1 צפייה בגלריה
   קניון מגדלי העיר | צילום: אבי מועלם
   קניון מגדלי העיר | צילום: אבי מועלם
  קניון מגדלי העיר | צילום: אבי מועלם
תושבים בשכונת שיכון המזרח הוותיקה בראשון לציון טוענים כי פניות שהעבירו בחודשים האחרונים לאגף ההנדסה של העירייה, בדרישה לפעול לשיפוץ מתחם קניון מגדלי העיר במרכז השכונה, עזרו. לדבריהם בעקבות פניותיהם ביצעה העירייה בדיקה בשטח ונמצא תקציב לשיפוץ חלקי וראשוני של המבנה.
מדובר על מרכז מסחרי שנבנה לפני עשרות שנים, משמש אלפים מתושבי האיזור בין השאר משום שיש בו סניפי בנקים וקופות חולים. אלא שבשנה האחרונה התגלו במקום ליקויי בנייה, בטיחות ותברואה, ותושבי האיזור התקשו להתמודד עם המצב.
בפניות הרבות שהעבירו לעירייה טענו כי מדובר לא רק במפגע סביבתי, אלא בבעיה הפוגעת בערך הנכסים במתחם ובבנייני המגורים הסמוכים.
מאחר שהמבנה אינו עירוני ורוב העסקים בו פרטיים, בעירייה התקשו לטפל במבנה באופן מיידי וניהלו בשנה האחרונה דיונים, כולל בבית המשפט, מול כמה מהחברות הפועלות במקום.
לאחרונה, בעקבות העיכוב בביצוע העבודות, הגבירו נציגי השכונה את הלחץ על העירייה ופנו גם ללשכתו של ראש העירייה, רז קינסטליך. הם ביקשו לבדוק אפשרות לשיפוץ זמני של חלק מהמתחם, בעיקר שטח שבו נמצאו סדקים בתקרות האיזור המסחרי, ליקוי שעלול לסכן את עוברי האורח והמבקרים במרכז.
בשבועות האחרונים קיבלו הנציגים מידע לפיו העירייה סיימה בדיקה במתחם והחליטה על ביצוע עבודות שיפוץ, בין השאר של חלקים מהתקרה הסדוקה והמתפוררת.
"אנחנו שמחים מאוד שמשהו קורה ושיש חדשות טובות", אומר עילם כהן, אחד מנציגי התושבים, "השאיפה היא שהעבודות יבוצעו בהקדם ואם לא עד חגי תשרי אז זמן קצר אחריהם. נקווה שבמקביל בעירייה יקדמו את השיח מול בעלי העסקים במקום כדי שהקניון הזה יחזור לימיו היפים ולא יהפוך ל'פיל לבן' ומוזנח באמצע השכונה היפה שלנו".