הכתבה פורסמה לראשונה ב ynet. כתבה: מורן רגב.
בשוק הטלוויזיה פעילות היום לא פחות משמונה שחקניות, המציעות 11 מסלולים שונים. מצד אחד אפשרויות הבחירה שעומדות בפני הצרכן מגוונות הרבה יותר בהשוואה לעבר. מצד שני, אפשר בקלות ללכת לאיבוד בין כל המסלולים, התוכניות והחברות החדשות.
אז איך תדעו מה הכי טוב בשבילכם? בעקבות הכרזת yes על השקת חבילה הכוללת את רוב שירותי הטלוויזיה ב-199 שקלים, ניסינו לעשות לכם קצת סדר בבלגן. בדקנו את כל השחקניות בשוק, וערכנו השוואת מחירים ביניהן. מדובר בחבילות טלוויזיה בלבד ללא אינטרט או מסלולי טריפל.

הבשורה המרכזית היא שמסלולים בעלות של עשרות שקלים בלבד נותנים תמורה גדולה יחסית מבחינת מגוון התכנים, ומאפשרים לצרוך אותם כמעט מכל מקום, בכל פלטפורמה ועבור מספר משתמשים במקביל. כך שאתם יכולים לתפור את החליפה המדויקת לכם ולשלם רק על פי צריכה בפועל - אם תטרחו להתקשר לספקית ולדאוג לכך.

למי שרוצה חבילה רחבה אבל יקרה יותר

.
שתי החברות הוותיקות בענף עדיין מציעות את החבילות המורחבות, הכוללות מגוון רחב של ערוצים, ומהוות היום את הרף העליון מבחינת המחיר.

HOT

עלות החבילה המורחבת של HOT: חבילה זו נקראת טלוויזיה פרמיום ועלותה 209 שקל בחודש, במשך 12 חודשים (לאחר מכן, המחיר עולה ל-219 שקל בחודש). היא כוללת את כל חבילות הערוצים של HOT יחד עם חבילת ערוצי פרמיום וחבילה רוסית.
לא כלול: החבילה אינה כוללת את ערוצי ספורט פרמיום, ערוצי ארוטיקה ושירות VOD. חבילה זו כוללת 2 ממירים (ממיר מקליט HD וממיר HD).
עלות החבילה הסטנדרטית: חבילה זו נקראת טלוויזיה פאוור ועלותה 179 שקל בחודש, במשך 12 חודשים. היא כוללת את חבילת ערוצי הסטנדרט, ערוצי לייף סטייל, חבילת ערוצי סרטים ועוד 4 ערוצים מובילים. החבילה כוללת ממיר אחד מסוג מקליט HD.
לא כלול: החבילה אינה כוללת את ערוצי הספורט פרימיום, ערוצי הארוטיקה ואת שירות VOD.
עלות החבילה הבסיסית: חבילה זו נקראת הוט סטארט ועלותה 120 בחודש, במשך 12 חודשים. ניתן לבחור בין מסלול ילדים ונוער לבין מסלול ספורט, ולכל אחד מהמסלולים להוסיף שירותי VOD מצומצמים. חבילה זו כוללת ממיר HD.
התשתית הנדרשת: תשתית כבלים.
התקנה: לגבי כל אחת מהחבילות, עלות התקנה חד פעמית בסך 79 שקל.

yes

עלות החבילה המורחבת: חבילה זו נקראת yes Ultimate, ועלותה 199 שקל בחודש. היא כוללת כ-170 ערוצים, ביניהם כל חבילות התוכן של yes + ערוצי הפרימיום וכן שירותי VOD, שמרבית התכנים בהם ללא עלות. מחיר זה תקף ל-18 חודשים (לאחר מכן, המחיר עולה ל-209 שקל בחודש).
לא כלול: החבילה אינה כוללת את חבילת ספורט פרימיום וחבילת ארוטיקה.
עלות החבילה הבסיסית: חבילה זו נקראת yes simple ועלותה 149 שקל בחודש. החבילה כוללת כ-40 ערוצים, שירותי VOD, שמרבית התכנים בהם ללא עלות.
ממיר: לשני המסלולים האלה מגיע ממיר מקליט HD, ועוד 5 ממירים רגילים. כל ממיר HD נוסף יעלה לכם 10 שקלים.
התשתית הנדרשת לשתי החבילות: תשתית לווינית.
התקנה: לגבי כל אחת מהחבילות עלות התקנה חד פעמית בסך 99 שקל.
למי שרוצה לצפות מכל מקום בפחות כסף
חבילות הטלוויזיה באינטרנט טילטלו את השוק, ואילצו גם את השחקניות הוותיקות HOT ו-yes להצטרף למגמה. בתכני הטלוויזיה האינטרנטית ניתן לצפות מכל מקום בעלות של עשרות שקלים בחודש. עם זאת, יש לקחת בחשבון עלות נוספת של ספק תשתית ואינטרנט לצורך צריכת שירותים אלה. אם אתם כבר מחוברים לאינטרנט במהירות הנדרשת, אין שינוי במחיר מבחינתכם.

