"תודה לך על תרומתך הרבה למועדון ועל רגעים והישגים שישארו איתנו ויוערכו לעד. היה לנו את הכבוד לעבוד לצידך ואנו מאחלים לך הצלחה רבה בכל אשר תפנה". את ההודעה הזאת פרסמה מכבי ראשון לפני כשנה, עם הפסקת עבודתו של המאמן גיא גודס לאחר שלוש וחצי עונות משותפות, ובעיצומה של עונה שבסופה צללה הקבוצה לליגה הלאומית. בשבוע שעבר הגיש המאמן כתב תביעה למועדון, שחושף מהנעשה באותם ימים מאחורי הקלעים, לפחות על פי גרסתו של מי שעומד בימים אלה על הקווים של האלופה, הפועל חולון.
1 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס. "ראשון פעלה בצורה מתריסה וקנטרנית"
(עוז מועלם)
כזכור, במסגרת המחזור ה־10 של עונת 2021/22, ספגה מכבי ראשון תבוסה צורבת במיוחד למחזיקת הגביע, בני הרצליה (94:64), שהחריפה עוד יותר את מצבם של הכתומים במרתף הליגה. לאחר ששני ניסיונות פרידה קודמים לא צלחו, כמו גם ניסיונות לסולחה בתיווך ראש העירייה רז קינסטליך, הגיעו הצדדים לפרידה שכל אוהד כדורסל הבין שהייתה רק עניין של זמן. כשבועיים בלבד לאחר אותו הפסד, סיכם גודס את תנאיו בהפועל חולון, אותה הוביל לתואר אליפות על חשבון אותה בני הרצליה שהובילה לסיום דרכו ב"בית מכבי".
במסגרת התביעה שהוגשה בבית דין לענייני עבודה בתל אביב, באמצעות עו"ד עמית פינס ואבישי איפרגן, תובע המאמן פיצויים בגובה של 867 אלף שקלים, שמורכבים לדבריו מכספים שקוזזו משכרו, הפרשות פנסיה, פיצויי פיטורים שלא שולמו, והעסקה פוגענית. "עונת המשחקים 2021/22 נפתחה באופן מאכזב", נכתב בתביעה. "ובמקום לתת למאמן גיבוי והכרה בגין השנים הטובות וההצלחות הקודמות, החלה הנהלה הקבוצה, לרבות הגורם הבכיר בה, יצחק פרי (היו"ר), להתעמר, להשפיל ולהשתלח במאמן כשהמטרה היא ברורה, להתיש את המאמן ולגרום לו להתייאש ולהודיע בעצמו על התפטרותו.

מתוך כתב התביעה:

"יצחק פרי (החל) להתעמר, להשפיל ולהשתלח במאמן, כשהמטרה היא ברורה, להתיש אותו ולגרום לו להתייאש ולהודיע בעצמו על התפטרותו"


"למותר לציין כי האמור לעיל מצטרף למסרים והתדרוכים הלא פורמליים שיוצאים מהקבוצה... כשגם אלו נועדו להפעיל לחץ פסול על המאמן להתפטר בעצמו. בכך יצרה מכבי ראשון עבור התובע סביבת עבודה עוינת, משפילה ובלתי סבירה". עוד צוין שם כי "בכך נכפה על המאמן להגיע להסדר לסיום עבודתו".
בכתב התביעה הובאו כדוגמה התבטאויות של פרי, שנאמרו לכלי התקשורת השונים. "הגענו לשפל המדרגה, גיא גודס צריך להבין איפה טעה"; "לא היה מהלך אחד של כדורסל, יש לנו חוסר מוכנות לליגה וזו קבוצה לא מאומנת"; "אמרתי לגיא בוא תצא עם חיוך ואנחנו נצא מרוצים, מה נגמר עם זה? זה ביני ובינו, כרגע הוא מאמן הקבוצה".
בכל הנוגע לשכרו של המאמן, ציין גודס בתביעה כי ברגע שהחל לעבוד בהפועל חולון, "החלה מכבי ראשון לציון לפעול בצורה מתריסה וקנטרנית שמנוגדת לדין", כשלדבריו ניכתה סכומי כסף מתלוש המשכורת שלו".
יצחק פרי סירב להגיב לדברים.
ממכבי ראשון לציון נמסר: "כתב תביעה מאת מאמן הקבוצה לשעבר גיא גודס, נתקבל במשרדי המועדון במקביל להודעה שיצאה לתקשורת בנושא, כנראה שלא במקרה. מפאת כבודו של גודס לא ננהל את העניין דרך אמצעי התקשורת והדברים יתבהרו בצורה ברורה וחד־משמעית בבית המשפט".