החלו העבודות: בימים אלו החלה חברת "אשדר" שזכתה במכרז הראשון במסלול בינוי פינוי בינוי של רשות מקרקעי ישראל, הרשות להתחדשות עירונית ומשרד הבינוי והשיכון בשיתוף עיריית ראשון לציון, בבניית שני בנייני הפיילוט בשכונת נחלת יהודה מערב. לבניינים אלו יעברו בתום הבנייה 61 המשפחות הראשונות משכונת רמת אליהו, שבתיהם מיועדים להריסה במסגרת פרויקט בינוי פינוי בינוי המתקיים בשכונה.
1 צפייה בגלריה
הבנייה בנחלת יהודה
הבנייה בנחלת יהודה
הבנייה בנחלת יהודה
(צילום: דודו מנצור)
הבנייה בנחלת יהודה מערב תכלול שני בניינים בני 27 קומות כל אחד על קומת קרקע ו- 2 קומות מרתף. אל בניינים אלו יעברו בתום הבנייה המשפחות מרמת אליהו אשר חתומות על הסכם מול המדינה ומתגוררות בבניינים שי עגנון 11 ו- 15 בשכונת רמת אליהו המיועדים להריסה. לאחרונה בחרו בעלי הדירות החדשות את קומת המגורים שבה יגורו, את המחסן ואת החנייה בבניינים שייבנו, שאר הדירות בבניינים אלו מיועדות למכירה בשוק החופשי.
מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו, פועלת כל העת מול תושבי השכונה בהסברה, ארגון וליווי התושבים בדרך הבטוחה למימוש זכויותיהם, וקידום התוכנית והפרויקט כולו. עד כה, קיבלה מנהלת בינוי-פינוי-בינוי כ 1,300 כתבי הסכמה מבעלי הדירות בשכונה, ו- מעל ל- 10 בניינים אשר כל בעלי הדירות בהם חתמו על ההסכם מול המדינה.
כ-150 משפחות כבר משולבות במכרזים הראשונים לבנייה. במכרז השני של מסלול בינוי פינוי בינוי זכתה חברת "שיכון ובינוי" והבנייה צפויה להתחיל בחודשים הקרובים. במסגרת המכרז ייבנו 155 יחידות דיור בשכונת נוריות החדשה שמתוכן יוקצו 48 יחידות דיור לטובת דיירי שכונת רמת אליהו. גם חברת הבנייה רמי שבירו זכתה במכרז לבנייה בשכונת נוריות בו ישולבו 11 תושבים מדיירי השכונה ובקרוב יפורסם מכרז נוסף ל 34 יח"ד נוספות עבור תושבי השכונה.
מסלול הבינוי פינוי בינוי הייחודי שגובש על ידי עיריית ראשון לציון והמנהלת העירונית יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל והוא מציע את שיטת ה"מפתח תמורת מפתח". על-פי השיטה, המדינה משמשת כיזם, והרשות להתחדשות עירונית היא זו החותמת על הסכמים מול בעלי הדירות בבניינים המיועדים לפינוי-בינוי, באמצעות המנהלת העירונית אשר הוקמה בלב השכונה ומלווה את התושבים. המטרה בכך היא לדלג על שלב השכירות, ולהכניס את הדיירים ישירות לדירות החדשות, עוד לפני הריסת המבנים הישנים.