מעט מאוד שחקנים בכדורסל הישראלי יכולים להעיד על עצמם ששיחקו בלא יותר משלוש קבוצות עד גיל 28. אחד מאותם נדירים הוא שון דאוסון (מכבי ראשון לציון, בני הרצליה ובדאלונה הספרדית), שעזב הקיץ את מחזיקת גביע המדינה בני הרצליה, בפעם השנייה, וחתם אצל אלופת המדינה, הפועל חולון (אחרי עונה בה רשם ממוצעים של 9.7 נקודות ו3.6 ריבאונדים).
2 צפייה בגלריה
דאוסון במדי הרצליה. "הלחץ בחולון הוא חלק מהכיף"
דאוסון במדי הרצליה. "הלחץ בחולון הוא חלק מהכיף"
דאוסון במדי הרצליה. "הלחץ בחולון הוא חלק מהכיף"
(צילום: ראובן שוורץ)
כל זאת בתקווה להצליח לתת דחיפה קטנה לקריירה, שבארבע העונות האחרונות ידעה לא מעט אתגרים.

מגיע להוביל

"מבחינתי זיהיתי הזדמנות לעבור למועדון גדול", אמר השבוע הסווינגמן (28, 1.97 מ') על ההחלטה לחתום בהפועל חולון, "זה צעד שאמור גם לעזור לי להשתפר רמה האישית".
תסביר.
"כשחזרתי לארץ (אחרי שלוש עונות בספרד), המטרה שלי הייתה לשקם את הקריירה שלי בהרצליה ולחזור לשחק ברמות שאני מכיר ורגיל לשחק בהן. ההגעה להפועל חולון הייתה חלק מהתהליך הזה".
בכל זאת, למה לעזוב סיפור הצלחה?
"מאחר שלמרות ההצלחה הקבוצתית בהרצליה, והזכייה בגביע המדינה, לא הצלחתי למצוא את עצמי במערכת ברמה האישית, ולא בתפקיד שייעדו לי שמה. ואני לא מחדש דבר, במהלך רוב העונה גם ראו את זה. בכל מקרה, הייתי חלק מקבוצה מצליחה ואני גם עשיתי את המקסימום שלי לעזור לנצח בכל משחק".
אגב תפקיד בקבוצה, מה המאמן גיא גודס אמר לך במהלך השיחה הראשונה אחרי החתימה?
"שאני מגיע למשבצת של שחקן ישראלי מוביל, ובאמת ראיתי שמרכיבים קבוצה באמת טובה, ושאני יכול לראות את עצמי מצליח להשתלב בה, בטח בשיטה שהקבוצה משחקת".
מצד אחד הפועל חולון קבוצה בכירה, מצד שני, ניבאו לך הצלחה גדולה יותר, קישרו אותך לנ.ב.א?
"זה נכון שמעט מאוד ציפו שאני אשחק בליגת העל בגיל 28 אבל גם אף אחד לא ראה או צפה את הפציעות שחוויתי בתקופה בספרד (באוקטובר 2019 אובחן עם קרע בברך; ובינואר 2021 קרע את גיד אכילס). אבל זה חלק מהספורט וחלק מהחיים, ומתרחשים דברים לא צפויים, ולא כפי שאתה מתכנן. אני בכל זאת בטוח שאני לגמרי מוציא את המקסימום במסגרת הנסיבות. אחרי הפציעות שעברתי, אני גאה בעצמי בכל עונה שאני מצליח לשחק. זה לא מובן מאליו".
אתה יכול לשתף אותנו בתחושות שלך דאז?
"זאת הייתה תקופה מאוד קשה מנטאלתי. לפני שתי הפציעות האלה לא הייתה לי תקופה שבה לא שיחקתי לתקופה שנמשכה יותר מחודשיים, ופתאום שתי הפציעות האלה. ובכל הזמן הזה אני רואה את כולם משחקים, מגיעים לאימונים, ואני גם נמצא בחו"ל, הרחק מהבית, זה לא פשוט. אבל אני מאמין היום שהתקופה הזאת חישלה אותי רגשית ושיפרה אותי לא רק ככדורסלן אלא כאדם".
זה גם מה שהחזיר אותך להרצליה?
"רציתי מאוד להישאר בחו"ל אבל בתקופה שכבר הבראתי התקשיתי מאוד לחזור ליכולות שלי וגם הקרדיט מהמאמן בספרד ירד. הייתה לי עונה מאוד טובה ביורוקאפ אבל בסך הכל היו לי עליות וירידות. עכשיו הרבה חשבו שזה בגלל הפציעות אבל זה לא היה נכון. זה היה קשור יותר לחוסר האמון מצד המאמן. אז כשהעונה הגיעה לסופה פשוט היה לי קשה יותר למצוא חוזים טובים במקום אחר באירופה, אז החלטתי לחזור לישראל".
2 צפייה בגלריה
במדי מכבי ראשון. "תמיד אראה בה בית"
במדי מכבי ראשון. "תמיד אראה בה בית"
במדי מכבי ראשון. "תמיד אראה בה בית"
(צילום: אבי רוקח)
עד כמה אתה מאוכזב מזה שאתה לא בסגל הנבחרת ל'יורובאסקט'?
התאכזבתי, אפילו מאוד. אני תמיד מתאכזב כי אני תמיד רוצה להיות בנבחרת. מגיל צעיר אני חלק מסגל הנבחרות הצעירות, והתחלתי להשתלב גם בסגל הבוגרת אבל עד היום לא באמת הצלחתי להיות חלק אמיתי ולהוביל. אני עדיין מחכה שהיום הזה יגיע, ואני אשמח אם הוא יגיע, ועם זאת, זה כנראה מה שהיה צריך לקרות. אני מניח שהקיץ זה לא קרה כי יש עומס גדול מדי על העמדה שלי. אולי זה עוד יקרה. אני בכל מקרה מאחל לחבר'ה בהצלחה".

