מה לא נכתב על העונה העגומה שעברה על הספורט בראשון לציון, תחילה בעקבות הצלילה ההיסטורית של מכבי ראשון לציון ללאומית, ולאחריה, הפועל ראשון כדורגל, שאמנם ניצלה בדקה ה־90 מירידה ליגה א', אבל ניצבת בימים אלה בפני שוקת שבורה לאחר שהפטרון, עמוס לוזון, הודיע על עזיבתו. השבוע פרסם ראש העירייה לשעבר, דב צור, פוסט בנושא בעמוד הפייסבוק שלו, אותו חתם בשאלה: "מי אחראי למצב?". הפוסט, מטבע הדברים, עורר הדים רבים.
1 צפייה בגלריה
צור. "מהכדורגל אני מודאג הרבה יותר"
צור. "מהכדורגל אני מודאג הרבה יותר"
צור. "מהכדורגל אני מודאג הרבה יותר"
(צילום: קובי קואנקס)
"אף אחד בעירייה לא משחק כדורגל או כדורסל", אמר השבוע צור כשהתבקש לענות על השאלה הפתוחה שהותיר בפוסט. "אנחנו לא הבעלים, אבל אנחנו במידה רבה אלה שנותנים את מירב הכסף לקבוצות. אז זה אומר שיש לנו אחריות למה שקורה שם".
מה זה אומר מעשית?
"אני תוהה, בלי להפנות אצבע מאשימה, מה עושים עכשיו? תראה, בכדורסל, מדובר במחדל גדול של העירייה, אם פרי היה בא אליי הייתי אומר לו 'קח אחריות, אתה לא יכול להתפטר במצב כזה'. הוא לא היה חייב להקשיב לי אבל אם בא אליי בתחילת עונה לבקש תקציבים, יש לו מחויבות גם כלפי העירייה. עכשיו לראש העירייה, רז קינסטליך, יש אנשים בקבוצה, הם רק לא נכנסו מספיק לעובי הקורה. הרי הם לא היו חושבים להשאיר קבוצה בלי מאמן, אז למה להשאיר אותה בלי יו"ר?".
גם בכדורגל המצב לא מעודד.
"תראה, אין פה נוסחאות להצלחה, גם אני לא הצלחתי בזמנו עם איל ברקוביץ' אבל עדיין קרה פה משהו שלא קרה כמה עשורים, הקבוצה כמעט ירדה לליגה שלישית, וזאת קבוצה שמקבלת בין 2 ל־3 מיליון שקלים מהעירייה".
אבל לוזון רוצה לעזוב, אי־אפשר להחזיק אותו בכוח.
"נכון, ופה נכנסת העירייה, שתדאג שיהיה מישהו שיחליף אותו, ואם לא מחליף אז לפחות ספונסר. עכשיו תראה, בכדורסל ירדנו ליגה ויש שם קבוצת אנשים טובים שאני מאמין שגם תחזיר את הקבוצה. מהכדורגל אני מודאג הרבה יותר".
איתן שלום, מחזיק הספורט בעירייה מסר בתגובה: "בשנים האחרונות העירייה הגדילה משמעותית את תמיכתה בקבוצות, וניתן לראות הישגים בשלל מחלקות הנוער בעיר. היייתי מצפה מראש העירייה הקודם, דב צור, שיידע לפרגן על ההשקעה. גם לפוליטיקה בסופו של דבר יש גבולות".