דמות ציבורית נוספת מצטרפת למערכת הבחירות המקומיות 2023 בראשון לציון. חלי סינאי (43) תתמודד בבחירות הקרובות למועצת העיר בראשון לציון כחלק מרשימת "יש עתיד" בראשותו של סגן ראש העיר, איתי מתיתיהו.
2 צפייה בגלריה
חלי סינאי
חלי סינאי
חלי סינאי. "רוצה לראות עיר ליברלית, שוויונית"
(צילום: קומיוניקה)
סינאי מוכרת לתושבי העיר כראש לשכתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, אותו היא מלווה בשנים האחרונות. את דרכה הפוליטית החלה סינאי לפני כעשור עם הקמת "מטה הנשים" ב"יש עתיד" ועד לתפקידי אמון לצד לפיד בכנסת, במשרד החוץ ובמשרד ראש הממשלה.
סינאי נשואה לדני ואמא לשני בנים מתבגרים, אריאל (17.5) ויהונתן (14), תושבת קרית האמנים בשכונת רמב"ם בעיר, פועלת בשנים האחרונות כחברת וועד בבתי הספר היסודי "רוזן" ובחטיבת הביניים והתיכון "מקיף י"ג, ע"ש יצחק נבון".
"השליחות הציבורית תמיד בערה בי, זו הסיבה שברגע שילדיי נכנסו למסגרות החינוכיות בעיר לקחתי על עצמי את האחריות בוועד ההורים. מבחינתי זו חובתי האישית למען החברה וגם זכות גדולה", מספרת סינאי.
מדוע הפעילות הציבורית כה חשובה לך?
"העבודה למען הציבור היא חלק מהותי מחיי. התחלתי בוועד ההורים אבל במקביל פעלתי בעשייה למען נשים אחרות, בדגש על אימהות צעירות ולמען בעלי עסק עצמאי. אני רואה את זה כחובה אישית שלי. להיבחר למועצה תהיה עבורי שליחות אדירה והמשך עשייה ציבורית משמעותית. היכולת להשפיע על חיינו בעיר הזאת, בבית שלי כל כך הרבה שנים, היא זכות".

קראו גם:

מה תקדמי כחברת מועצה?
"אני רוצה לראות את העיר שלנו פועלת יותר למען תושביה, למשפחות המתגוררות בה ולבעלי העסקים והעצמאים. לצד זאת ארצה לקדם שיוויון לנשים, לכן אשמח לסייע בתחומים הללו יחד עם חברי לסיעת יש עתיד. חשוב להיות נגישה לכל תושב ואעשה כל שביכולתי לעזור ולתרום מניסיוני. אני רוצה לראות עיר ליברלית, שוויונית, בה לילדים שלנו יש מקום לחלום, להתפתח, להגשים וגם לחזור ולגדל את משפחותיהם פה בבוא היום".
את מדגישה את נושא השיוויון הנשי?
"הייתי רוצה שנשים ואמהות תדענה שאף פעם לא מאוחר לקום ולעשות את הדברים שאתן חולמות עליהן, לחולל שינוי בחיים. אני שיניתי את מסלול חיי בגיל 39 ואני בטוחה שזה לא השינוי האחרון".

2 צפייה בגלריה
סינאי ומתתיהו
סינאי ומתתיהו
סינאי ומתתיהו
(צילום: קומיוניקה)
"כמובן שגם נושא העצמאים וההתמודדות שלהם, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית, קרובה מאוד לליבי. כעצמאית רוב שנות חיי, אני מכירה מקרוב כמה לא פשוט לעשות את זה, להקים עסק בארץ ולשרוד יום יום. חשוב לי להיות הקול של העצמאיים במועצה ולהשפיע בנושא גם ברמה הארצית. בשאיפה להקל ולסייע בהתמודדויות האלה", היא מוסיפה.
כבר היום עובדת סינאי מול הציבור כחלק מתפקידה כראש לשכתו של יאיר לפיד ואחראית על פניות הציבור. "העבודה הצמודה לצידו של לפיד העשירה אותי רבות. ערכים כמו טובת המדינה והאזרחים, הקשבה ואמונה בדרך הם חלק בלתי נפרד מלפיד וממני. זו זכות עבורי ללוות את צעדיו, וללמוד ממנו בכל יום. ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה לפיד, לימד אותי ואת כל הצוות לקחת אחריות. מבחינתי לקחת אחריות זה לעשות מעשה ולהצטרף לרשימה במועצת העיר, למען העיר והתושבים. אני מכירה היטב את העבודה מול הציבור ואת הבירוקרטיה הכרוכה בכך. יש לי ניסיון רב בתחום ואדע לסייע לתושבי ראשון לציון ואעשה זאת בכל כוחי".
מדוע החלטת להצטרף לעשייה העירונית?
"ראשון לציון היא הבית שלי. הקמתי פה בית, אני מגדלת פה את ילדיי, פתחתי עסק בעיר הזאת, כל חבריי פה ואני מאמינה בה מאוד. בימים כאלה כל אדם שיכול להצטרף למנהיגות המקומית צריך לעשות זאת, אנחנו צריכים את כל האנשים הטובים שירתמו לעשייה בעיר. זה בידיים שלנו, זו האחריות שלנו. בחרתי להיכנס לתחום העשייה העירונית מתוך רצון לעזור ולתרום לעיר שנתנה לי כל כך הרבה. אני רואה את עצמי שליחה של התושבים. יש לי ניסיון וידע בעשייה חברתית ופוליטית ואני מאמינה שאוכל לקדם את הערכים של יש עתיד בהיבט המקומי בראשון לציון".