איזו תפנית מופלאה. אחרי ניצחון שני ברציפות, תחילה בשבוע שעבר נגד הפועל פתח תקוה (0:2) וביום שני השבוע על הפועל עפולה (0:1), טיפסה הפועל ראשון לציון עד למקום הרביעי בטבלה. אפשר לומר שהגשם הראשון שטף איתו את חרדות הקיץ, וערב משחק החוץ נגד הפועל אום אל פאחם (שני, 19:00) השחקנים של עומר נוסבאום כבר מחשבים מרחקים מהמקום השני, שמוביל לליגת העל.
1 צפייה בגלריה
הפועל ראשל"צ
הפועל ראשל"צ
שחקני הפועל ראשל"צ חוגגים בחדר הלבשה, השבוע
(מדיה הפועל ראשל"צ)
מדובר בשינוי מזג אוויר מוחלט, אחרי קיץ שהאוהדים והעסקנים שסובבים את הקבוצה היו שקועים בדאגה אמיתית לעתיד המועדון. ההכרזות של הפטרון עמוס לוזון, בעוד פגרה של "תחזיקו אותי", שטפו את המגרש בהברפלד בייאוש המוכר, וסגל השחקנים שנבנה רק בדקה ה־90 היה רחוק מלהיראות כמשהו שאפשר להישען עליו.
אז אמנם הניצחונות על עפולה ופתח תקוה לא יביאו איתם בשורות ניהוליות שישנו בעתיד הקרוב או הרחוק את ההתנהלות של המועדון, אבל עם 18 נקודות בקופה, מומנטום שכולל שלושה ניצחונות בארבעה משחקים, וכשהם במרחק 6 נקודות ממכבי יפו שמדורגת שנייה, אפשר בהחלט לבנות על הסחת דעת עונתית מתוקה, עם מאבק על הכרטיס השני לליגת העל (קשה לראות את מכבי פתח תקוה מאבדת את המקום שלה בפסגה).
המשחק ביום שני הקרוב בעפולה, יהיה האחרון לקראת פגרת המונדיאל שתסתיים ב־7 בדצמבר, אז תארח הפועל ראשון את מ.ס כפר קאסם למשחק שנראה כמו הזדמנות מצוינת לנחיתה רכה.
השחקן שאולי הכי חתום על הניצחון היוקרתי השבוע על עפולה הוא לא אחר מאשר החלוץ בן ה־21 מוחמד במבה, שכבש בדקה השביעית בזכות בישול של אוהד ברזילי. זהו שער הליגה החמישי של במבה העונה, ששבר בצורת לא קצרה של שבעה משחקים ללא כיבוש, מאז הניצחון 1:2 על הפועל נוף הגליל. "אין ספק שזה גול טוב מאוד עבורי, אבל לפני הכל טוב עבור הקבוצה. חיכיתי לא מעט זמן, ואני שמח שזה בא. הכל קשור לפוקוס, ואני שמח שהצלחנו לשמוח ולנצח קבוצה מאוד התקפית כמו עפולה, ואפילו לשמור על רשת נקייה. הגול שלי מוקדש לכל החברים שלי בהפועל ראשון".
אחרי שהתקרבתם לצמרת יש גם ציפיות.
"כן אבל בסופו של דבר זה עניין של המשכיות. מה שמבדיל בין קבוצה חזקה לפחות חזקה זה היכולת שלה להישאר למעלה לאורך זמן, ולהוכיח לכולם שהיא ראויה להיות שם. אני חושב שיש לנו קבוצה טובה, ואם נמשיך לעבוד קשה ולעשות את הדברים בצורה הנכונה, ימשיכו לראות את זה גם בטבלה".
התחנה הבאה היא נגד הפועל אום אל פאחם. לא פשוט.
"הם אמנם סיימו השבוע בתיקו מאכזב נגד רמת השרון, אבל מדובר בקבוצה חזקה. גם אנחנו קבוצה טובה ונבוא למשחק הזה במטרה לשמור על הפוקוס שלנו ולהמשיך לעשות דברים טובים".
זאת כבר השנה הרביעית שלך בראשון לציון, איך זה לחיות כאן?
"אני חושב שזאת עיר מעולה, היא גם טובה לספורטאים כי מצד אחד היא לא רחוקה, אבל היא גם שקטה בניגוד לתל אביב, ואפשר לשמור כאן על אורח חיים ספורטיבי. יש כאן את כל השירותים שבנאדם צריך, ובאופן אישי אני אוהב את סינמה סיטי, לשבת שם, לאכול שם, לראות סרטים, לקנות בגדים, וכשיש לי זמן אני גם אוהב לקפוץ לנס ציונה לבקר חבר טוב שלי, עדי רוטשטיין".