פרויקט המשרדים והמסחר Millennia העמיד אתגר משמעותי בפני המתכננים: ליצוק גשר שיחבר את שני המגדלים וישמש רצפה לבניין אופקי בן 5 קומות שיתנוסס מעליהם.
2 צפייה בגלריה
פרויקט Millennia במתחם ה-1,000
פרויקט Millennia במתחם ה-1,000
פרויקט Millennia במתחם ה-1,000
(הדמיה: וויפוינט)
השבוע זה קרה, והנפת הגשר הושלמה בהצלחה. גודל הגשר עומד על כ-500 מ"ר ומשקלו הכולל הוא 180 טון.
לאור המשקל הכבד, בוצעה התאמה הנדסית בחלוקה לכ-30 יחידות במשקל ממוצע של 6 טון.
אירוע ההנפה החל לפני כחודשיים עם חיבור ראשוני של קורות מיוחדות ונעשה בשיתוף פעולה עם מומחים בינלאומיים מחברת יוניבאק העולמית.
על הפרויקט הנוכחי עבדו כ-45 עובדי צוות, ביניהם פועלים, ראשי צוותים ומנהלי עבודה במקביל, בסיוע של עגורנים ומנופים.
קראו גם:
פרויקט Millennia המוקם בימים אלו במתחם ה-1,000 בראשון לציון, מוגדר כשער הכניסה ויהיה בין הראשונים שיאוכלס במתחם. את הפרויקט מובילות חברות פרשקובסקי ומגדל ביטוח.
תכנונו האדריכלי של הפרויקט יוצא דופן וכולל 3 מבנים - 2 מגדלים ניצבים בני 16 קומות ובניין שלישי אופקי המחבר את שני המגדלים ויהיה בן 5 קומות. בסה"כ הבניין יתנשא לגובה של 22 קומות (100 מטר). שטח הפרויקט הינו כ-60 אלף מ"ר.
2 צפייה בגלריה
משה צור, יוסי פרשקובסקי, רז קינסטליך וצחי הרץ
משה צור, יוסי פרשקובסקי, רז קינסטליך וצחי הרץ
משה צור, יוסי פרשקובסקי, רז קינסטליך וצחי הרץ
(צילום: איתמר אייל)
בין הנוכחים באירוע הנפת הגשר: ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, בעלי פרשקובסקי, צחי הרץ מנהל מחלקת נדל"ן ישראל במגדל ביטוח, אדריכל הפרויקט משה צור ובכירים נוספים.
רז קינסטליך ראש עיריית ראשון לציון ציין: "מתחם ה-1,000 הוא פרויקט הדגל של העירייה. אנו משקיעים במתחם לילות כימים, בוחרים בדקדוק וקפדנות כל דבר החל משפת הרחוב וכלה בעמודי התאורה, הספסלים וכל מה שמסביב.
"השבוע עודכנו כי הקו החום של הרכבת הקלה שעתיד להיכנס למתחם יוצא סוף סוף לדרך ולאחר שנים תוקצב בלמעלה ממיליארד שקל בתקציב הממשלה החדש. הקו החום לצד הקו האדום והירוק שיעברו בסמיכות למתחם, יאפשרו נגישות מרבית לכל באי האזור.
"בנוסף, העירייה העבירה מאות מיליוני שקלים לנתיבי איילון לטובת קידום ופיתוח הגשר שיחבר בין תחנת הרכבת "משה דיין" לדיאגונל של מתחם האלף והוא צפוי להיפתח ברבעון הרביעי של 2023. תחנת הרכבת ראשון לציון משה דיין הולכת להיות אחת מהגדולות במדינת ישראל."
יוסי פרשקובסקי, יו"ר הדירקטוריון בפרשקובסקי ציין באירוע: "אני שמח לראות שמתחם האלף מתחיל לקרום עור וגידים. מדובר בחזון של עיריית ראשון לציון אשר תכננה מתחם ייחודי עם מחשבה לצרכים המשתנים של 20-30 שנים קדימה.
"ניתן דגש רב לנגישות עם קרבה לרכבת ישראל, חיבור ישיר לנתיבי איילון ומעבר עתידי של 3 קווי הרכבת הקלה המנגישים בצורה אידאלית את המתחם. אנו בטוחים שמתחם האלף הולך להיות מרכז העסקים הבא של גוש דן והמרכז".