לינוי אשרם שבה הבוקר (שבת) לישראל כשהיא עטורת הישגים. המתעמלת האמנותית מראשון לציון, שזכתה לתואר סגנית אלופת העולם בהתעמלות אומנותית, היא בת 19 בלבד. היא זכתה במדלית הכסף בתחרות הקרב רב באליפות העולם, שנחשבת לאחת התחרויות היוקרתיות ביותר בענף.
2 צפייה בגלריה
לינוי אשרם. קבלת פנים חגיגית בשדה התעופה | צילום: אורן אהרוני
לינוי אשרם. קבלת פנים חגיגית בשדה התעופה | צילום: אורן אהרוני
לינוי אשרם. קבלת פנים חגיגית בשדה התעופה | צילום: אורן אהרוני
שבוע גדוש בהישגים עבר על אשרם. באמצע השבוע היא זכתה במדלית הכסף בתרגיל החישוק, וזמן קצר לאחר מכן הוסיפה מדליית ארד בתרגיל הסרט. בסיום אליפות העולם שהתקיימה בבולגריה היא השלימה לא פחות משלוש מדליות.
בתחרות הגדולה ביותר שהתקיימה אתמול (שישי) בערב, אשרם קיבלה ציון משוקלל של 79.700 נקודות אחרי ארבעת התרגילים שביצעה, כך שלמתעמלת היו חסרות רק 1.750 נקודות לציון הכללי כדי לתפוס את המקום הראשון.
“הייתה תחרות מאוד ארוכה, קשה ומעייפת”, אמרה לינוי אשרם לאחר התחרות. “ביום הראשון לא הצלחתי עם תרגיל הכדור וזה היה יום לא טוב, אבל אני שמחה שהצלחתי להתעשת ולזכות בכסף בתרגיל החישוק למחרת. המשכתי הלאה ומדי יום ניסיתי להשתפר, ידעתי שאצטרך לעשות את המקסימום שלי ביום האחרון בקרב רב ואני שמחה שזה הצליח".
2 צפייה בגלריה
לינוי אשרם בדרך למדליה | צילום: EPA
לינוי אשרם בדרך למדליה | צילום: EPA
לינוי אשרם בדרך למדליה | צילום: EPA
על התקווה למדליה אולימפית אמרה: "אני לא חושבת על 'האם אני יכולה להשיג מדליה באולימפיאדה', לא מתעסקת בציונים ולא כל כך חושבת על זה. זו מדליה היסטורית. מלא אנשים כתבו לי והבנתי שהזכייה עשתה משהו במדינה. זה שם על המפה את ענף ההתעמלות האמנותית. שמחה שפתחתי דלת לבנות שיבואו אחריי".
המאמנת איילת זוסמן הוסיפה: "היא לא סתם נמצאת איפה שהיא נמצאת. יש לה את הכוחות הפיסיים והנפשיים לעמוד בלחץ. התחרות הייתה מטורפת, אבל היא הצליחה לאסוף את עצמה ולעשות תרגילים טובים. אמרנו לה שהיא הכי חזקה מבחינה מנטלית. היא אחת המתעמלות החזקות מנטלית בעולם. ידענו שמתישהו תהיה ירידה. אי אפשר להחזיק חמישה ימים בכזה ריכוז. שמחנו שזה קרה דווקא בהתחלה ובתרגיל שהיא חזקה בו. ידענו שהיא תתאושש ושהיא חזקה מנטלית".
לגבי העתיד האולימפי הוסיפה ואמרה: "עדיין מוקדם לדבר על זה. ברור שמסתכלים קדימה, אבל הדרך ארוכה. היא קודם צריכה להשיג את הקריטריון".
הבוקר כאמור נחתה אשרם בשדה התעופה בן גוריון, שם המתינו לה שלטים וקהל מעריץ שכבר רואים אותה כמועמדת מובילה למדליה באולימפיאדת טוקיו.