גיא פלטין לא מתחרט לרגע שנשאר במכבי ראשל"צ לעונה נוספת. "היה לי חוזה, אבל זה לא רק זה", הוא מודה בראיון. "אני נמצא פשוט במועדון שאני מאוד אוהב, התחברתי אליו רגשית. הרגשתי שהירידה בעונה שעברה מליגת העל היא גם עליי. רציתי לעשות תיקון, מקווה שזה גם יקרה".
1 צפייה בגלריה
גיא פלטין
גיא פלטין
גיא פלטין. "הזדמנות למועדון להיבנות שוב"
(יעל אמסילי, באדיבות מנהלת הליגה הלאומית)
המטרה - עלייה
אם נשפוט לפני המשחק שלו בשבוע שעבר מול הפועל חבל מודיעין - פלטין ומכבי ראשון לציון הרוויחו מהארכת השידוך. הגארד בן ה־22 כיכב עם 27 נקודות ונבחר לשחקן השבוע בליגה הלאומית, אחרי שהכתומים רשמו ניצחון 85:87 דרמטי. "האמת, פתחנו טוב את הליגה", אומר פלטין. "היכולת שלי מבחינה אישית זה לא הדבר הכי חשוב השנה. בראשון אנחנו עדיין לומדים אחד את השני. יש פה הרבה שחקנים טובים, כל אחד עוד צריך להבין את המקום שלו. אני מאמין שזה יתחבר".
בינתיים זה מתחבר, אבל כמובן העונה רק בחיתוליה. בכל זאת, הכתומים בנו קבוצת גלאקטיקוס במונחי ליגת המשנה כשהמטרה לחזור אחרי עונה אחת לליגת העל. לצד פלטין משחקים גם יונתן מור ואיגור נסטרנקו, ונדב זילברשטיין עומד על הקווים. הציפיות, כצפוי, בשמיים.
"גלאקטיקוס? מצד אחד יש לנו שחקנים טובים, זו עובדה ואי־אפשר להתווכח", אומר פלטין. "מצד שני, זו ליגה מאוד טריקית, לא בהכרח הקבוצה הטובה ביותר מנצחת ועולה. הכל יכול לקרות. כמו שקריית אתא עלתה בשנה שעברה, בניגוד גמור לכל הציפיות ומבלי שהיו עם התקציב הכי גבוה. אי־אפשר לעלות לפרקט שחצנים ושאננים. אני מקווה שבסיום העונה נחגוג".
עד כמה עוזרת לכם העובדה שנדב זילברשטיין, מאמן עם קבלות, עומד על הקווים?
"הוא מאמן שכבר הוכיח את עצמו הרבה מאוד פעמים. זו הזדמנות טובה למועדון להיבנות שוב, יחד עם נדב וזיו ארז שהגיע למועדון כמנהל המקצועי. אלה מוחות כדורסל אדירים. אין שילובים כאלה בכדורסל הישראלי. כיף לעבוד איתם".
פלטין התחיל את דרכו בבית הספר לכדורסל של הפועל חולון ובעונת 2014/15 שחזר את ההישג הגדול של המועדון משנות ה־70 כשזכה עם קבוצת הנערים בדאבל. בתום עונה זו זומן פלטין לאקדמיה של איגוד הכדורסל במכון וינגייט על ידי פיני גרשון ושיחק שם כשהיה בכיתה י' בלבד.
אחרי שהאקדמיה נסגרה, פלטין הצטרף להפועל תל אביב ואף עלה להתאמן עם הבוגרים לצד חברו לקבוצת הנוער, ים מדר.
בעונת 2018/19 חזר להפועל חולון, אבל לקבוצה הבוגרת. "אין לי יותר מדי מה להגיד על העונה ההיא כי לא באמת שיחקתי", צוחק פלטין. "הייתה קבוצה עמוסת כוכבים. גיא פניני, עמית שמחון, רועי הובר. קבוצה מפוצצת בשחקנים. לא היה כל כך מקום לצעירים. הייתה חוויה טובה, למדתי המון. לחולון צריך לבוא בסיטואציה אחרת, אחרי שהוכחת את עצמך בליגה".
בעונת 2019/20 הושאל פלטין להפועל רמת גן־גבעתיים מהליגה הלאומית. שנה לאחר מכן, גם כן ברמת גן, הוא זכה בתואר "פריצת השנה" על ידי איגוד הכדורסל, אחרי שסיים עם ממוצעים של 15.7 נקודות, 5.3 ריבאונדים, 4.7 אסיסטים ו־2.8 חטיפות לערב. מכבי ראשון אשתקד שמה מהר את ידיה על הכישרון הצעיר שכאמור ממשיך בה עכשיו לעונה נוספת.
לשאלה אם הוא חושב שמשהו התפספס בדרך והיה יכול להגיע למקומות אחרים, ענה: "אני לא חושב על זה. גם לא יעזור לי אם אחשוב על זה. הסיטואציה הכי טובה בראשון הייתה אם היינו נשארים בליגת העל ומשחקים שם. מקווה שבשנה הבאה, באיחור של שנה, זה יקרה. הכל בסוף משתבש לטובה".
מה המטרות שלך העונה?
"המטרה ברורה - לעלות ליגה. אני מאוד מקווה ומאמין שנעשה את זה. בנוסף, שכולם יהיו בריאים".
עושה רושם שהליגה הלאומית הופכת לקשה יותר ויותר עם השנים.
"לא מצפים שהכל יעבור חלק. לוקח זמן להגיע לשטף משחק, לחלוקת תפקידים. גם הליגה, כאמור, קשה וארוכה. אני לא דואג, כי אני יודע שיש פה תלכיד טוב כדי שנעמוד במה שאנחנו שואפים אליו".

המנטור

פלטין אמנם משחק במכבי ראשון לציון, אבל זוכה בשנים האחרונות למעקב צמוד מחבר קרוב של המשפחה שבכלל אוהד קבוצה אחרת. ולא רק אוהד, הוא גם הסמל שלה. ישראל אלימלך אמנם מתגורר בשנים האחרונות בלאס וגאס, אבל עוקב באדיקות אחרי פלטין. לפני מספר שנים, כשהרכז הצעיר ניסה את מזלו במחנה בארה"ב, הוא אפילו ישן אצל משפחת אלימלך.
"הוא חבר טוב של ההורים שלי. אנחנו מדברים המון", מודה פלטין. "כשהייתי אצלו, הוא העלה סרטונים שלו, למדתי והוא נתן לי טיפים. בסוף אמרתי לו בצחוק שהוא דינוזאור, שלא יכול לשחק בליגה כיום. בכל מקרה הוא מכוון אותי, מדבר איתי על בסיס חודשי. אין אנשים טובים כאלה. הוא כמובן גם היה שחקן ענק".
חתיכת מנטור.
"כשהוא היה בשיא הקריירה שלו הוא כבר היה חבר של המשפחה. מגיל קטן אני מכיר את השם. כשגדלת בחולון - אי־אפשר היה לפספס עד כמה הוא היה המלך של הקבוצה. אגדת כדורסל".
פלטין טוען שהוא כבר לא כל כך עוקב אחרי השחקנים בליגת העל. "בלאומית אני רואה יותר שחקנים שאני מכיר, ישראלים, שמקבלים במה. בליגת העל יש אולי עשרה שחקנים שיכולים להראות את מה שהם יודעים. היתר עומדים בפינה ומחכים לכדור. הליגה הלאומית מאוד כיפית, ישראלית, והיא גם התחזקה מאוד. יש הרבה ישראלים ששווים לליגת העל ומגיעים לכאן כדי לשחק".