ארבע קבוצות, מתוכן שלוש נציגות לאיזור השפלה ומשימה אחת מול העיניים - חצי גמר גביע המדינה בכדוריד - האירוע הנוצץ של הענף שייערך ביום שלישי הקרוב.
3 צפייה בגלריה
מאמני קבוצות השפלה: דארי פאזין ומתתיהו
מאמני קבוצות השפלה: דארי פאזין ומתתיהו
מאמני קבוצות השפלה: דארי פאזין ומתתיהו
(מתן בן עוז, דיגישארק, הדר ואן קולה)

ככלל, מדובר באירוע "ביתי", לפחות עבור הקבוצות מראשון לציון. גן נחום נבחר לארח את הערב הגדול, שייפתח (17:15) בדרבי השפלה בין מכבי ראשון לציון לא.כ נס ציונה וימשיך עם המנה העיקרית (19:45): הפועל ראשון לציון מול הפועל אשדוד, מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות. כן, יהיה לוהט.

פייבוריטית באדום

על פניו הפועל ראשון מגיעה בכושר שיא וגם פייבוריטית. רק לפני שבועיים ניצחה את מכבי בדרבי, היא מוליכה בבטחה את ליגת העל ומציגה שמות קטלניים כמו אולג אסטרשפקין, נמניה פריבק, איתי סורקיס ואנטוניו פריבניץ'.
"העונה הזו שונה בכל היבט", הסביר מאמן ראשון לציון, הרוויה פאזין. "אני מאוד שמח שעד עכשיו הכל הולך טוב, אבל לעשות את העונה הזו טובה - זה אומר לזכות בתארים - וזה עדיין רחוק. אנחנו לא עסוקים בתוצאות עצמן אלא בדרך שבה אנחנו מממשים את התהליך ומשיגים אותן. אני יכול לומר שאני מרגיש שבחודשיים האחרונים הצלחתי לארגן את הקבוצה כמו שרציתי. שאנחנו משחקים בדרך שאני רוצה, ובהיבט הזה אני מרוצה".

3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ראשל"צ, הרויה פאזין
מאמן הפועל ראשל"צ, הרויה פאזין
"לא עסוקים בתוצאות". פאזין
(הדר ואן קולה)

המשחק הגדול ביותר בין הפועל אשדוד להפועל ראשון נערך במסגרת רבע גמר עונת 2018/19 - אז אשדוד ניצחה בראשון 35:34 לאחר שתי ההארכות, אחרי 29:29 בתום המועד החוקי שבו ראשון השוותה בזריקת 9 אחרונה. עמרי קושמרו כבש את השער האחרון בהארכה השנייה וקבע 34:35. אגב, זה שער מכריע שני של קפטן אשדוד בשלבי הכרעה וההארכה בגביע - אחרי שהבקיע את שער הניצחון בגמר ובהארכה לפני שנתיים מול מכבי ראשון 29:30.
אשדוד נמצאת במעמד חצי הגמר שנה חמישית ברציפות, אבל האדומים מראשון הם הקבוצה המעוטרת ביותר במפעל, עם 16 זכיות בגביע המדינה. החבורה של הרוויה פאזין חוזרת אל מעמד חצי הגמר ממנו נעדרה בעונה שעברה אחרי שהודחה ברבע הגמר על ידי יריבתה העירונית מכבי (33:27). אגב, הזכייה האחרונה של הפועל ראשון בגביע המדינה נרשמה בעונת 2018 - עונת הדאבל שלה בהדרכתו של עידן מימון. העונה האחרונה שבה הפועל ראשון חוותה הגעה לגמר גביע הייתה כאמור עונת 2017/18 - כלומר ניצחון של הפועל ראשון יסגור מעגל אחרי הפסקה של חמש שנים.
אבל עוד לפני שהאדומים יעלו על הפרקט, מכבי ראשון ונס ציונה ינסו גם הן לתפוס את הכרטיס לגמר. הטייגרים, שהפתיעו ברבע גמר הגביע ברמת השרון, שבים אל מעמד חצי הגמר, לראשונה מאז עונת 2018/19, אז נס ציונה נוצחה על ידי מכבי ראשון 30:22. זו תהיה הופעה שלישית של נס ציונה בחצי הגמר מאז עונת 2015/16, שבה הייתה קרובה לחולל הפתעה ענקית כאשר הייתה מרחק נגיעה מניצחון על מכבי ראשון, אבל נכנעה בתום ההארכה - 36:35. הצמד הסרבי ניקולס קורויבץ' ומרקו קמפאר, לצד המרכז הקרואטי מרקו קובאטיץ', אמורים לעשות קפיצת מדרגה כדי להעלות את הכתומים לגמר.

3 צפייה בגלריה
מאמן א.כ. נס ציונה, כפיר דראי
מאמן א.כ. נס ציונה, כפיר דראי
"נעשה הכל כדי לעשות היסטוריה". דראי
(מתן בן עוז, דיגישארק)

כפיר דראי, מאמן א.כ. נס ציונה: "אנחנו מגיעים כאנדרדוג מובהק ויחסי הכוחות על הנייר לא לטובתנו, במיוחד אחרי שהפסדנו להם במסגרת הליגה. למרות זאת אנחנו מגיעים בגישה חיובית במטרה לנצח, הראינו כבר שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה ונגיע להילחם מהשנייה הראשונה ועד האחרונה כפי שהיה נגד רמת השרון ברבע הגמר".
דראי הוסיף: "המשחק והמעמד מאוד חשובים למועדון שלנו, אנחנו בתהליך של בנייה מחדש עם מחלקת נוער מצוינת שכבר עכשיו אנחנו קוצרים את הפירות שלה ובעתיד נראה זאת אפילו יותר. אני בטוח שעצם ההגעה למעמד הראה לשחקנים הצעירים כאן שיש להם לאן לשאוף ולצמוח. יחד עם דור העתיד שלנו צפויים להגיע לעודד גם מאות אוהדים תושבי העיר שיתמכו בנו, כמו שכבר קרה במעמדים מהסוג הזה בעבר, ונעשה הכל כדי לשמח אותם ולעשות היסטוריה עם תואר ראשון למועדון".

הכל אפשרי

מכבי ראשון לציון היא עם ההישג השני בטיבו במפעל הגביע - עם 12 זכיות (ובפעם האחרונה בעונת 2018/19). היא גם מציגה סגל נהדר, שבינתיים בליגת העל די מגמגם. איבן קראצ'יץ', ירמי סידי והמרכז הרוסי פאבל אטמן הם הכוח ההתקפי הקטלני של הצהובים־כחולים.
מאמן מכבי ראשון, ג'ו מתתיה, סיכם: "יחסי הכוחות ברורים, אבל לגביע, כמו שכולם יודעים, חוקים משלו. אני רואה את נס ציונה כבר שבוע שלם וזו קבוצה שיכולה לעשות בעיות ביום נתון. הכל אפשרי והפוטנציאל שלהם מאוד גדול. כרגע אנחנו לא מצליחים לעשות יותר מסך חלקינו. נכון, התוצאות לא רעות, אבל אנחנו מצפים ליותר. המשחק הזה מאוד משמעותי עבורנו".