בעידן תרבות השפע והפנאי, שבה הבילוי הכי פופולארי בכל מזג אוויר הוא סיבוב בקניון, ראשון לציון היא אחת הערים המובילות בתחום, בה יש לא פחות מ־15 קניונים ומתחמי קניות ענקיים, לצד מרכזי עסקים קטנים ושכונתיים. למה דווקא פה יש כל כך הרבה מרכזי קניות?
הסבר אחד ניתן לספק מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמציבים את ראשון לציון בראש הרשימה בדירוג ההכנסה לנפש (מבין הערים הגדולות), כך שרבים מתושבי העיר יכולים להרשות לעצמם לצאת ולקנות לעיתים קרובות, ונוצר ביקוש למרכזי קניות נוספים.
1 צפייה בגלריה
קניון הזהב|  צילום: אבי מועלם
קניון הזהב|  צילום: אבי מועלם
קניון הזהב| צילום: אבי מועלם
סיבה נוספת לפריחת מרכזי הקניות בעיר היא המיקום הגיאוגרפי המרכזי והנגיש: פתיחתו של כביש 431, יחד עם כביש 6 וכביש 1 ממזרח, כביש 4 ממערב, נתיבי איילון החדשים ועם רכבת מהירה, ראשון לציון הפכה קרובה ונגישה גם עבור למתגוררים בערים סמוכות.
למרות זאת, לא כולם חושבים שיש הצדקה למתחמי מסחר רבים כל כך, ואף טוענים שמרוב מרכזי קניות חדשים, הוותיקים נזנחו ונותרו מאחור. גורם בכיר באגף העסקים והמסחר בעירייה הזכיר כי ראשון לציון זכתה בשנות התשעים לתואר "בירת הקניונים של ישראל", אך לדעתו עם השנים יוקרתה בעניין זה דעכה.
"המון מרכזי קניות קמו בעיר, אך עם השנים תושבים הבינו שהרבה ממה שהם צריכים יש להם גם ליד הבית, ושלכל עיר יש את הקניונים שלה ולכן זו כבר לא אטרקציה. בעקבות זאת נסגרו גם לא מעט קניונים", הוא אומר ומוסיף.
לדברי הגורם, כיום המגמה היא להפחית במספר מרכזי הקניות ולהתמקד במרכזי העסקים כמו מתחם שורק, בו נמצאת החנות איקאה. סוג חדש של מתחמי קניות שקמו לאחרונה הם הסינמה סיטי ויס פלנט, שהפכו בית קולנוע גדול להרבה מעבר, ומאפשרים למבקר לצפות בסרט וגם לבלות וליהנות מפאבים, מסעדות וחנויות.
אז מה באמת אתם יודעים על הקניונים בעיר? קבלו את הפרטים החשובים על מרכזי הקניות העיקריים: