גאווה ספורטיבית לראשון לציון. לאחר סדרה של משחקים מוצלחת ושרשרת ניצחונות, נציגות של ראשון לציון הגיעה לגמר נכסף ויוקרתי. לא, אין מדובר במאמן אופיר חיים שהוביל את נבחרת הנוער של ישראל לגמר אליפות אירופה, אלא על קבוצת "השדים" של ראשון לציון הוקי קרח.
1 צפייה בגלריה
קבוצת ההוקי קרח של העיר. ישמחו ליחס ותמיכה
קבוצת ההוקי קרח של העיר. ישמחו ליחס ותמיכה
קבוצת ההוקי קרח של העיר. ישמחו ליחס ותמיכה
(צילום פרטי)
לא כולם יודעים, אבל לעיר יש קבוצת הוקי קרח. ספק עוד יותר גדול אם מישהו העלה על דעתו שהקבוצה תהיה סיפור הצלחה עד כדי כך שביום שבת היא תעמוד במעמד היוקרתי ותתחרה בגמר גביע ישראל נגד קבוצת ההוקי של מטולה.
"קבוצות ההוקי של ראשון לציון התחילו לפעול כבר בשנת 2001", מספר מאמן הקבוצה אנדריי שטפוצה. "הפעילות מתרחשת לסירוגין אבל בתשע השנים האחרונות הקבוצות שלנו עובדות חזק ומצליחות להביא הישגים. זכינו כבר שש פעמים באליפות ישראל ואנחנו מצליחים להעמיד קבוצה מוצלחת של 15 שחקנים בתחום הבוגרים. אנחנו מתאמנים בחולון, באולם החלקת הקרח שם, נפגשים אחת לשבוע לאימונים, אבל רוב הזמן עושים זאת על מגרש הבטון ומחליקים על רולר בליידס", אומר שטפוצה. "השחקנים שלנו קיבלו מעמד של ספורטאים מצטיינים ולכן הם מקבלים הקלות מהצבא. אלו שלא בצבא צריכים לעבוד בעוד עבודות כי הם לא מקבלים כסף. יש לנו כמה שחקנים בקבוצה שלומדים גם באקדמיות בחו"ל ויש להם פוטנציאל גבוה".
למרות ההצלחה, שטפוצה מסתכל בקנאה על התמיכה העירונית לכדורגל, כדורסל או התעמלות. "אנחנו מקבלים תמיכה מהעירייה, אבל כמעט לא מרגישים את זה. בשנה שעברה קיבלנו 40 אלף שקלים, אבל צריך להבין שרק ציוד של שוער עולה 10,000".
איך מסתדרים?
"כולם מביאים כסף מהבית ומשחקים על חשבונם, השנה לא קיבלנו בכלל תמיכה. פוגע מאוד שלא מתייחסים אלינו. אני מאמן נבחרת ישראל, בשנה שעברה זכינו במקום השני באליפות העולם עם חמישה שחקנים מראשון לציון והעירייה לא התייחסה".
"פנינו בבקשה שיעזרו לנו כספית ובזכות התערבות של חברת המועצה מירב שמואל לפחות קיבלנו את ההסעות למטולה לקראת משחק הגמר. אני מאמן את הקבוצה מתוך אמביציה והתנדבות כי זה החיים שלי, אני לא מקבל משכורת. שעה אחת של אימון באולם קרח זה אלף שקל השכרה ואנחנו מנסים לעשות כמה שפחות כי אין לנו כסף. בשבת מתקיים משחק הגמר ורק בחמישי בערב ניפגש כדי להתאמן. קבוצות מחו"ל לא מאמינות לנו שהצלחנו להגיע לרמה כזאת עם תנאים כאלה".
תומר אהרונוביץ', קפטן הקבוצה (23): "אנחנו נרגשים לקראת הגמר. לא קל להתמסר לספורט כזה שאין בו תמיכה. התשלום על ציוד, אימונים ונסיעות נופל עלינו ואם המשפחה לא אמידה, זה בלתי אפשרי. היה ראוי שהעירייה תסייע חלקית. לפני שנה זכינו במקום הראשון ובגלל שכל העלויות הוטלו עלינו נאלצנו לוותר על נסיעה לליגת האלופות של אירופה".
"פוגע מאוד שלא מתייחסים. אני מאמן נבחרת ישראל ובשנה שעברה זכינו במקום השני באליפות העולם עם חמישה שחקנים מראשון לציון והעירייה לא התייחסה אלינו"
לאחרונה פנה חבר ועדת הספורט והפעיל העירוני, ולד קפוסטין, לראש העירייה במכתב בקשה למתן סיוע לקבוצה.
מהעירייה נמסר: "העירייה תומכת בקבוצות העירוניות בסכום כולל של מעל 12 מיליון שקלים בשנה, ומברכת את הקבוצה והאגודה על ההישגים. העירייה אישרה תמיכה בסך 90 אלף שקלים לאגודה, אך היא טרם הועברה כי האגודה לא הגישה את הטפסים הרלוונטיים. לאחר הגשת המסמכים ובחינתם, התמיכה תועבר כמקובל".