ניתוח נתונים סטטיסטיים שבוצעו לאחרונה על ידי מומחה הנדל"ן, אוהד דנוס, מי שעמד בעבר בראש לשכת השמאים, מעמידים את העיר ראשון לציון בין הערים בישראל בהן התרחשה, בהשוואה בין הרבעון השני לרבעון הראשון של שנת 2018, ירידה במחירה של דירת ארבעה חדרים.
1 צפייה בגלריה
יש לכם כמעט שני מיליון שקלים מיותרים? צילום: אבי מועלם
יש לכם כמעט שני מיליון שקלים מיותרים? צילום: אבי מועלם
יש לכם כמעט שני מיליון שקלים מיותרים? צילום: אבי מועלם
הנתונים, המצביעים על ירידה של חמישה אחוזים במחירי דירות אלה, משמחים את מי שאמורים או מתכוונים לקנות דירה באחת משכונות העיר ופחות את הקבלנים, היזמים ובעלי הנכסים המחזיקים בדירות אלה.
ניתוח הנתונים של דנוס שפורסם לאחרונה כולל בדיקה של הרבעון השני לשנת 2018 בהשוואה לרבעון הראשון של השנה ולשנת 2017, והוא כולל בחינה של מחירי דירות ארבעה חדרים ב-16 רשויות ברחבי הארץ, בהן ראשון לציון.
בקרב הערים שנבדקו נמצא כי בשבע ערים (אילת, באר שבע, הרצליה, חיפה, כפר סבא, נתניה וראשון לציון) נרשמה ירידה של עד שמונה אחוזים במחיר דירת ארבעה חדרים בהשוואה לרבעון הראשון של השנה. בשש ערים אחרות (אשדוד, חולון, ירושלים, נתניה, רחובות ורמלה) נרשמה עלייה במחירי הדירות.
נתוני הסקירה מצביעים על כך שלראשונה מזה עשור בו נרשמו בעיקר עליות, גם אם קלות, במחירי דירות ארבעה חדרים ברחבי הארץ, משתנה מעט המגמה וישנן ערים בהן נרשמה ירידה במחירי הדירות - נתון הבולט בכל הנוגע לבדיקת הנתונים הקשורים לראשון לציון.
על פי הנתונים שפורסמו לאחרונה, מחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים בראשון לציון נכון לרבעון הראשון של שנת 2018 עומד על 1.870 מיליון שקלים.