הגיע הרגע: בעוד כחצי שנה צפויות להתחיל העבודות לשיפוץ קניון מגדלי העיר בשיכון המזרח. השיפוץ יכלול חיזוק תקרות הקניון ושיפוץ החזיתות בהיקף של כ-7.5 מיליון ש"ח.
1 צפייה בגלריה
קניון מגדלי העיר ראשון לציון
קניון מגדלי העיר ראשון לציון
קניון מגדלי העיר ראשון לציון
(צילום: מתוך google earth)
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. הבטחתי שאקדם את שיפוץ המקום שיהיה ראוי לשכונה ויעניק את השירותים שהתושבים זקוקים להם. אני מודה לכל גורמי המקצוע שעמלו זמן רב עד שהגענו לשלב התכנון, בקרוב נעבור לשלב הביצוע".
הקניון הוותיק, שהוקם לפני כשני עשורים, דעך בשנים האחרונות, כאשר בהעדר אחזקה נאותה של המבנה, עסקים שהעניקו שירותים חיוניים נטשו אותו, כמו בנק הפועלים ובית מרקחת.
בעיריית ראשון לציון דחקו בבעלי הנכס לשפץ את המקום ואף יצאה להליך משפטי ארוך. במהלכו הועבר הטיפול בנושא לחברת ייזום ראשון, הזרוע היזמית כלכלית של עיריית ראשון לציון, שקיימה דיאלוג ממושך עם בעלי הנכסים וחלקם אף הצטרפו לעמדת העירייה.
בסופו של דבר קיבל בית המשפט את עמדת העירייה וחייב את בעליו, שהתנגדו לשיפוץ, לאפשר לעירייה להיכנס בנעליהם, לשפץ ולאחר מכן לחייבם בהוצאות.
"בהינתן שהעירייה מוכנה ליטול על עצמה לבצע את שיפוץ החזיתות.. טוב יעשו המשיבים אם יסכימו... וניתן יהיה להוציא את השיפוץ סוף סוף אל הפועל" כתבה בזמנו שופטת בית המשפט השלום, כרמית בן אליעזר, לאור התנגדויות בעלי הנכסים. לאור האופטימיות שהוצתה עם כוונת העירייה לשפץ את המקום, פעלה חברת ייזום ראשון לקדם פתיחת בית מרקחת בקניון. המשנה לראש העירייה, עידן מזרחי, המחזיק בתיק ייזום ראשון, הוסיף: "זה היה מסע ארוך ומורכב שהיינו נחושים להביא בסופו בשורה לתושבים. אני משוכנע שהשינוי ישפיע על כל האזור, על עלייה במסחר, בשירותים לתושב וכמובן בנראות של המקום. בעתיד הלא רחוק תושבי השיכון יהיו יכולים להיות גאים ומרוצים מהמתחם המסחרי השכונתי".