זה ללא ספק היה השבוע של ארטיום דולגופיאט, חייל בן 20 מראשון לציון שהביא גאווה גדולה לעיר עם זכייתו במקום השני באליפות העולם בהתעמלות מכשירים, אשר נערכה במונטריאול שבקנדה. המתעמל קיבל ציון של 14.533 וכאמור הפך לישראלי בדירוג השני אחרי אלכס שטילוב שכזכור, זכה בארד.
דולגופיאט עלה לארץ מאוקראינה בגיל 12, ולאורך השנים העביר שעות רבות עם שטילוב באולם בהדר יוסף. כמעט בכל תחרות ראה דולגופיאט את יריבו לאימונים גובר עליו, עד שב-2015 הפתיע והוכתר לאלוף ישראל.
1 צפייה בגלריה
הישג אדיר. דוגולפיאט | צילום: EPA
הישג אדיר. דוגולפיאט | צילום: EPA
הישג אדיר. דוגולפיאט | צילום: EPA
את הפריצה הגדולה ביצע השנה עם ההעפלה לגמר אליפות אירופה ברומניה בתרגיל הקרקע. הוא היה מרחק נגיעה ממדליה באותה תחרות, וסיים במקום הרביעי.
באליפות העולם בקנדה, שהתרחשה ביום שבת 7.10.17, עלה דולגופיאט רביעי על המזרן. הוא שמר על דרגת הקושי הגבוהה מהמוקדמות (6.5) וקיבל ציון של 14.533 נקודות, לאחר מספר נחיתות לא חלקות. לשמחתו הרבה רק קנזו שיראי היפני (15.633 נקודות) הצליח לעבור אותו בדרך לזהב שלישי בתרגיל הזה, ודולגופיאט שמר על המקום השני עד לסיום התחרות היוקרתית.
על זכייתו במדליית הכסף באליפות העולם יקבל דולגופיאט מענק של 84,000 שקל מהקרן המשותפת של הוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו סרגיי וייסבורג יקבל מחצית מהסכום.