ליגת הכדוריד נפתחה ביום שישי שעבר, ואחרי מחזור משחקים נוסף שנערך באמצע השבוע יתקיים היום המחזור השלישי, שבמרכזו תארח מכבי ראשל"צ את הפועל ראשל"צ לדרבי חם.
3 צפייה בגלריה
מימון מתדרך את האדומים, השבוע
מימון מתדרך את האדומים, השבוע
מימון מתדרך את האדומים, השבוע
(צילום: אבי מועלם)
מכבי ראשל"צ, שנרשמה באופן טכני כאלופה בעונה שעברה, אחרי שהליגה הופסקה כבר במרץ עם הסגר הראשון של הקורונה, ספגה הפסד במחזור הפתיחה. הצהובים, שנפרדו העונה בין השאר מהקפטן האגדי יואב נאמן ומהשוער האגדי יוליאן סטראט, והחזירו לשורותיהם את נדב רובין, לא היוו יריבים להפועל אשדוד במשחק הפתיחה, אבל באמצע השבוע רשמה הקבוצה של ג'ו מתתיה ניצחון ראשון.
הפועל ראשל"צ לא התקשתה לנצח בחוץ את מ.כ באר שבע במשחק הבכורה של מילוש בואישיץ' במדים האדומים, ובאמצע השבוע רשמה ניצחון נוסף.
עירוני רחובות, שהתאמנה בהרכב חסר מאוד לפני פתיחת העונה, ניהלה קרב צמוד נגד בני הרצליה במחזור הפתיחה, אבל נכנעה בסופו של דבר. באמצע השבוע ספגו השחקנים של שחר הבר הפסד נוסף, בחולון.
א.כ נס ציונה של עומרי מימון התקשתה במשחק הפתיחה נגד א.ס רמת השרון, ורשמה הפסד. באמצע השבוע היא היתה חופשייה. ה"טייגרים" יארחו היום את מכבי דימונה, ואילו עירוני רחובות תהיה חופשייה.

