עברנו, ואנחנו עדיין עוברים, ימים לא קלים. כמו בכל מקום בעולם. הרצון שלנו לטפח את כדורגלני הדור הבא הוא גדול גם בימים כאלה, ובמקביל חשוב לכולנו ללמוד משהו מהתקופה הזאת ללא קשר לכדורגל: איך לחיות חיים שלווים ומאוזנים יותר, בלי מתח ועצבים מיותרים וללא שנאת חינם. להיות ממוקדים במה שבאמת חשוב בחיים שלנו. ואני מקווה שכל אחד יפנים וישפר משהו בחייו מימי הקורונה האלה.
1 צפייה בגלריה
אבי פיטוסי
אבי פיטוסי
אבי פיטוסי
(צילום פרטי)
הקורונה תפסה את כולנו בהלם, לא ממש הבנו מה קורה. היה מוזר לראות איך דברים ששמענו שמתרחשים בסין, מאוד רחוק מכאן, פתאום מגיעים אלינו למקום העבודה, לקניונים, לבתים הפרטיים שלנו. אבל אחרי השוק הראשוני למדנו להסתגל ולקיים אורח חיים ספורטיבי בצל המצב.
בשלב מסוים נראה היה אפילו שהקושי הסתיים ונחזור לקיים שגרת אימונים מלאה בחוגים ובבתי הספר לכדורגל שפזורים בראשל"צ. מצאנו פתרונות כדי לקיים שגרת אימונים תחת המגבלות, ועכשיו אנחנו שוב מחפשים פתרונות כדי לייצר המשכיות תחת המגבלות.
כמי שנושא באחריות, אתה רוצה לעמוד בהנחיות של התו הסגול, אבל לא ממש קל לאכוף את ההגבלות כשמדובר בילדים קטנים. הם יוצרים מגע באופן טבעי. לכן הקושי העיקרי, והמובן לנו מאוד, היה החשש של ההורים ושל חלק מהילדים. וכך מצאנו את עצמנו בחלק לא קטן מהזמן מנסים להרגיע את ההורים. ברגעים כאלה אתה נדרש להיות לא פחות פסיכולוג מאשר איש כדורגל.
במקביל נדרש בתקופה הזאת לקיים קשר קבוע עם משרד הבריאות וההתאחדות. אתה מוצא את עצמך מנסה לקבל משם הנחיות ברורות - במטרה להעביר מסרים בהירים להורים - ולא ממש מקבל. וכמנהל מצפים ממך לתת למשפחות תשובות ברורות והחלטיות הרבה יותר. ומכיוון שכולם לומדים את הדברים תוך כדי תנועה, הכל היה מושתת על ניסוי וטעייה.
חוויתי עצב גדול בכל מקרה שבו שמעתי שילדים ביקשו מההורים שלהם לחזור לפעילות ונתקלו בסירוב, למרות שהבנתי היטב את השיקולים של ההורים. גם אני הרי הייתי ילד כמותם. הילדים חיפשו פורקן, והחוגים חסרו להם. לא קל להגיד לילדים 'לא' במקרים כאלה. אבל אני חייב לציין שגם היו רגעים מרגשים בתקופה הזאת, כשההורים הביעו דאגה לצוות המקצועי, וגם לי באופן אישי. זה חיבר אותנו.
אני מאמין שבמוקדם או במאוחר הכל יחזור לקדמותו, ועכשיו נדרשת סבלנות. חשוב לנו לתת לילדים ערכים של תפקוד במסגרת, משמעת, תחרות הוגנת, כבוד ליריב והתמודדות במצבים מאתגרים. ובנוסף, נשמח על כל מקרה של מי מהם שיפתח היטב ויהפוך לכדורגלן מקצועי.