האם הפועל ראשון לציון בכדוריד מסוגלת להתגבר על הטראומה בעקבות מותו הטראגי של שחקנה נובאק בוסקוביץ', ובכל זאת להתמודד על תואר האליפות? במועדון מנסים לשמר את הרוח התחרותית, אבל ברור לכולם שמעתה המשימה אינה ריאלית.
1 צפייה בגלריה
בוסקוביץ'. הותיר חלל שלא ניתן למלאו | צילום: אבי מועלם
בוסקוביץ'. הותיר חלל שלא ניתן למלאו | צילום: אבי מועלם
בוסקוביץ'. הותיר חלל שלא ניתן למלאו | צילום: אבי מועלם
האלופה סבלה מעונה קשה עוד לפני שבוסקוביץ' נטל את חייו בידיו. הסגל הצעיר נזקק לזמן כדי להתחבר ושורת פציעות גרמו לה לספוג הפסדים בליגת העל, ולאבד את הגביע כבר ברבע הגמר.
והכי חשוב: העליונות שמפגינה היריבה העירונית, מכבי ראשל"צ, מקשה על הסגל של עידן מימון לחתור להישגים כמו אשתקד.
בוסקוביץ' לא היה רק אהוד על השחקנים ועל האוהדים, אלא הכוכב בה"א הידיעה של האדומים, ואין העונה מי שיכול למלא את החלל הזה. הקבוצה לא התאמנה בימים הראשונים שלאחר האסון, חזרה לפעילות רק כעבור חמישה ימים ושיחקה לראשונה ביום שני האחרון בניצחון בקריית אונו.
הפסיכולוג מולי פישבאום משוחח עם השחקנים, ובנוסף התקיים ערב שבו העלו השחקנים זכרונות מבוסקוביץ'. שישה שחקנים - יובל גררה, ערן צרפתי, עוז חממי, דניאל שקלים, מושיקו אלימלך, עידו לביא - והמאמן עידן מימון המריאו להלוויית הסופרסטאר בסרביה.
המאמן מימון החליט לא לצרף זר אחר במקום בוסקוביץ': "זאת החלטה חד משמעית. יש לנו את שון סלס, שהעונה התקדם באופן משמעותי ואני סומך עליו. גם כשנובאק היה פצוע, שון שיחק מצוין. אני לא מאמין בהבאת זרים באמצע העונה.
"לפעמים זה יכול להצליח, אבל נותרו שלושה חודשים עד סיום העונה, וכדי ששחקן חדש ייכנס לנעליים כאלו גדולות ויתחבר לקבוצה נדרש זמן רב. קשה גם לראות מי יוכל להשתוות לנובאק מבחינת הנוכחות והיכולת, ולהבנתי אי אפשר להשוות אליו שום שחקן. כבר כשהבאתי אותו אמרתי שאני מביא את האקס פקטור".
היו"ר דודי פלח: "ישנם רבים שרוצים לסמן את העונה הזאת כעונה של נובאק. לשחק בשבילו. כך שזה לא מובן מאליו להביא מישהו על המשבצת שלו".
על אף הניסיון לחזור לשגרה, בקולם של השחקנים ניכר כי הם מתקשים לתפקד. יובל גררה: "זה לא נתפס ואנחנו בשוק טוטלי. הבן אדם, היה הרבה יותר משחקן -הוא היה חבר ומנהיג על המגרש ומחוצה לו.
"זה לא משהו שבעבר התמודדנו איתו, ואני לא יודע כמה קבוצות ספורט התמודדו עם דבר כזה. כולנו בני אדם וכל אחד לוקח את זה קצת אחרת. יש כאלה שקשה להם להתאמן ולחשוב על כדוריד, ויש כאלה שהכדוריד עוזר להם קצת לצאת מהמחשבות".
מימון: "ניתן לזמן לעשות את שלו. השחקנים עברו טראומה. החיסרון של נובאק מבחינה מקצועית וחברתית הוא מכה אנושה. לגיטימי לנסות לחזור לשגרה כמה שיותר מהר, אבל זה לא פשוט".