כולם שילמו מחירים

מאמן הפועל ראשל"צ, עידן מימון, שחלה בעצמו בקורונה והחלים, מצא את עצמו השבוע נאלץ להתמודד עם הבשורה הקשה על כך שהרכז שלו עידו פלח קרע את רצועת הברך - וסיים את העונה. מימון: "הפציעה של עידו באה עם פתיחת העונה, וזה ממש לא היה צפוי. אני מאחל לו החלמה מהירה, ומקווה לראות אותו חזרה במגרשים כמה שיותר מהר. נצטרך להתארגן ולמצוא שחקן לעמדת המרכז, כי אנחנו לא יכולים לדרוש מיובל גררה לשחק 60 דקות בכל ערב, בטח אחרי שבעונה שעברה הוא לא שיחק בגלל פציעה".
3 צפייה בגלריה
רובין
רובין
רובין
(צילום: אבי מועלם)
מעבר לפציעה של פלח, נראה בפתיחת העונה הזאת שכל קבוצה שילמה מחיר כזה או אחר.
"אכן, כולם שילמו מחירים. אבל אף אחד לא יודע איך כל זה יתפתח. תשעה חודשים כמעט חלפו ללא משחקי ליגה, ויש הרבה חלודה ופצועים. יש קבוצות שהזרים שלהן עדיין לא כאן. אנחנו, למשל, פתחנו את העונה עם שני שחקנים שנפצעו בברך. כך שיש הרבה חוסר ודאות, ומדובר בשנה לא רגילה בכל קנה מידה".
וברמה המקצועית?
"אנחנו הצלחנו לגבש קבוצה טובה, עם שחקנים איכותיים, כמו שרצינו, וחדר הלבשה בריא. יש עם מה ועם מי לעבוד. יש לנו שחקנים שנהנים להשקיע, להתאמן ולהיות יחד - וזה לא פחות חשוב מכל דבר אחר. נתגלגל תוך כדי העונה ונראה איך זה יעבוד. בכל הקבוצות חוששים שהשחקנים לא יידבקו בנגיף, ועובדים על המודעות של השחקנים שלהן, כי זה יכול להכניס אותן ואת הליגה כולה לבעיה. וכמו כן, כולנו מקווים שעכשיו - כשכבר חזרנו לפעילות בליגה - נצליח להגיע עד סיום העונה ללא קטיעות נוספות של רצף הפעילות. כולנו תלויים בכוח עליון, וזה מצב חדש מבחינתנו".
לפחות הזרים שלכם נמצאים איתכם. בעונה שעברה היו לכם נפילות עם בחירת הזרים.
"עם פדג'ה דיאנוביץ' לא הייתה בעיה, והוא היה באנקר מבחינתנו. שני שחקני השדה נתנו פחות ממה שציפינו. אחד מהם גם לא השתלב במרקם החברתי, מה שפגע בנו מאוד והשליך על כל הקבוצה. השנה הזרים איכותיים יותר, וגם התחברו מצוין לקבוצה - כך שנקודת הפתיחה שלנו בעניין הזה היא משופרת".
אז נראה שהצלחתם היטב עם השינויים הפרסונליים בפגרה.
"איבדנו וקלטנו שחקנים, ובפתיחת עונה תמיד יש סימני שאלה. בעונה כזאת בטח שלא אוכל להגיד שנזכה בקלות בתארים, וזאת למרות שהמטרה שלנו היא תמיד להשיג את כל התארים. כך היה כשהגעתי למועדון בגיל תשע, כשחקן ילדים לפני 37 שנה, וכך זה גם היום".
אז עם שלושה זרים איכותיים, ושלושה שחקני בית ותיקים בדמות גררה, עוז חממי וטל הרשקוביץ - שמעמדם חזק מאוד - יהיה לך מרחב לשלב גם את השחקנים הצעירים יותר?
"כולם מקבלים את מקומם, בטח אחרי תקופה שבה לא שיחקנו הרבה זמן במסגרת רשמית. ולכן גם חשוב מאוד בעונה כזאת לחלק עומסים כדי להימנע מפציעות. אבל כאן חשוב להדגיש שהצעירים שלנו הם כבר לא כאלה צעירים. ממש לא ילדים. עומר אליאס, שון סלס, ואיתי סורקיס כבר בני 21, צברו ניסיון ואנחנו מצפים מהם להשתלב וגם להתקדם. הם צריכים לקחת את ההזדמנויות שהם יקבלו - והם יקבלו - כך שהכל תלוי בהם. אף אחד אצלנו לא צפוי להיות שחקן של 60 דקות לערב. למרות שאנחנו לא בין שתי הקבוצות בעלות התקציב הגבוה בליגה, מראש בנינו העונה סגל שיש בו שני שחקנים טובים על כל עמדה. לא לכל הקבוצות היתה אפשרות כזאת. עם החשש מתחלואה בקורונה ומפציעות, ולאור העובדה שהליגה מתחילה בעומס משחקים גדול, אחת הדאגות העיקריות של המאמנים העונה, וגם שלי, היא איך להימנע מפציעות אחרי תקופה כל כך ארוכה ללא משחקים רשמיים".
"בכל הקבוצות חוששים שהשחקנים לא יידבקו בנגיף, ועובדים על המודעות של השחקנים, כי זה יכול להכניס את הליגה כולה לבעיה. כולנו מקווים שעכשיו כשחזרנו לפעילות בליגה - נצליח להגיע עד סיומה ללא קטיעות נוספות של רצף הפעילות"

סומך על הישראלים

לאור מה שהתפתח בפגרה, אתה שלם עם ההחלטה לתת לשני שוערים ישראלים להוביל את הקבוצה?
"לחלוטין. אני סומך בעיניים עצומות על השוערים שלנו, ותמיד אמרתי שמי שטוב - ישחק. לא משנה אם הוא ישראלי או זר, צעיר או ותיק, שחקן בית או רכש. תום שם טוב עשה עונה מצוינת עד קטיעת הליגה בעונה שעברה, ולפעמים קיבל דקות לפני פדג'ה שהיה זר. גם שון סלס קיבל הזדמנויות לשחק לפני לובימיר יוסיץ' בהרכב. חלוקת העבודה בין שם טוב לאורון בר גיל היא מצוינת. אורון לא קיבל מספיק הזדמנויות בעונה שעברה, וזה הזמן שלו להוכיח את עצמו. במשחקי ההכנה שניהם היו יציבים. אנחנו מודעים לכך שמדובר בעמדה חשובה מאוד, אבל חשוב גם להגיד שהצלחה בעמדת השוער תלויה מאוד במשחק ההגנה של הקבוצה כולה. לכן ההגנה תהיה המפתח שלנו בעונה הזאת. הכל מתחיל בהגנה, ולא בהתקפה, ואם תהיה לנו הגנה חזקה - נהיה על הגל בדרך להצלחה".
יש מספיק שחקנים פיזיים ואגרסיביים בסגל שלכם כדי לבסס הגנה חזקה ממש?
"יכול להיות שיש מקום להוסיף עוד קצת 'רוע'. אולי השחקנים שלנו יותר מדי טובים. כדי שנזכה בתארים חשוב שנשדר עוצמה וחוזק. שיהיה לנו 'קילר אינסטינקט' כזה שאם אנחנו מובילים בשישה שערי הפרש, נהיה בטירוף להעלות את זה לעשר ולא לרדת לשניים. כדי לזכות בתארים אתה צריך להיות אגרסיבי בשמירה, גם כדי להרים את החבר'ה שלידך. שי נתן הוא שר ההגנה שלנו, השחקן הדפנסיבי הכי חשוב שלנו. ההגנה של הפועל ראשון בנויה סביבו, והוא הוכיח שאפשר לסמוך עליו. מדובר בשחקן בן 24, מנוסה מאוד בליגה הראשונה, מטובי שחקני ההגנה בארץ. לידו נצטרך לעשות התאמות נכונות בשמירה. לבד משי יש לנו את דאליבור סוקיץ', הפיבוט הזר שהבאנו, ובנוסף - עוז חמי יכול לשמור 2 וגם בואישיץ. סלס עובד הרבה מאוד כדי להתחזק מבחינה פיזית, והוא כבר יכול לתרום באופן משמעותי בהגנה. אמנם אין לנו שחקני שני מטר אירופאיים, אבל אנחנו יכולים לחפות על כך בעזרת גורמים אחרים. אם נוכל לשמור את היריבות שלנו על ממוצע הבקעה של 24-22 שערים למשחק - נהיה בסדר".