סטינג TV של yes

עלות החבילה: החבילה המורחבת עולה 99 שקל בחודש והיא כוללת 40 ערוצים, ביניהם מרבית חבילות התוכן של yes. ניתן לבחור מסלולים זולים יותר שיכללו רק את התכנים שתרצו לראות, החל מ-9 שקלים עבור הערוצים הישראליים וחבילת ספורט ועד 39 שקל עבור כל הערוצים הישראליים וערוצי הסרטים או הסדרות של yes.
לא כלול: תכני נטפליקס והקלטה אוטומטית של תכנים.
ממיר: אין חובה להשתמש בממיר, ניתן לצפות באמצעות אפליקציה במכשיר הטלפון, טלוויזיה חכמה או סטרימר אנדרואיד. אם תרצו לרכוש מהחברה את הסטרימר (4K), בעלות של 20 שקל לחודש למשך שנתיים, תקבלו עליו זיכוי כספי מלא כל עוד אתם נשאר במסלול. הסטרימר והשירות ניתנים לחודש התנסות בחינם. ברגע שיוצאים מהמסלול, משלמים את יתרת עלות הסטרימר, ששוויו המקורי הוא 480 שקל.
התשתית הנדרשת: אינטרנט ברוחב פס של 40 מגה בייט לפחות.
התקנה: המשלוח של הסטרימר בחינם וההתקנה מבוצעת על ידי הלקוח.

Next של HOT

עלות החבילה: 99 שקל בחודש, למשך 12 חודשים. היא כוללת כ-40 ערוצים, את ספריית הסדרות הישראליות של HOT, עם כל הפקות המקור למבוגרים ומגוון הפקות מקור לילדים. כמו כן, היא כוללת סדרות וסרטים בינלאומיים, כ-30 סרטים בצפייה ישירה והפקות מקור בלעדיות.
גם כאן ניתן לבחור מסלולים זולים יותר ואף ליהנות מ-3 חודשים ראשונים בחינם: נקסט טוטאל, שכולל את הפקות המקור של HOT, מגוון סרטים וסדרות רכש כולל כל סדרות HBO – יעלה לכם 49 שקל לחודש. נקסט IL, שכולל ספריית סדרות ישראליות - יעלה לכם 39 שקל לחודש; נקסט גלובאל, שכולל ספריית סדרות וסרטים מרחבי העולם וסדרות HBO – יעלה לכם 39 שקל לחודש.
לא כלול: תכני נטפליקס והקלטה אוטמטית של תכנים.
התשתית הנדרשת: חיבור לאינטרנט עם מינימום 15 מגה.
ממיר: אין חובה להשתמש בממיר, אך החבילה שעולה 99 שקל כוללת ממיר מיני. כל ממיר נוסף עולה כ-30 שקל. בעוד כשבועיים ניתן יהיה לצפות בתכנים גם באמצעות חיבור מרחוק (סמארטפון, טאבלט, מחשב).
התקנה: כל אחת מהחבילות כרוכה בהתקנה בעלות של 49 שקל.

סלקום TV

עלות החבילה: 99 שקל והיא כוללת כ-50 ערוצים, ביניהם כל הערוצים הישראליים, ילדים, ערוצי חדשות בינלאומיים, ערוצי ספורט בסיסיים ודוקו. בנוסף, שירותי VOD, עם תוכן של סדרות וסרטים, ביניהם קטלוג HBO. ישנו שירות של הקלטה אוטומטית של כל הערוצים לשבוע אחורה ולאותו שבוע. החבילה מאפשרת צפייה בשירות ל-5 מסכים שונים ללא עלות נוספת ומבלי לרכוש ממירים נוספים.
לא כלול: ערוצי ספורט פרימיום, ערוץ ארוטיקה וחבילה רוסית. כמו כן, לא כלולות סדרות מקור חדשות של yes ו-HOT.
ממיר: ניתן לצפות באמצעות ממיר, בטאבלט, באמצעות הסמארטפון (ממיר אפל TV כולל גישה לנטפליקס) או אנדרואיד TV וכן באמצעות אפליקציה בטלוויזיה חכמה. החבילה כוללת ממיר מקליט HD, וכל ממיר מקליט HD נוסף בעלות של 29 שקל בחודש.
התשתית הנדרשת: תשתית אינטרנט.
התקנה: ההתקנה עצמאית או באמצעות טכנאי בעלות של 99 שקל.

