נדמה לכם שבראשון לציון יש יותר קניונים מכבישים פנויים? כנראה שאתם צודקים. העיר כבר מזמן קיבלה את התואר "מלכת הקניונים". ראשל"צ עמוסה בקניונים ממוזגים, מרכזי קניות ומתחמי בילוי. "מיינט ראשון לציון" קיבל על עצמו אתגר - ויצאנו לבדוק את כולם.
7 צפייה בגלריה
קניון הזהב
קניון הזהב
קניון הזהב
(צילום: אבי מועלם)

קניון הזהב - מגיעים אליו מכל הארץ


כנראה שזה הקניון הכי מוכר בעיר. הוא לא רק הכי גדול בראשון לציון, הוא גם הכי גדול בארץ. קניון הזהב משתרע על 110 אלף מ"ר של עסקים, מסעדות ומקומות בילוי. במקום יש גם כמה מתחמי אוכל מגוונים, משחקייה גדולה לילדים ודוכני מכירה של מעצבים מקומיים.
מיוחד בקניון: בשל מספר החנויות הגדול כמעט ואין רשת אופנה, הנעלה, אביזרים, רשת מזון או אלקטרוניקה שלא תמצאו שם. חלק ניכר מהמתחם חולק גם ל"שדרות" - שדרת הנעלה, שדרת ילדים וכו', כך שניתן למקד את החיפוש באזור אחר ולא לטייל בכל רחבי הקניון (למרות שגם זה אפשרי ואפילו מהנה).
חנייה: לאחרונה הורחב החניון וכיום הוא כולל 3,000 מקומות חנייה ללא תשלום. אבל, בשעות השיא סביר להניח שתתקשו למצוא שם חנייה מאחר והוא ממוקם בלב אזור עסקים ומשרדים שנהנים גם הם משירותי החנייה של הקניון.
כתובת: דוד סחרוב 21 ראשל"צ

7 צפייה בגלריה
מתחם חונים קונים במערב ראשון לציון
מתחם חונים קונים במערב ראשון לציון
מתחם חונים קונים במערב ראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)

מתחם חונים קונים - מוותרים על המזגן


בעידן בו נראה שהמתחמים הסגורים והמזגן החינמי שלהם מנצחים בקלות את החום והלחות הראשל"צי, מתחם "חונים קונים" במערב העיר מוכיח שאפשר גם אחרת. אלפי קונים פוקדים מדי יום את המתחם שמורכב מחנייה גדולה, וסביבה חנויות רבות הפזורות על שתי קומות. במקום יש סניף סופר פארם גדול, רשתות אופנה ומוצרים לבית ועוד.
מיוחד בקניון: בימי שלישי מתקיים במקום "שוק רמלה לוד" ושם תוכלו למצוא גם חיקויי מותגים, תכשיטים בשלושה שקלים ומלבי קלאסי. בחניון התת קרקעי של המתחם נמצא הסניף המרכזי של "פתחון לב", כך שאם יש לכם בגדים או חפצים לתרומה, שלבו את הקניות גם במעשה טוב.
חנייה: החנייה חינם במרכז המתחם, ויש גם קומת חניון תת קרקעית, אך בשל המיקום המרכזי יתכן שבשעות השיא ובמיוחד ביום השוק תתקשו למצוא שם חנייה, כך שתצטרכו להתאזר בסבלנות. האזור נגיש מאוד לתחבורה ציבורית.
כתובת: רחוב לישנסקי 9 מערב ראשל"צ

7 צפייה בגלריה
קניון רוטשילד
קניון רוטשילד
קניון רוטשילד
(צילום: אבי מועלם)


קניון רוטשילד - שופינג במרכז העיר


קניון קטן וקלאסי שממוקם ממש במרכז ראשון לציון. למרות גודלו המצומצם יש בו הכל, ובעיקר הרבה מאוד נוסטלגיה לתושבי העיר הוותיקים. בתוך הקניון תמצאו מתחם משחקים, מתחם אוכל, וגם משרדים, מכוני כושר ואפילו סטודיו לריקוד.
מיוחד בקניון: אווירה אינטימית הרבה יותר מאשר בקניונים הגדולים, ולוקיישן שאין לו מתחרים. מחוץ לקניון מחכה לכם לב העיר, כך שאם לא השבעתם את דחף השופינג בתוך המזגן, כל חנויות הרחוב מחכות לכם במרחק כמה צעדים מחוצה לו.
חנייה: חניון צנוע ומצומצם, ומעט מאוד חנייה בחוץ, בכל זאת מרכז העיר. עדיף להגיע בתחבורה ציבורית.
כתובת: רחוב רוטשילד 45 ראשל"צ

7 צפייה בגלריה
קניון לב ראשון
קניון לב ראשון
קניון לב ראשון
(צילום: אבי מועלם)

קניון לב ראשון - קניות עם מטרה מוגדרת


הקניון שבעבר היה לב האזור וקיבץ אליו בני נוער, אמהות בחופשת לידה ורוכשים רבים איבד עם הזמן מהקסם שלו. לצערנו, ביקור בו מעלה שהוא כבר לא שוקק חיים כבעבר. קולנוע רב חן האהוב נסגר, את החנויות הרבות החליפו משרדים ורוב הפעילות שלו מכוונת החוצה, בחנויות שפונות לרחוב.
מיוחד בקניון: קניון שכונתי שמגיעים אליו עם מטרה מוגדרת ומכווני מטרה, אז ככל הנראה כאן לא תתתפתו להוציא יותר ממה שתכננתם.
חנייה: למרות מתחמי החניה במקום, יש מצוקת חניה. עדיף לבוא ברגל.
כתובת: מתחם קניות ברחוב ז'בוטינסקי 16, ראשון לציון