נכנסתי לפרנויות

נראה שהקורונה פתחה מחדש את הפערים בליגה.
"יש קבוצות שנפגעו מאוד מהקורונה, כמו באר שבע וחולון ששתיהן היו מצוינות בעונה שעברה וניצחו את הראשל"ציות. אשדוד ורמת השרון בהתאמה הן הקבוצות בעלות התקציב הגדול בליגה, שתי הראשל"ציות מאחוריהן ויש להן תשתית טובה של שחקנים מקומיים. כך שלכאורה נראה שיש שוב חוד חנית של ארבע קבוצות בצמרת, אבל עדיין מוקדם מדי לקבוע איך זה יתפתח".
חלית בקורונה. איך עברת את זה?
"קשה. אני לא יודע איך וממי נדבקתי. תמיד שמרתי על עצמי. שבוע שלם היה לי חום, היו לי כאבי שרירים נוראיים, לא ישנתי שבוע, איבדתי חוש טעם וריח, היו כאבי ראש, חולשה אדירה. ואני אדם שעושה ספורט ורץ לפחות ארבע פעמים בשבוע. כשחזרתי לרוץ היה לי קושי נשימתי מטורף. רק עכשיו, חודש אחרי שחליתי, אני חוזר לעצמי. בתור אחד שחווה – הנגיף מסוכן מאוד־מאוד, לא מאחל לאף אחד. נכנסתי לפרנויות. ואני אחרון ההיפוכונדרים או שחולה בכלל. הגעתי למצב שחשבתי שלא אצא מזה. בבידוד. קורא כתבות ונכנס לסחרור ושואל אם אצא מזה. הדבקתי את אשתי ואת הילדה, שלושה שבועות הייתי במצב לא קל.לא ידעתי אם אחזור לרוץ בכלל. כשחזרתי בקושי נשמתי, אני אחד שרץ 10 ק"מ. אני בריא וזה תפס אותי. צריך לשמור, בלי קשר לספורט. סומך על השחקנים. זה הבריאות והפרנסה שלנו. סיטואציה לא נורמלית".
3 צפייה בגלריה
ליבגוט
ליבגוט
ליבגוט
(צילום פרטי)

"מתרגש בשבילכם"