פרטנר TV

עלות החבילה: עלות החבילה המורחבת היא 69 שקל. החבילה כוללת כ-40 ערוצים, את ערוץ נטפליקס פתוח למשך חצי השנה הראשונה להצטרפות. בין הערוצים: ערוצים ישראליים, לייף סטייל, ילדים, ערוצי ספורט בסיסיים וספריית VOD, הכוללת גם תכנים ללא עלות מערוצי קשת, רשת וערוץ עשר. כמו כן, כלולים שירותי הקלטה אוטומטיים המקליטים את כל הערוצים עד שבועיים אחורנית והקלטה בנפח של 500 מגה בענן.
החבילה מאפשרת צפייה בשירות ל-5 מסכים שונים ללא עלות נוספת ומבלי לרכוש ממירים נוספים. ניתן לצפות באלפון הנייד, טאבלט ובאמצעות אפליקציה בטלוויזיה החכמה.
לא כלול: ערוצי ספורט פרימיום (שניתנים חינם רק בחצי השנה הראשונה), ערוצים חיים ברוסית ונטפליקס (שניתן בחינם רק בחצי השנה הראשונה). כמו כן, לא כלולות סדרות מקור חדשות של yes ו-HOT.
ממיר: החבילה כוללת ממיר 4k אחד. כל ממיר נוסף יעלה 30 שקל.
התשתית הנדרשת: כל תשתית אינטרנט. רוחב הפס המינימלי המומלץ הוא 10 מגה לכל ממיר.
התקנה: ההתקנה בחינם באמצעות טכנאי מטעם החברה.

רמי לוי TV של HOT

עלות החבילה: עלות החבילה המורחבת היא 89 שקל לחודש. החבילה כוללת את ספריית הסדרות הישראליות של HOT למבוגרים ולילדים, סדרות וסרטים מבית HBO, כ-35 ערוצים בצפייה ישירה במגוון תחומים.
לא כלול: נטפליקס, הקלטה אוטומטית של תכנים.
ממיר: המחיר כולל ממיר מיני. כל ממיר נוסף בעלות של כ-30 שקל.
התשתית הנדרשת: חיבור לאינטרנט של מינימום 15 מגה.
התקנה: עלות התקנה היא 49 שקל.

סמארט טריפל סי

עלות החבילה: החבילה עולה כ-50 שקל לחודש, כשיש שבוע ראשון ניסיון בחינם. היא כוללת 30 ערוצי וידאו (בקרוב צפויים להיכנס 10 ערוצים נוספים). יש בה 10 ערוצי אודיו וספריית VOD עם תוכניות ישראליות, סדרות בינלאומיות, תכנים לילדים וסרטים לכל המשפחה.
לא כלול: ערוצי ספורט וסרטים חדשים כרוכים בתשלום נוסף.
ממיר: לא נדרש ממיר לצורך צפייה בסמארטפון, בטאבלט או במחשב. על מנת לצפות בתכנים על גבי מסך טלוויזיה ניתן להשכיר ממיר אנדרואיד קטן בעלות של כ-10 שקלים בחודש.
התשתית הנדרשת: תשתית אינטרנט.
התקנה: ההתקנה אפשרית באופן עצמאי או בתשלום של 150 שקל לטכנאי מטעם החברה.

למי שרוצה ממש זול אבל בהיצע מוגבל יותר

.

נטפליקס

עלות החבילה: עלות חבילת הפרימיום המורחבת היא כ-50 שקל, כשיש חודש ראשון ניסיון בחינם. היא מאפשרת לצפות במקביל ב-4 מסכים שונים, באיכות של Ultra HD. אם תרצו לחסוך, תוכלו להצטרף לחבילה סטנדרטית שעולה כ-40 שקל, וכוללת את האפשרות לצפות במקביל רק ב-2 מסכים שונים ובאיכות HD.
החבילה הבסיסית היא בעלות של כ-30 שקל ומאפשרת צפייה במסך אחד בלבד (סמאטרפון, טאבלט, מחשב או מסך טלוויזיה). ההבדל בין החבילות מתייחס אך ורק למספר המסכים שבו ניתן לראות במקביל ולאיכות הצפייה. התכנים בכולן כוללים גישה לאלפי סרטים וסדרות.
לא כלול: לא כל הסדרות הזרות שמשודרות כיום כלולות. כמו כן, אין תכני מקור של נטפליקס בעברית, אולם יש מספר סדרות ישראליות, ואין ערוצי ספורט המוכוונים לקהל הישראלי.
התשתית הנדרשת: תשתית אינטרנט.
ממיר: אין צורך בממיר.
התקנה: אין צורך בהתקנה אם צופים באמצעות סמארטפון, טאבלט, מחשב או טלוויזיה חכמה. לקוחות שמעוניינים לצפות בתכנים בטלוויזיה רגילה, יצטרכו לרכוש עצמאית כבל HDMI, בעלות של כ-30 שקל.

אמזון פריים וידאו

עלות החבילה: 22 שקל לחודש, כשיש שבוע ניסיון בחינם. התוכן כולל הפקות מקור של אמזון, סדרות רכש, סדרות לילדים וסרטים.
לא כלול: לא כל הסדרות הזרות שמשודרות היום כלולות. למשל, הפקות של HBO ושל נטפליקס אינן כלולות. אין ערוצי ספורט המוכוונים לקהל הישראלי. כמו כן, אין תכני מקור בעברית.
התשתית הנדרשת: תשתית אינטרנט.
ממיר: אין צורך בממיר.
התקנה: אין צורך בהתקנה אם צופים באמצעות סמארטפון, טאבלט, מחשב נייד או טלוויזיה חכמה. לקוחות שמעוניינים לצפות בתכנים בטלוויזיה רגילה, יצטרכו לרכוש באופן עצמאי כבל HDMI בעלות של כ-30 שקל.