הפועל ראשון לציון פתחה השבוע את האימונים לקראת העונה הבאה. אתמול נפתחו משחקי גביע הטוטו, ובסוף החודש ייצא לדרך הקמפיין החדש של הליגה הלאומית. בשלב זה תחת צל הקורונה וללא קהל ביציעים.
3 צפייה בגלריה
הקהל הכתום
הקהל הכתום
הקהל הכתום
(צילום פרטי)

ללא הגדרת מטרות

ראשל"צ נפרדה מעומר פרץ, שאימן את הקבוצה במשחקי הפלייאוף, והחתימה את המאמן איסמעיל עמאר (43), המגן המיתולוגי של מכבי פתח תקוה לשעבר, שאימן במחצית העונה האחרונה את הפועל אום אל פאחם ולפני כן את מ.ס כפר קאסם. בקבוצה חתם גם השוער יהונתן שאבי (23) שרשם בעונה שעברה שלוש הופעות בליגת העל, ונפרדו מבנו של הבעלים עמוס לוזון, הבלם עמרי לוזון.
ב'הברפלד' אמרו השבוע כי השמועות שלפיהן הבעלים עמוס לוזון מעוניין לעזוב ולהחזיר את הקבוצה לעירייה אינן נכונות. הדובר חן קלדרון התבטא בעניין: "זה ממש לא נכון. לוזון ממשיך, ואנחנו בונים קבוצה תחרותית וחזקה לעונה הבאה".
הסגל יצטרך לעבור שדרוג רציני.
"יש אמנם כמה שחקנים שעזבו, אבל גם כמה שימשיכו מהעונה הקודמת, ומושאלים שיחזרו ומכירים היטב את המועדון. נמשיך להתחזק ולהחתים שחקנים".
וזאת תהיה קבוצה שתהיה בנויה להתמודד שוב על עלייה לליגת העל?
"בשלב הזה אנחנו עדיין לא מגדירים מטרות כי הסגל בתהליך בנייה. בעונה הקודמת זאת היתה המטרה שלנו. אבל נצא לדרך, נתחזק ונגדיר מטרות תוך כדי תנועה".
3 צפייה בגלריה
עמאר
עמאר
עמאר
(צילום: עוז מועלם)
בצד של האוהדים התמונה ברורה הרבה פחות. סגן יו"ר עמותת הלב האדום, אדיר אטיאס, אמר השבוע: "אם את העונה הקודמת התחלנו בתקווה גדולה, הפעם נראה שחזרנו אחורה למקום נמוך יותר מנקודת ההתחלה שלנו כעמותה לפני עשר שנים. בקיץ שעבר סוף־סוף הגיע למועדון בעלים מכובדים ורציניים. איש בעל אמצעים ועם רצון להרים את הקבוצה למקום שהיא ראויה להיות בו. אבל זה לא צלח, ומכל מיני סיבות".
מי ההורים?
מתחילים לבנות שם את הסגל. בוא נראה איך זה יתפתח לצד אי הוודאות הכללית.
"המצב הוא כזה שאני לא מתחיל לחשוב אפילו על סגל. כרגע אנחנו טרודים בשאלות מהותיות לגבי עתיד המועדון - לאן זה הולך מכאן מחר בבוקר? מי ההורים - האבא והאמא של הקבוצה הזאת. ומה שאנחנו רואים הוא שאנחנו שוב תלויים בחסדים של בעלים שרוצים להשתחרר מההסכם. לנו כבר נמאס מהסאגות האלו בכל קיץ. וזה סיפור שנמשך כבר עשר שנים. די, הגענו לקצה".
אז מה כן?
"אנחנו חושבים על כל מיני רעיונות כדי לסיים עם הדפוס הזה. אחד מהם הוא להקים קבוצת אוהדים. נקים קבוצה שתהיה שלנו, עם התשוקה והכישרון שלנו, ונעשה את זה בהתנדבות מלאה. יכול להיות שנצטרך למנות למיזם הזה מנהל בשכר, כי ליגה לאומית היא ליגה מקצוענית, ועיסוק כזה מצריך השקעה רציפה. אנחנו בעמותה כולנו אנשים עובדים ועסוקים".
ואתה באמת רואה דבר כזה מצליח בראשון?
"למה לא? יש כאן תשתית של הרבה מאוד אוהדים רדומים, נעיר אותם ונחזיר אותם ליציעים. נבנה גשרים לקהילה בראשל"צ עם פעילויות ותרומה לקהילה. זה לא יהיה רק מיזם ספורטיבי. והחיבור הקהילתי חסר מאוד היום. חסר 'באז' סביב הקבוצה - ואנחנו יכולים לייצר אותו".
3 צפייה בגלריה
אטיאס
אטיאס
אטיאס
(צילום פרטי)
'באז' זה נחמד, כסף תוכלו להביא?
"לא תהיה לנו בעיה עם זה, בפירוש. בכל מקרה נצטרך להתחיל בליגה ג'. מדובר בעיר גדולה, אוטוטו השלישית בגודלה בארץ, ואין סיבה שהמועדון הייצוגי שלה יעבור מיד ליד כמו איזה חפץ או גחל לוהט. זה לא ראוי שיבואו אנשים ויעשו סיבוב, עלינו, על העיר ועל הכסף הציבורי. נוכל להקים קבוצה בלי טובות וחסדים של אף אחד. יש לנו תמיכה מקיר לקיר מצד אנשים בעיר, וגם מצד שחקני עבר של המועדון. אם מבחינת העירייה הקבוצה היא כאב ראש - נפטור אותה ממנו. במה הפועל כפר סבא, קריית שמונה, אשדוד או רעננה טובות יותר מראשל"צ? כולן החזיקו או מחזיקות קבוצות בליגת העל. קבוצת אוהדים תוכל להחזיר את העניין האבוד סביב הקבוצה, ממש כמו שקרה עם קטמון אשדוד ויפו. חשוב לנו שראש העירייה יידע את זה ויבין שהאפשרות הזאת נמצאת על השולחן".
זה נשמע כמו ניסיון להפעיל מנוף של לחץ על ראש העירייה?
"לא, ממש לא. אנחנו לא עובדים בשיטה של 'תתפסו אותי'. בסוף עידן איל ברקוביץ', שריסק כל חלקה טובה במועדון, היינו כבר על סף פירוק וירידה לליגה ג', כך שמדובר בתהליך מתמשך. לא שהשנה קרה משהו מיוחד בגלל הקורונה או כל סיבה אחרת. אנחנו מצויים במאבק קיומי כבר הרבה מדי זמן. ושיהיה ברור - אנחנו צינור החמצן של הקבוצה הזאת, כי אנחנו שומרים אותה בחיים ובתודעה. אנחנו אמנם מעט אנשים, אבל עושים הכל באהבה וגם השתכללנו והתפתחנו עם השנים".