עוז חממי: "אנשים נכנסו לקיבעון מוחלט. עובד איתנו פסיכולוג כדי לשחרר אותנו מהמכה הזאת. אני לא יודע עד כמה זה עוזר, אבל הזמן הוא התרופה לכל דבר. נובאק היה הלברון ג'יימס והווינר שלנו. הוא היה הכל ועכשיו כשהוא לא איתנו, יהיה קשה כפליים".
גררה: "התחברנו אליו מאוד והוא השאיר חור גדול מאוד. בכל פעם שבה אנחנו מדברים עליו תמיד זה נעצר כשמישהו שואל למה ואיך זה קרה. ואין לכך תשובות כי נובאק השאיר אותנו המומים, ממש כמו שהשאיר את המשפחה שלו".
השוער פדג'ה דיאנוביץ': "ברור שעל כולנו להמשיך ולמלא את המחויבות שלנו למועדון ולאוהדים, אבל אני עדיין לא יודע איך נעשה את זה".
מימון, גם ככה העונה שלכם לא היתה משהו עד כה. היא אבודה?
"כבר עברנו העונה דברים שאני לא יודע אם מועדון אחר היה שורד אותם. אבל אנחנו תחרותיים ומקצוענים, ואני יכול להבטיח שכולם כאן יתנו את הכל עד סוף העונה בכל משחק ובכל אימון, ובטח גם בשביל נובאק. זה מה שהוא היה רוצה, ואנחנו נילחם גם בשבילו ונצא מזה".
גררה: "אף פעם לא נרים ידיים. אנחנו מועדון שתמיד שואפים להכי הרבה. במקביל, אנחנו ריאליים ויודעים שאיבדנו לתמיד את השחקן הכי טוב שלנו. אי אפשר להגיד שבגלל שאנחנו מקצוענים נשכח הכל ונתאמן כרגיל, כי אנחנו לא רובוטים. זה ייקח זמן. כל החיים נזכור את השבוע הפסיכי הזה".
פלח: "אנחנו לא משנים את המטרות שלנו, אלא מחנכים אנשים להתמודד. ולא משנה מה יהיו התוצאות - זה יחזק אותנו. כשמתמודדים עם דבר כזה אפשר לצאת יותר בוגרים ומחוזקים. והצעירים מקבלים יותר צ'אנסים, והקבוצה מתאחדת".
בוסקוביץ', כידוע, היה חובב ציד, ופרסם ברשתות החברתיות תמונות שלו עם החיות שצד. הדבר עורר כעס בקרב לא מעט אנשים, ולאחר מותו נכתבו טוקבקים בגנותו בשל כך.
את חממי זה הרגיז: "כתבו ש'מגיע לו למות כי הוא הרג חיות', וכדומה. אם אנשים רק היו רואים איפה הבן אדם גדל ואיפה הוא חי, וכמה הוא עזר לאנשים, הם היו מדברים אחרת. הוא גר בכפר של 3,000 איש. היינו שם ופשוט נדהמנו. זה מקום שכמעט אין בו טלוויזיה.
"הבן אדם היה כל כך צנוע, שאפילו לא סיפר לנו שחי בעיירה כזאת. בכל פגרה הוא היה מגיע לשם, נותן כסף למשפחות נזקקות, ודואג לילדים. לטעמי הוא היה האדם הכי מדהים בעולם שפשוט גדל בעיירה שחוץ מלצוד אין מה לעשות בה. אז שלא ישפטו אותו.
"אם אנשים כאן היו גדלים במקום הזה, הם היו נוהגים באותה דרך ולא היו מגיעים לכף הרגל שלו. נובאק היה אדם בעל רמת נתינה הכי גדולה שיש. בעל הלב הכי גדול שיש. כל העיירה הגיעה להלוויה שלו. הוא היה המלך שם, וכואב שכותבים כאן תגובות כאלו".