תושבים המתגוררים ברחוב אורנה פורת שבשכונת הרקפות חוששים לשלומם, בשל עבודות העגורן שמפעיל אחד הקבלנים במקום. לטענת אחד מדיירי הבניינים, העגורן חורג מתחום השטח שלו ועובר מעל ראשיהם. "זה מרגיש כמו רולטה רוסית", הוא טוען.
שכונת הרקפות נמצאת כעת בתנופת בנייה, וזאת על מנת לספק מקום מגורים לעשרות אלפי תושבים שצפויים לאכלס אותה. השכונה, שנבנית על שטח מחנה צריפין הישן, משמשת כבר כיום כמקום מגורים עבור תושבים שעברו אליה ונאלצים להתמודד מדי יום עם רעש ואבק מאתרי הבנייה.
1 צפייה בגלריה
העגורן מעל שכונת הרקפות
העגורן מעל שכונת הרקפות
העגורן מעל שכונת הרקפות
(צילום באדיבות התושבים)
כעת, כך מספר אופיר אשתר, תושב הרחוב, הוא ושכניו נאלצים לחיות עם עגורן שפועל מעל ראשיהם ועלול לסכן אותם. "שמו בפינה של הגדר את העגורן והוא מסתובב 360 מעלות, וכל המשקולת שלו חורגת מחוץ למגרש. העגורן מסתובב מעל החניות או שבילי ההליכה ומספיק שחתיכת בטון או חתיכת בורג כבד יפלו וזה יכול לחסל חיים של בן אדם".
מה עשיתם?
"פתחתי קריאה במוקד העירוני. התקשר אלי פקח של העירייה ואמר שהם בודקים, אבל אף אחד לא חזר אלי ונראה שגם אף אחד לא טיפל ולא עשו דבר. המצב הוא כמו רולטה רוסית, תושבי הבניינים הולכים ומעל הראשים נעות טונות של חומרי בניין, איך אפשר שלא לחשוש לחיינו?"
מהעירייה נמסר: "הקבלן טרם הפעיל את העגורן המדובר. הנושא נמצא כעת בהסדר תוכנית של הקבלן מול מינהל ההנדסה, הדורש אישור משרד העבודה לתקינות העגורן. כמו כן יותקנו גובלי תנועה שמונעים הנפה מעבר לגבולות העבודה. בכל מקרה, עגורן ללא מטען ושאינו בעבודה חייב להיות משוחרר והוא מסתובב מעל גובה המבנים על פי הרוחות".
פורסם לראשונה: 17:10, 10.03.20