העיר הרביעית בגודלה בישראל הראתה זינוק בשנה האחרונה בשטחים המיועדים לבניית פרויקטים של מסחר ותעסוקה. ראשון לציון, שמנסה במשך שנים להתנער מתדמיתה כעיר שינה, אשר יוצאים ממנה בבוקר למקום העבודה בגוש דן וחוזרים אליה בערב, הופכת לעיר תעסוקה אשר מאכלסת חברות רבות במשק הישראלי.
1 צפייה בגלריה
זינוק של מאות אחוזים
זינוק של מאות אחוזים
זינוק של מאות אחוזים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בבניית משרדים ומסחר בעיר לעומת השנים האחרונות ובכלל מתחילת העשור. מתחילת שנת 2020 החלו להיבנות בראשון לציון פרויקטים של משרדים ומסחר על פני כ- 84.5 אלף מ"ר. זאת לעומת כ- 15 אלף מ"ר בלבד בכל 2019 - זינוק של כמעט פי 6. למעט 2013, שבה החלו להיבנות במקביל מספר מתחמי משרדים בעיר, הנתונים של השנה מהווים זינוק של מאות אחוזים בבנייה למשרדים בסיכום העשור הנוכחי.
אזורי התעסוקה והמסחר העיקריים בראשון לציון ממוקמים במערב העיר – מתחמי סינמה סיטי וקניון הזהב, וכן מתחם האלף הנבנה בימים אלה בדרום מערב העיר וצפוי להכיל בסך הכל כ- 1.2 מיליון מ"ר בשטחי משרדים, לצד בנייה למגורים ומלונאות. אחד היתרונות המרכזיים של אזורי התעסוקה הוא הנגישות התחבורתית הגבוהה אליהם – קרבה לתחנות רכבת ישראל וכן לתחנות הרכבת הקלה, הנבנית בימים אלה ולמטרו העתידית. כמו כן, גישה קרובה לצירי תנועה מרכזיים כמו נתיבי איילון, כביש 4 וכביש 531.
"הנתונים מראים בבירור שראשון לציון בדרך להיות עיר תעסוקה ומסחר מובילה במרכז הארץ, ולהוות תחליף ראוי לתל אביב עבור חברות ותאגידים" אומר יזם הנדל"ן איציק תשובה, המקים בשיתוף עם חברת בר-אב את מתחם המסחר והעסקים Boston Business Center, הסמוך לקניון הזהב ומתחם הסינמה סיטי. "חברות מובילות, כמו דיסקונט, הפניקס ואמות כבר הכריזו שיעבירו את המטות שלהן למתחם ה- 1,000 במערב ראשון לציון".
" לפי תוכניות המתאר של העיר נראה כי מתוכננות להתווסף עשרות אלפי יחידות דיור בשנים הבאות, כך שאוכלוסיית העיר צפויה לגדול באופן משמעותי. העירייה מקדמת תוכניות בנייה ומסחר בהיקפים גדולים, ולכן אנו מאמינים כי בקרוב ייווצר גל של ביקושים למבני מסחר ומשרדים מודרניים. דווקא עכשיו זה הזמן של בעלי עסקים ומשקיעים לרכוש שטחים לשימוש עצמי או לצרכי השקעה מתוך ראייה לטווח ארוך".
מתחם Boston Business Center, שיוקם בהשקעה של 250 מיליון שקל על-ידי קבוצת איציק תשובה וחברת בר-אב (לשעבר SCG) של אלי גרטל, יתוכנן ע"י האדריכל אילן פיבקו ויכלול קומת קרקע מסחרית בשטח של כ-4,000 מ"ר, ומעליה 7 קומות משרדים בשטח של כ-13,000 מ"ר. בנוסף, יוקמו חניונים לטובת באי המקום בשטח כולל של כ-9,000 מ"ר.