עשרות דיירי פרויקט ההתחדשות של חברת 'האחים דוניץ' ברחוב גבעתי שבשכונת רביבים, נקלעו למצוקה לאחר שהתברר להם שהם חתומים על סעיף בחוזה ולפיו הם אינם יכולים להתנגד לשינוי בתוכנית הבנייה שאותו מבקש הקבלן לבצע.
1 צפייה בגלריה
התושבים חוששים משינוי בתוכנית
התושבים חוששים משינוי בתוכנית
התושבים חוששים משינוי בתוכנית
(צילום המחשה: יואב דודקביץ')
מדובר באחת מתוכניות ההתחדשות הגדולות ביותר בעיר, המוכרת בשם 'פרויקט קריית האומנים', במסגרתו ייבנו בשנים הקרובות 14 מגדלי מגורים ובהם בסך הכל 1,386 יחידות דיור חדשות, שיחליפו מספר שיכוני רכבת ותיקים שנהרסו לצורך הפרויקט.
בשנתיים האחרונות הושלמה הקמתם של 5 בנייני מגורים שאוכלסו ובימים אלה מתקדמות העבודות לבנייתו של הבניין השישי בפרויקט.
לפני כשבועיים קיבלו דיירי בנייני המגורים המאוכלסים הודעות לפיהן חברת הבנייה מבקשת מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשון לציון, הקלות בהקמתו של מגדל המגורים שבבנייה וכן היא מבקשת לבנות בו 32 קומות במקום 27 הקומות שבתוכנית המקורית.
אלא שהודעה זו מטעם הוועדה המקומית, שהופצה על פי החוק ובהתאם לכללים, היא לא מה שמטריד את התושבים בפרויקט, אלא העובדה שהם גילו שאין הם יכולים להביע התנגדות, גם אם הם ממש רוצים בכך. הסיבה: סעיף בחוזה הקנייה של הדירות שלהם, לפיו בחתימה על ההסכם הם מוותרים על האפשרות להתנגד לכל בקשה של הקבלן לשינוי במתחם.
מודעים לכך שזכות ההתנגדות אבדה להם, פנו התושבים לעירייה וביקשו להתחשב בהם.
"בניינים קודמים שנבנו נהנו מהקלות ותוספות ואנחנו כלל לא ידענו על כך וזו הפעם הראשונה שאנחנו מקבלים מידע כזה מראש, אבל אין לנו יותר מדי מה לעשות", אומרת בתסכול בעלת דירה בפרויקט. "אנחנו חוששים שתוספות בנייה וקומות יגדילו את הצפיפות וייצרו עומס על התשתיות והסביבה ולכן אנחנו מבקשים שבאגף ההנדסה בעירייה יפעילו שיקול דעת ויתערבו".
מהעירייה נמסר: "ההקלות המבוקשות יועלו לדיון בוועדת ההתנגדויות וייבחנו שם לגופן. מי שמרגיש נפגע מן ההקלה המבוקשת אינו מנוע מלהגיש התנגדות".