כבוד גדול לראשון לציון: הג'ודקא תושב העיר פיטר פלצ'יק הצליח בסוף השבוע האחרון להביא גאווה לעיר. ביום התחרויות השלישי והאחרון של גראנד סלאם אבו דאבי, זכה פלצ'יק במדליית ארד למתחרים בקטגוריית עד 100 ק"ג.
התחרות עלתה לכותרות בישראל דווקא בגלל שהיא מתקיימת במדינה מוסלמית, ולכן התנאי להשתתפות המשלחת הישראלית היה איסור על השמעת ההמנון והנפת דגל ישראל. למרות זאת, הנבחרת הישראלית הצליחה לייצג אותנו בכבוד וחזרה עם לא פחות מחמש מדליות.
בין הזוכים היה גם אורי ששון, מדליסט הארד הזכור מאולימפיאדת ריו (בקטגוריה מעל 100 ק"ג), שזכה גם הוא במדליית ארד עם ניצחון בווזארי על הברכיים מול בנג׳מין הרמגנייס הבלגי. ששון ביצע תרגיל מרשים שהעניק לו את הניקוד כדקה וחצי לסיום הקרב, והצליח לשמור על היתרון שלו עד לסיום.
1 צפייה בגלריה
פלצ'יק ברגע הזכייה (מימין) | צילום: באדיבות איגוד הג'ודו
פלצ'יק ברגע הזכייה (מימין) | צילום: באדיבות איגוד הג'ודו
פלצ'יק ברגע הזכייה (מימין) | צילום: באדיבות איגוד הג'ודו
ובחזרה להישג הגדול של פלצ'יק בן ה-25, שניצח את מיקלוס סירג׳ניקס ההונגרי כבר אחרי 5 שניות עם תרגיל מוצלח ומפתיע שזיכה אותו בווזארי. מדובר בהישג שיא לפלצ׳יק, שעלה לקרב על הארד לאחר ניצחון בבית הניחומים.
״אני שמח שהצלחתי לזכות במדליה אחרי יום כל כך ארוך" אמר פלצ'יק לאחר הזכייה בארד,"אני שמח לייצג את ישראל, במיוחד על אדמת אבו דאבי״.
מאמן הנבחרת אורן סמדג׳ה אמר בסיום התחרות: ״נבחרת ישראל מבססת את מקומה כאחת מהנבחרות הטובות בעולם. כשרואים כיצד הנבחרות האחרות מסתכלות עלינו, אפשר להבין שישראל היא מעצמה בתחום הג'ודו".