס ציונה, בשעה שכל השטחים שסביבה הפכו למגדלי בטון ולמרכזי מסחר (קניון עזריאלי ראשונים מצוי במרחק שתי דקות מהפרדס).

3 צפייה בגלריה
שוק האיכרים בפרדס רבינוביץ'
שוק האיכרים בפרדס רבינוביץ'
שוק האיכרים בפרדס רבינוביץ'
(צילום פרטי)

עכשיו, כאמור, נצבע המקום בכל צבעי פירות וירקות העונה, תחת ההחלטה שעל כל פרי וירק שיוצא למכירה ישירות מחקלאי העוטף, יהיה רשום בדיוק מהיכן הוא מגיע - שם החקלאי ושם היישוב. "נמכור במקום רק תוצרת של חקלאים ישראליים מהדרום, הצפון והמרכז, יחד עם הפירות שאני מגדל כעת בפרדס: תפוזים, אשכוליות ואבוקדו", מבטיח רביב.

קראו גם:

בשישי שעבר התקיימה טבילת האש הראשונה של השוק, ונמכרו בו תפוחי עץ מקיבוץ ברעם, עגבניות מבאר מילכה (גבול מצרים), תירס ממושב צופית, אבוקדו מפרדס רבינוביץ ומבית חנן, ועוד.

3 צפייה בגלריה
שוק האיכרים. פירות וירקות אך ורק מהעוטף
שוק האיכרים. פירות וירקות אך ורק מהעוטף
שוק האיכרים. פירות וירקות אך ורק מהעוטף
(צילום פרטי)

ויש גם ערך מוסף: מכונת קפה ומיץ תפוזים שנסחט במקום. בחלק האמנותי יגיעו לביקור חבורת ותיקי ראשון לציון, ותיקי הפועל ראשון האגדית ואנשים שמחפשים כוס קפה וחברותא בין עצי הפרדס.
איך מגיעים: כותבים בווייז פרדס רבינוביץ'
שעות פתיחה: יום חמישי - 10:00 - 17:00. יום שישי - 09:00 - 15:00.