2 צפייה בגלריה
פרויקט היוקרה ברחוב אלוף דוד |צילום אבי מועלם
פרויקט היוקרה ברחוב אלוף דוד |צילום אבי מועלם
פרויקט היוקרה ברחוב אלוף דוד |צילום אבי מועלם
11 משפחות שרכשו דירות בפרויקט מגורים בראשון לציון הגישו לאחרונה לבית משפט השלום בעיר תביעה כנגד החברה הקבלנית בדרישה לקבלת פיצוי כספי. התובעים טוענים שהדירות נמסרו להם באיחור של קרוב לשנה, ובדרך חויבו בתשלום תוספות שלא היו כלולות, לטענתם, בחוזה המקורי.
קבוצת התובעים מורכבת ממשפחות שרכשו דירות מגורים בפרויקט היוקרה 'אפר ווסט' ברחוב האלוף דוד 9 ו – 11 בעיר. פרויקט שנבנה על ידי חברת 'גל יוזמה נדל"ן'. את התביעה, בגובה 1.6 מיליון שקל, הגיש בשם הרוכשים עו"ד עמנואל יוזוק.
על פי כתב התביעה, למרות שבחוזה המכר שנחתם בין החברה הקבלנית לרוכשים סוכם שיחידות הדיור יימסרו להם במהלך חודש יוני 2015, נמסרו היחידות רק כשנה לאחר מכן, "באיחור ממוצע של כ – 12 חודשים".
במהלך אותה תקופת המתנה, ניסתה החברה הקבלנית, לדברי עו"ד יוזוק, "להחתים מספר פעמים את הדיירים על טופס ויתור על פיצויים במקרה של איחור במסירה, וזאת במספר רב של דרכים מקוריות וחסרות תום לב". דרכים אלה, נטען בתביעה, "לא עמדו בקנה אחד עם ההסכם עליו חתמה החברה עם רוכשי הדירות".
פרט לעיכוב במסירת הדירות, שהתרחש על פי כתב התביעה בשל ליקויי בנייה בפרויקט, "חברת הבנייה הודיעה לרוכשים על תוספות בנייה שלא סוכמו בין הצדדים מראש – וביקשה עליהן תוספת תשלום", טוען עו"ד יוזוק.
בכתב התביעה צוין שתוספות אלה כוללות את חיוב הרוכשים בתשלום נוסף בגין מערכת אב"כ לממ"ד, למרות שזו הייתה מצויה כחלק מהתקן הקיים, והוספת דק עץ למרפסות בניגוד למפרט הדירות ולחוזה שנחתם בין הצדדים.
במהלך 2017 פנו המשפחות באופן עצמאי לחברה בבקשה לקבל את הפיצוי הקבוע לכאורה בחוק בגין העיכוב במסירת הדירות, אולם לטענת עו"ד יוזוק החברה סירבה לבקשה.
סירוב זה הוביל להגשת התביעה במסגרתה דורשים הרוכשים שבית המשפט יורה לחברה לפצותם בסכום של 150 אחוז משכר דירה ממוצע, לדירה דומה לזו שרכשו – וזאת לאורך כל תקופת העיכוב במסירה.
סך כל התביעה, המשותפת ל – 11 המשפחות, עומדת על 1,606,189 שקלים.
מ'גל יוזמה נדל"ן' נמסר בתגובה:
"חברת גל יוזמה נדל"ן שמחה להזמין את הציבור לבוא ולהתרשם מפרויקט היוקרה "אפר ווסט" בראשון לציון. החברה בונה בסטנדרטים הגבוהים ביותר בארץ, תוך הקפדה יתרה על שירות לקוחות מצוין. למרבה השמחה, מתוך עשרות דיירים ולקוחות מאושרים ומרוצים, ישנם רק קומץ דיירים שמעדיף לגמול רעה תחת טובה להגיש תביעת סרק.
החברה דוחה את טענות הדיירים כנגדה. בשל צנעת הפרט, לא נוכל לפרט את האיחורים בתשלומי התמורה של התובעים או את בקשות השינויים שביקשו, ושבוצעו באופן מעולה ובזמן קצר ביותר. בניגוד לתובעים החברה תנהל את ההליך בבית המשפט, ולא בתקשורת, ושם גם תנצח. גל יוזמה נדל"ן מאחלת לעם ישראל חג פסח כשר ושמח, ומזמינה אתכם להתעניין בפרויקטים של החברה שנבנים עבורכם".
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמנואל יוזוק |צילום עמי ארליך
עו"ד עמנואל יוזוק |צילום עמי ארליך
עו"ד עמנואל יוזוק |צילום עמי ארליך