אנשי מינהלת פינוי ובינוי רמת אליהו, גוף מקצועי ותכנוני הפועל בחסות עיריית ראשון לציון, העבירו במהלך השבוע שעבר הודעות למאות מתושבי השכונה לפיהן הושגה התקדמות משמעותית בכמה מהפרויקטים המתוכננים להתבצע בשכונה בשנים הקרובות.
1 צפייה בגלריה
המרכז המסחרי ברמת אליהו. צילום: יאיר שגיא
המרכז המסחרי ברמת אליהו. צילום: יאיר שגיא
המרכז המסחרי ברמת אליהו. צילום: יאיר שגיא
במכתב שהגיע לידי דיירי כמה ממתחמי המגורים בשכונה הוותיקה הם התבשרו כי פרויקט נחלת יהודה מערב, אליו אמורים לעבור עשרות מתושבי השכונה, יקבל בקרוב היתרי בנייה לאחר שחברת אשדר, שזכתה במכרז להקמת הפרויקט, העבירה את תוכניות הבנייה ואת בקשות ההיתרים.
מתחם נחלת יהודה מערב הוא אחד מכמה מתחמים שאליהם יעברו מאות רבות מתושבי שכונת רמת אליהו בזמן שבנייני המגורים שלהם יעברו תהליך של פינוי־בינוי - הריסה עד היסוד ובנייה מחודשת ומשופרת.
הבניינים שתבנה חברת אשדר ייבנו בחלק המערבי של שכונת נחלת יהודה, במרחק של כמה מאות מטרים בקו אווירי מבנייני המגורים המיועדים להריסה: הבניינים ברחוב ש"י עגנון 11 ו־15, שעשרות מבעלי הנכסים בהם סיימו את תהליך החתימה על המסמכים מול הרשויות השונות לביצוע פרויקט ההתחדשות.
"לפי מה שהבנו בתוך שנתיים וחצי ההורים יוכלו לעבור לדירה החדשה וזה משמח", אומר אבי דסה, שהוריו מתגוררים בדירה באחד משני הבניינים. "מה שנראה בשנה האחרונה כחלום רחוק מתקדם פתאום וגם אם זה לא בקצב שחשבנו זה צעד קדימה וזה יוצא לדרך וזה מרגש".
גם תושבי רמת אליהו שבחרו לגור בפרויקט נוריות במזרח העיר, לא הרחק משכונת גני אסתר, קיבלו בשבוע שעבר בשורות מעודדות.
שינוי שבוצע בתוכניות הבנייה של מתחם המגורים, אליו אמורות לעבור 48 משפחות מהשכונה הוותיקה, אושר בתוכנית בניין העיר (תב"ע) הכללית ובתחילת חודש מאי יחודשו העבודות בשטח, הצפויות להימשך כשנה וחצי ועד שנתיים.
כמו כן עודכנו תושבי רמת אליהו על ידי אנשי המינהלת כי עשרה מתחמי מגורים סיימו את הליך החתימה מול הגורמים השונים וכי מתחם נוסף נמצא בימים אלה בשלבים סופיים של אישור מול משרד הבינוי והשיכון.