אישי - חן ליבגוט

שלום חברים שלי,
הליגה אצלכם בישראל יוצאת לדרך. אנחנו בצרפת כבר פתחנו את העונה, אבל בהמשך הגיע סגר שעצר את הכל.
אז קבלו עדכון קצר ממני. במשחק הליגה הראשון שלי בוילרבאן פגשנו את פרונטיניאן, כפר קטנטן באיזור מונפלייה, שהדרך אליו סלולה בין כרמי ענבים. קבוצה מצוינת שמשחקים בה כדורידנים ששיחקו בליגה הראשונה ובליגת האלופות. עליתי מהספסל בדקה ה־23 וכבשתי ארבעה שערים עד סיום המשחק, אבל זה לא עזר לנו לנצח.
המשחק השני - הראשון בעונה שבו שיחקנו בבית - היה חוויה בפני עצמה. אירחנו קבוצה פריזאית, ואל־דואז, קבוצה לא בולטת בליגה, שעל הנייר אנחנו טובים ממנה. הפעם המאמן שיתף אותי בכל המשחק, הבקעתי שלושה שערים וגיליתי יכולת טובה. אבל שוב הפסדנו ואכזבנו. על אף ההפסד, לאחר המשחק עליתי לחדר האח''מים יחד עם כל השחקנים, שם כולם מתאספים לבירות ולסעודה. הקהל מחא לנו כפיים, בירך על משחק טוב, חילקנו חתימות לילדים והתראיינו לתקשורת. זאת תרבות ספורט שהלוואי ויכולנו להעתיק לישראל.
למשחק השלישי הרחקנו שבע שעות ברכבת, עד קאן הצפונית. אבל שחקן מהקבוצה, ששהה בבידוד, התגלה כחיובי לקורונה. המשחק בוטל וחזרנו לוילרבאן. מצב הקורונה בצרפת הידרדר, כל המשחקים בוטלו, וכרגע כאמור אין אימונים או משחקים.
אצלכם בוודאי נרשמת ההתרגשות של פתיחת עונה שהיא דבר שקשה להסביר במילים. עשרות רבות של אנשים אשר יקרים לליבי - מאבא שלי טולי, אחי הגדול מושיקו, דרך חברים קרובים, ועד מאמנים ואנשי צוות - יוציאו לדרך השבוע את הליגה הישראלית. הליגה שינתה את פניה וקשה לנבא את יחסי הכוחות - וזאת בשורה טובה לכדוריד הישראלי. בטווח הקצר הרמה תרד, אבל נזכה לראות עוד שחקנים צעירים שאפתניים ומוכשרים שמקבלים במה, משתפרים ומתפתחים.
"מעניין יהיה לראות את מכבי ראשל''צ, שכהרגלה בונה קבוצה איכותית. כשירמי שסידי בריא, הוא מבחינתי כמעט בלתי מנוצח"
הפועל ראשל''צ עשתה שינויים חיוביים. בתור מי ששיחק עם מילוש בואישיץ', אני יכול להגיד שמעבר ליכולות שלו על המגרש, הוא מנהיג אמיתי וחוויה לחלוק איתו חדר הלבשה. בתוספת טל הרשקוביץ, יובל גררה, עוז חממי, שי נתן ועידן מימון על הקווים - זה תמיד מתכון לתואר אפשרי. את הגב יתנו החבר'ה משנתון 99'. הם מוכשרים בטירוף וכבר צברו ניסיון. כשאיתמר אלמוסנינוס בריא לאורך זמן - הוא מראה כמה הוא מוכשר. בתפקיד השוער הפועל אמנם לקחה הימור, אבל אני מכיר את תום שם טוב ואת אורון בר גיל וסומך על שניהם שיפגינו יכולת מצוינת בשער.
א.כ נס ציונה איבדה אמנם את שחר לוין שהיה המוציא לפועל העיקרי שלה, אבל אביב לייפר הוחתם במקומו והוא יעשה עונה גדולה - יש לו יכולות אדירות. עזבו גם נועם אטישקין שהיה בורג הגנתי, וברק פריד הסמל הגדול. אבל כשקיריל דניסנקו ועומרי מימון על הקווים אפשר להיות רגועים. בטח כשאורן מאירוביץ' בשער, שלומי צייטלר בפינה; וערן צרפתי ועומרי גדות הם המרכזים. הרבה יהיה תלוי באיכות הזרים.
מעניין יהיה לראות את מכבי ראשל''צ, שכהרגלה בונה קבוצה איכותית. כשירמי שסידי בריא, הוא מבחינתי כמעט בלתי מנוצח. מכבי נפרדת מיואב נאמן כקפטן, ואין ראוי מדניאל פרידמן להחליפו. מכבי ללא עמית סטלמן, אבל אמיר שניידר יעשה עוד קפיצה ויראה כמה הוא מדהים. עמדת השוער של מכבי היא מניה בטוחה. ויחד עם דור קלדרון, רותם סגל, איציק מלול, איוואן קראציץ', עמיאל קסם - מצבם טוב. אני מקווה שהפיבוט החדש, גאפאר הדזיומרוביץ, יצליח להשכיח את החיסרון הגדול של תומר בודנהיימר ושניר נציה.
אז חוזרים לימי שישי מרתקים, איזה כיף! שיהיה בהצלחה לכולם, אני מתרגש בשבילכם ועוקב אחריכם באדיקות מדי שבוע.
(הכותב: כדורידן נבחרת ישראל)