קראו גם:

קניון בן גוריון - פולה כבר כאן


מרכז מסחרי קטן שכנראה רק המקומיים מכירים, ויש רבים שמזמן שכחו מקיומו. אם חשבתם שהוא כבר לא קיים, טעיתם בגדול - בן גוריון חי ובועט. מספר העסקים בו אמנם מצומצם ביחס לקניוני הענק, אך מצאנו בו עסקים פרטיים רבים, כאלה שאינם משתייכים לרשתות הגדולות, מה שמעניק למתחם תחושה אינטימית ואפילו נוסטלגית.
מיוחד בקניון: "קפה פולה", בית הקפה המיתולוגי שנקרא על שמה של אשת ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון.
חנייה: קטנה מאוד, אבל מאחר ומדובר בקניון שכונתי, כנראה שרוב לקוחותיו בכל מקרה מגיעים בנעלי בית.
כתובת: רחוב פולה בן גוריון 4 ראשון לציון

7 צפייה בגלריה
קניון שופינג
קניון שופינג
עיר הקניונים, לא?
(צילום המחשה: shutterstock)

קניון שער ראשון - קניות בדרך לאילת


הקניון ממוקם צמוד לתחנה המרכזית במערב ראשון לציון, כך שבהחלט מדובר במתחם קניות ידידותי למי שמעוניין להעביר את הזמן, לאכול או ליהנות משופינג קצר לפני הנסיעה אל מחוץ לעיר (ואפילו עד אילת!).
מיוחד בקניון: לא תמצאו כאן את כל המותגים שנהוג למצוא בקניונים הגדולים, אך יש בו שפע של הופעות ללא תשלום לילדים, ובזה קשה להתחרות. כמעט בכל מועד ואירוע מארגנים בהנהלת הקניון הפעלות לקטנטנים עם כוכבים אהובים, ובכך מעניקים לרוכשים זמן של שקט וגם בילוי לכל המשפחה.
חנייה: במקום יש חניה תת קרקעית, שלרוב עמוסה אך מתאימה בגודלה לקניון המשפחתי. ויש גם מסוף אוטובוסים, אז למה לא לנצל אותו ולחסוך חיפושי חנייה?
כתובת: רחוב גולדה מאיר 1 ראשון לציון

7 צפייה בגלריה
סינמה סיטי ראשל"צ
סינמה סיטי ראשל"צ
סינמה סיטי ראשל"צ
(צילום: אבי מועלם)

סינמה סיטי (מתחם ג'י) - הסרט הוא רק תירוץ


נכון שזה התחיל כאולם קולנוע, אבל היום כולנו יודעים שהסרט כבר מזמן הפך תירוץ לשופינג. סביב אולמות הקולנוע התרחב מתחם קניות ענק עם כל המותגים האהובים והרשתות הגדולות. מתחם הקולנוע הענק, בסגנון האמריקאי, מפורסם במתחם ה-VIP, וסביבו חנויות, אטרקציות לילדים, מסעדות ופאבים.
מיוחד בקניון: חוץ מהפופקורן? האווירה ההוליוודיות, דמויות הענק מהסרטים בפנים וגם הדינוזאורים בחוץ.
חנייה: 1,600 מקומות חנייה חינם, חלקן חיצוניות וחלקן תת קרקעיות. האם תמצאו שם חנייה? ביום שבת בשעה 13:00 בצהריים, כנראה שלא, אבל אם תתמידו במשימה (ותעקבו אחרי אלה שכבר יוצאים עם שקיות לכיוון הרכב) בסוף תצליחו להגיע ליעד הנכסף - חנייה. המקום נגיש לתחבורה ציבורית שפועלת עד השעות הקטנות של הלילה, על מנת לאפשר לבליינים ליהנות מהמקום גם בלי רכב צמוד.
כתובת: רחוב ילדי טהרן 3, ראשון לציון

7 צפייה בגלריה
יס פלאנט
יס פלאנט
יס פלאנט
(צילום: אבי מועלם)

יס פלאנט - שופינג עם נוף


מתחם הקולנוע הענק נולד כמתחרה לסינמה סיטי ובמטרה להחליף את בתי הקולנוע הקטנים שנסגרו בקניונים (זוכרים את קולנוע רב חן?), אבל היום יש כאן הרבה יותר ממסכים ופופקורן. במתחם תמצאו חנויות אופנה, מסעדות, פאבים ואפילו מתחם מקורה עם דוכנים ורחבה קטנה שבה נערכות הופעות ופעילויות לילדים.
מיוחד בקניון: נוף לאגם, לצמחייה ולסופרלנד שהופך את הביקור לקצת פחות צרכני והרבה יותר נעים לעין. בין סרט לשופינג תוכלו לשתות כוס קפה או בירה וליהנות מהבריזה כי המתחם נהנה מיתרון אחד עצום - הוא עדיין לא מוקף במבני ענק חוסמי אוויר.
חנייה: יש בשפע וחינם.
כתובת: רחוב המאה העשרים 4 ראשון לציון