משה מורנו זכה באליפות העולם בתחום העיסויים, מסאג' בשפת העם. לא מדובר בדבר של מה בכך אלא בהישג משמעותי עבור המאסטר הבינלאומי, שעיסה גם את שחקני נבחרת ישראל, ושבר שיא גינס. עכשיו הוא אוחז גם במדליית זהב באליפות העולם בעיסויים לשנת 2018.
משה מורנו בן ה-54 הוא מעסה בכיר במקצועו. הוא תושב העיר ראשון לציון, מומחה בעל שם עולמי בתחום רפואה משלימה ועוסק במקצוע כבר למעלה מ-35 שנים. במהלך השנים עבד בין היתר בקבוצות הכדורגל של מכבי והפועל תל אביב, בית"ר ירושלים ושימש כמעסה הבכיר של הקבוצות.
1 צפייה בגלריה
משה מורנו. אלוף העולם בעיסויים | צילום באדיבות משה מורנו
משה מורנו. אלוף העולם בעיסויים | צילום באדיבות משה מורנו
משה מורנו. אלוף העולם בעיסויים | צילום באדיבות משה מורנו
בכדורגל לא מדובר בפינוק אלא בצורך. "בכדורגל הישראלי, לא מעט שחקנים חוזרים מהר מדי מפציעות, ורבים מהם לא נפתרים מהפציעות הטורדניות, ובלא מעט מקרים נפצעים באותו מקום", מסביר מורנו, ומוסיף: "בכדורגל שלנו, הרופאים טובים והשיקום לא רע, אבל העניין הוא ללא ספק לתחזק את הגוף אחרי הפציעות".
זה דבר שנהוג בכל קבוצות הכדורגל?
"לא כל קבוצה יכולה לאפשר לעצמה לעבוד שעות על שחקן ועל קצב ההחלמה שלו. בקבוצות עולמיות יש יותר דאגה לתחזק את השחקנים. אפשר לגרום לשחקנים שבמקום שיחזרו לשחק 80 דקות אחרי פציעה, ישלימו משחק מלא", הוא אומר בביטחון.
בימים האחרונים יצא מורנו לדנמרק, שם ייצג את ישראל בתחרות מעסים עולמית, ממנה יצא כאמור עם אליפות העולם באומנות המסאג' ובטכניקות מיוחדות של מסאז'. הניקוד בתחרות ניתן בין היתר, על טכניקות יציבה, דיוק בתנועות רפואיות, טכניקות חדשות ויצריתיות.
מורנו קיבל את הציון הכי גבוה בתחרות וגבר על מתחרים מכל העולם ביניהם: ארצות ברית, סין ומדינות רבות מאירופה. בנוסף לידע המעשי, האליפות הורכבה גם ממבחנים תיאורטיים בתחום אותם עבר בהצלחה.
"זה היה רגע משמח להביא מדליית זהב לישראל באליפות אומנויות העיסוי ולהוות גאווה לישראל, הצגתי לראשונה את המסאג' עם הכיסא שהיה גימק שאירופה רצתה לאמץ מיד", הוא אומר.
למרות שמדובר באחד המעסים הגדולים בישראל ובתואר משמעותי, מורנו שומר על הצניעות וכבר מתכנן את המהלכים לקראת האליפות הבאה שתתקיים ב-2019. "למדתי לא להגיד לא, אוהב את המקצוע, זה אתגר וכייף גדול", הוא אומר.
אי אפשר לסיים בלי להזכיר את שיא הגינס ששבר כמעסה שנתן את המסאג׳ הארוך ביותר בעולם. את השיא הוא שבר ב-1993, כשהשתתף בהפנינג הפתיחה של קניון הזהב, והעיסוי נמשך 14 שעות ו-30 דקות ברציפות!
״מההישגים הגדולים שלי בקריירה, זו הייתה יממה בלתי נשכחת", מחייך מורנו.