דייריו של בניין מגורים ברחוב טיומקין בראשון לציון מוחים כנגד העירייה ואגף ההנדסה, שלטענתם העניקו לבניין מגוריהם אישור איכלוס (טופס 4), זאת על אף שהעבודות בבניין לא הסתיימו במלואן.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
לדברי הדיירים, עבודות הבנייה באתר נמשכו למעלה משנה וחצי והחלו לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית העבודה שהגיש לה היזם והמבצע של הפרויקט, במסגרת תמ"א 38. על פי תוכנית זו נקבע כי פרט לחיזוק, חידוש והרחבה של יחידות הדיור הקיימות, יתווספו לבניין שלוש קומות ומעלית.
אולם למרות שבעלי הנכסים חתמו על הסכם הביצוע והתרגשו לקראת המהלך, שהיה אמור לשפר את איכות חייהם, הם נותרו לטענתם מאוכזבים בסופו של דבר. לדבריהם, כל עגמת הנפש היה נחסכת מהם אילו בעירייה היו בודקים את השטח לפני הענקת אישור האיכלוס.
"אחרי התחלה טובה התחילו כל מיני בעיות כמו נזקים שנגרמו לתריסים ולחלונות בבניין הקיים, אבל הבנו שזה קורה בכל מקום שמתבצע בו פרויקט דומה מאחר שהדיירים חיים למעשה בתוך אתר בנייה פעיל", אומרת בעלת דירה בבניין. "בשלב מסוים העברנו, לבקשת הקבלן בשטח, מסמך ובו בקשות לתיקון ליקויים, אולם אלה לא טופלו לצערנו".
בעלי דירות אחרים בבניין מספרים כי נזקים וליקויים התגלו לא רק בנכסים הפרטיים שלהם אלא גם בשטח הציבורי שבבניין וסביבו.
ליקויים אלה כוללים אבני ריצוף שנפגעו ומערכות תשתית אחרות בשטח שמסביב לבניין, כמו ביוב וחשמל.
"אנחנו סבורים שאם בעירייה היו בודקים את האתר לפני שנתנו טופס 4, שהוא למעשה חותמת על סיום העבודות, הדברים היו נראים אחרת", טוענים כמה מדיירי הבניין. "בשלב הזה אנחנו די חסרי אונים, אין לנו עם מי לדבר, עלות התיקונים שנדרשים בשטח גבוהה ואין זה הוגן שאנחנו נבצע אותם".
את תגובת הקבלן לא ניתן היה לקבל.
מהעירייה נמסר כי טופס 4 ניתן לאחר שכל אנשי המקצוע הרלוונטיים חתמו על כשירות המבנה וכי לעירייה אין פה מקום לשיקול דעת. גורם בעירייה הסביר כי מדובר בחילוקי דעות בין היזם לדיירים ברמת בדק בית, וכי לדיירים הוסבר שתלונות על נזילות, ניקוזים וכו', הם ליקויים של בדק בית מול הקבלן ולא ניתנים לבדיקה מול ההיתר בדוח מפקח.