אולם הכדורסל 'בית מכבי' בראשון לציון, משמש כמגרשם הביתי של מועדון הכדורסל מכבי ראשון לציון ומכבי ראשון לציון בכדוריד. ההיכל אשר נבנה בשנת 2008, הוקם במטרה ליצור 'מגרש ביתי' לקבוצות מכבי, ומכאן שמו.
1 צפייה בגלריה
בית מכבי | צילום מתוך האתר הרשמי של המועדון
בית מכבי | צילום מתוך האתר הרשמי של המועדון
בית מכבי | צילום מתוך האתר הרשמי של המועדון
האצטדיון נחנך בשנת 2008 ומאז ועד היום נותן מענה למשחקי הקבוצות הבכירות של העיר. לאורך השנים, האולם שימש ומשמש לאירועים רבים נוספים, הן של האגודה והן של העירייה. כמו כן, אירח האולם את משחקי רבע הגמר, חצי הגמר והגמר של גביע המדינה בכדורסל נשים לעונת 2009. המתחם מכיל בנוסף גם חדרי כושר מתקדמים לשימוש הקבוצות הביתיות.
היכל 'בית מכבי' שימש גם כאולם הרשמי לאירוח משחקי נבחרת ישראל בכדוריד ואף אירח משחקים של נבחרת ישראל בכדורסל נשים ב-2015. האולם נמצא בבעלות עיריית ראשון לציון ומושקעים בו מדי שנה עשרות אלפי שקלים לצורך שיקום, שימור ושדרוג הפרקט והאולם.
בחורף האחרון התרחש אירוע לא שגרתי ובית מכבי הוצף בגשמים העזים. רצפת הפרקט ותקרת האולם הוצפו בנזק שהוערך בעשרות אלפי שקלים. בחברה לתרבות ופנאי בראשון לציון נאלצו להשקיע משאבים ולתקן את הנזק שנגרם במטרה למנוע ביטול משחקים שתוכננו להתקיים בו.
כעת מכריזים באולם שהכל ערוך ומוכן לפתיחת העונה החדשה בכל הענפים. בעירייה מסבירים השבוע שלמועדון הכדורסל 'מכבי ראשון לציון' שנוסד בשנת 1976, והחל משנת 1988 משחק קבוע בליגה הכדורסל הבכירה והראשונה של ישראל, ראוי שיהיה מתקן בסטנדרטים הגבוהים והאירופאים האלה.
זה הרגע לציין שהאולם, המכיל 2,500 מושבים, אירח בעבר את הזכייה ההיסטורית של 'מכבי ראשון לציון' באליפות ואת חגיגות עונת 2015/16. באולם, במועדון ובעיר מקווים השנה לשחזר את החגיגות באולם המשופץ.