ההרשמה להגרלה הבאה של דירה בהנחה נפתחה השבוע ותיסגר ב-8 ביולי. בהגרלה יוגרלו 4,633 דירות ברחבי הארץ, כאשר הזוכים יוכלו לרכוש דירה במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק.
3 צפייה בגלריה
איזה עיר הכי מבוקשת?
איזה עיר הכי מבוקשת?
אולי אתם תהיו הזוכים?
(צילום המחשה: shutterstock)

כמה הנחה תקבלו בתוכנית "דירה בהנחה"?


"דירה בהנחה" היא תוכנית דגל שיזמה המדינה במטרה להקל על חסרי דירה לקנות דירה ראשונה בתנאים מועדפים. התוכנית כוללת למגוון תוכניות דיור של משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל: מחיר מטרה, מחיר מופחת, מחיר למשתכן ודירה להשכיר.

קראו גם:

לפי התקנות הרשמיות, גובה ההנחה בהגרלה הנוכחית עומד על 20% ממחיר הדירה או 300 אלף שקל, הנמוך מביניהם. ישנם גם מענקים אשר מגיעים ל-40,000 שקלים על פי תנאי הקבלה.
בהגרלה הקרובה תכנס לתוקף החלטת מועצת מקרקעי ישראל בראשות שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ותינתן עדיפות של 20% למשרתי מילואים פעילים. ברמ"י הדגישו: "ההטבה למשרתי מילואים פעילים היא אמירה חשובה ומשמעותית של המדינה והממשלה כלפי המשרתים ובני משפחותיהם".

כמה דירות יש בהגרלה?


במסגרת ההגרלה, יוגרלו 4,633 יחידות דיור ב-19 יישובים ברחבי הארץ, בין היתר בבת ים, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, מגדל העמק, בני עייש, אלעד, קריית גת ועוד.
לפי נתונים רשמיים של משרד הבינוי והשיכון בראשון לציון יש כרגע 164 דירות פתוחות להרשמה, 399 דירות שטרם נפתחה להן ההרשמה ו-5,566 דירות שלגביהן הסתיימה ההרשמה. סה"כ: 6,129 דירות נכללות בתוכנית
כפי שהיה בהגרלות קודמות, באפשרות הזכאים להירשם לשלוש ערים, ולכלל ההגרלות בערים אלו.

3 צפייה בגלריה
רכישת דירה
רכישת דירה
מי זכאי לדירה בהנחה?
(צילום: shutterstock)

מי זכאי להשתתף בהגרת "דירה בהנחה"?


תוכניות "דירה בהנחה" מיועדות ככלל לחסרי דירה, אך גם למשפרי דיור.
חסרי דירה: כאלה שאין ולא היו בבעלותם דירה או חלק בדירה (יותר משליש דירה, במצטבר) בדירה ב-3 השנים האחרונות. כאלה שלא שכרו דירה שחל עליה חוק הגנת הדייר (דמי מפתח) ב-3 השנים האחרונות. כאלה שאינם בני רשות ליחידת דיור בנחלה במשק חקלאי ביישוב קהילתי.
כאלה שאין להם זכויות בדירה בשלבי בנייה. כאלה שאין להם זכויות בחלק שעולה על שליש, במצטבר, בקרקע המיועדת למגורים או בחלק בקרקע המעניק זכויות לבנייה של יותר משליש ביחידת דיור. כאלה שאין להם זכויות בדירה באמצעות קבוצת רכישה או קבוצת רוכשים. בעת חתימת החוזה לדירת דירה בהנחה עליכם להיות עדיין במעמד של חסרי דירה.

3 צפייה בגלריה
ההסכם יעודד זוגות צעירים
ההסכם יעודד זוגות צעירים
גם למשפרי דיור
(צילום ארכיון: קובי קואנקס)

משפרי דיור: כאלה שבבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, או שהיה בבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, ב-3 השנים שקדמו לרכישת הדירה בתוכנית.
בני זוג ייחשבו משפרי דיור, גם אם בבעלות רק אחד מהם דירת מגורים יחידה או יותר משליש בדירת מגורים יחידה ב-3 השנים שקדמו לרכישת הדירה בתוכנית.
משפר דיור נדרש למכור את הנכס שבעלותו לא יאוחר מ-12 חודשים לאחר אכלוס הדירה שרכש במסגרת תכניות דירה בהנחה, ולא יוכל לרכוש דירה נוספת בטרם מכירת הדירה.
הטבה לבני מקום: אם אתם רוצים לרכוש דירה במקום שבו אתם מתגוררים בשנים האחרונות, תינתן לכם עדיפות ברכישת דירה באותם המקומות. "בן מקום" הוא מי שמתגורר ב-3 השנים האחרונות או ב-4 שנים מתוך 10 השנים האחרונות, בתחום שיפוטה של הרשות שבה ייבנה הפרויקט.
לקריטריונים המלאים לזכאות ולפרטים נוספים לחצו כאן