יש מה לשפר

מכבי ראשון לציון, המועדון בו גדלת, צלל לליגה הלאומית. מה לדעתך לא עבד שם?
"תשמע, קודם כל אני חייב לציין שלא ראיתי את זה מגיע, לפחות לא בשלבים הראשונים של העונה. מתישהו כבר ראו שהעסק לא עובד ושמכבי ראשון בדרך ללאומית. למה זה קרה? בסופו של דבר יש פה עניין של מזל, ואם אתה לא מצליח עם השחקנים שבחרת, לא תצליח לחבר את הקבוצה שרצית. זה לא היה פשוט לראות ככה את הקבוצה הזאת. גדלתי בה, שיחקתי בה מגיל נערים ותמיד אראה בה בית. בכל שנה יש יורדת, לצערי הפעם זאת הייתה מכבי ראשון".
"מעט מאוד ציפו שאשחק בליגת העל בגיל 28 אבל גם אף אחד לא ראה או צפה את הפציעות שחוויתי בספרד. אבל זה חלק מהספורט וחלק מהחיים"
אתה בטח עוקב אחרי מה שקורה שם? מכבי ראשון לדעתך התחילה את דרכה חזרה לליגת העל?
"אם מסתכלים על ההחתמות עד כה, זה נראה שכן. בנוסף, באמת מדובר במועדון גדול יותר מכל מועדון אחר בלאומית, וזה הופך את מכבי ראשון לפייבוריטית ברורה לעלייה".
אחרי עונת אליפות, נראה שאתה מגיע להפועל חולון כשיש לך רק מה להפסיד או לאכזב?
"אני לא מסכים. אני לא חושב שבהפועל חולון רואים בפחות מזכייה באליפות כישלון. זה לא עובד ככה. זאת לא מכבי תל אביב ולא הפועל ירושלים, מבחינה תקציבית. בהפועל חולון יש כל הזמן רצון להצליח, ויש עוד מה לשפר מהעונה שעברה אם זה בגביע המדינה או בליגת האלופות. כן, יש לחץ עם קהל גדול שמצפה להמון ודוחף אבל זה חלק מהכיף והזוהר של המועדון הזה. נכון שזאת יחסית חוויה ראשונה עבורי, ולא נחשפתי לדבר כזה, אבל זה בדיוק מה שרציתי. כל מה שנותר לי לקוות עכשיו זה שגם נצליח להגיע למקומות הכי גבוהים, ולכל התארים, ובעיקר שנתחבר כמה שיותר מהר ושנעשה כמה שיותר דברים טובים, צעד צעד".