ספורטאי מועדון הטאקוונדו "הלוחם הצעיר" רשמו הישגים מרשימים באליפות ישראל שהתקיימה ביום שישי שעבר בהיכל הספורט במלחה ירושלים (חמש מדליות כסף ושש ארד), כאשר גולת הכותרת הייתה מדליית הזהב של סלבה פלטונן (עד 80 ק"ג), שרק לפני חודשיים רשם את האימון הראשון שלו בטאקוונדו. כן, קראתם נכון.
1 צפייה בגלריה
פלטונן. גבר על יריבים עם חגורה שחורה
פלטונן. גבר על יריבים עם חגורה שחורה
פלטונן. גבר על יריבים עם חגורה שחורה
(גלעד קוולרצ'יק, התאחדות הטאקוונדו)
פלטונן (37), אב לחמישה ילדים, התמודד במסלול ה"מאסטרס" (מעל גיל 30). הוא ביצע מהפך דרמטי בשני הקרבות המכריעים בהם התמודד, והשאיר את הצופים פעורי פה, לא פחות מאשתו אליסה, שקצת חששה מהמעמד. "כשהגענו לשם אני מאוד התרגשתי וגם קצת הייתי בשוק כי כולם שם היו עם חגורות שחורות כשאני קיבלתי את החגורה הלבנה עם הפס הצהוב רק לפני חודש וחצי". משחזר פלטונן. "אליסה נלחצה, פחדה שייתנו לי מכות. אבל אני מודה למאמן אנטון מגרה שהאמין בי ולמשפחה שתמכה בי מהיציע, בעיקר בתי הגדולה קטיה".
איך הגעת בכל זאת לטאקוונדו, ולמה רק עכשיו?
"תמיד אהבתי אמנויות לחימה, לא באתי משום מקום. כנער למדתי קראטה, במשך שנים גם התאמנתי באיגרוף ועשיתי קפוארה. חיפשתי משהו בתחום עם דגש על עבודת רגליים וטאקוונדו מושלם בשביל זה".
איך הגבת כשהציעו לך להתמודד באליפות ישראל?
"זה היה מאוד־מאוד מפתיע, אפילו מוזר. אני גם זוכר שקיבלתי חגורה אחרי אימון אחד בלבד. הדיבורים על תחרות התחילו שבועיים אחרי, באוטומט עניתי שאני מעוניין, בכיף, אבל נשמע לי קצת מוזר כי אני חסר ניסיון. אנטון אמר לי 'יהיה בסדר'".
פלטונן, מנופאי במקצועו, עובד 12 שעות מדי יום באוויר, בגובה של 50 מטר. הוא מתאמן פעמיים בשבוע במועדון "הלוחם הצעיר" של רון גרשנוק וגם מתאמן באקרובטיקה. איך משלבים את כל זה עם חיי משפחה בת שבע נפשות? "זה קצת קשה", הוא מודה. "אני גם לוקח לפעמים את הילדים לאימונים אבל זה משתלם. אני עכשיו לא יכול לחכות יותר לטורניר הבא, ואשמח להשתתף גם באליפויות בינלאומיות".
• במקביל לתחרויות לבוגרים התקיימו במלחה תחרויות לגיל נוער וילדים. ליה קהת (עד 36 ק"ג), טווי רוזוב (ילדים עד 36 ק"ג) מראשון לציון ונתנאל שפירא (ילדים עד 40 ק"ג) ממועדון לוד זכו במדליות זהב.