מכבי ראשון לציון בכדוריד נפרדה השבוע מאחד מגדולי שחקניה בכל הזמנים, גל אברהם. שחקן הפינה בן ה-35 גדל ברחובות אך עבר בתום תקופה קצרה למכבי ראשל"צ עמה זכה בלא פחות משמונה אליפויות ושישה גביעים.
מזה תקופה ארוכה שקל אברהם, ביחד עם היו״ר ראול סרוגו והסגל המקצועי של מכבי ראשון את המשך דרכו במיוחד לאור פציעה טורדנית המונעת ממנו את הצגת יכולתו כבעבר, ובהחלטה משותפת החליטו שהגיע העת לתלות את הנעלים ולהצטרף לסגל המאמנים במועדון.
אברהם כתב בהודעת הפרישה הרשמית: "אחר 19 עונות בליגת העל, 90 הופעות בנבחרת ישראל, 8 אליפויות, 6 גביעים ואלפי שערים בכל המסגרות, אני מסכם קריירת משחק עם המון גאווה וסיפוק עצום.
“הרבה אנשים שאלו אותי בעבר לגבי משחק מקצועני באירופה, ואכן הייתה לי אפשרות לשחק בקונסטנסה, אלופת רומניה, אבל בסוף החלטתי להישאר במכבי ראשון לציון, כי שם תמיד הרגשתי בבית.
"הגענו להישגים יפים באירופה, השאיפה היחידה שלי כשחקן שלא התממשה הייתה לשחק בליגת האלופות, או באליפות אירופה עם הנבחרת, אבל אני מסתפק מאוד במה שכן השגתי. אני רוצה להודות לקהל האוהדים המדהים של מכבי ראשון שליווה אותי בכל הקריירה ויהיה לו מקום חם בלבי כל חיי”.
ראול סרוגו, יו״ר מכבי ראשון לציון סיכם תקופה ואמר: ״כולנו מקבלים את פרישתו של גל ברגשות מעורבים. מצד אחד זה תמיד רגע עצוב כשקרירה של ספורטאי מצטיין נגמרת בבת אחת, מצד שני האגודה מצדיעה בהרבה גאוה לשחקן ענק שלה, מאגדות הכדוריד בארץ, שהביא להרבה הישגים מופלאים למועדון, ריגש את כולנו ביכולותיו הוירטואוזיות וגרם להרבה רגעי שמחה ואושר לכל ילדי ואוהדי המועדון.
"מבלי לפגוע בשחקנים אחרים ששיחקו באותה העמדה, לדעתי גל אברהם הוא הקיצוני שמאלי הטוב ביותר מאז ומעולם בכדוריד הישראלי אשר פרץ דרך בסגנון המשחק שלו, בקור הרוח שהפגין ובמיומנות שהביא למשחק. אנחנו נפרדים משחקן ענק אבל מקבלים מאמן ודמות לחיקוי שיגדל דורות של שחקנים במועדון אשר אשמח אם יגיעו לרמתו של גל".