כ-550 תלמידי הכפר הירוק מכל השכבות חתמו השבוע על עצומה וקראו להנהלה להוציא הודעת תמיכה בהשתתפות התלמידים בהפגנות המחאה נגד הרפורמה המשפטית. אחד ממארגני המחאה ומפיצי העצומה הוא דילן גפן (15), בנו של הזמר והיוצר אביב גפן.
3 צפייה בגלריה
דילן גפן (משמאל) עם עומר שיינברג-בדר
דילן גפן (משמאל) עם עומר שיינברג-בדר
דילן גפן (משמאל) עם עומר שיינברג-בדר
(צילום: פרטי)
לטענת התלמידים, ההנהלה לא גיבתה את התלמידים השובתים, "שבוחרים לעלות להפגין מול הכנסת כמחאה נגד חקיקת הבזק האנטי-דמוקרטית של הממשלה ובראשה ראש הממשלה המואשם בפלילים", כך בעצומה.
גפן, תלמיד כיתה י"א במגמת כימיה והיסטוריה בשילוב המסלול הדיפלומטי, מספר ל-mynet כיצד נולדה המחאה. "בשלב הראשון, חבר שלי עומר שיינברג-בדר ואני הפצנו בכל קבוצות הווטסאפ של בית הספר קריאה להשבתת הלימודים ולהשתתפות בהפגנה.
"ביום ראשון קיבלנו פידבק שלילי מההנהלה. למען האמת, הייתי מאוד מופתע, בגלל שהכפר הירוק הוא בית ספר למנהיגות שתמיד השריש בנו את זכויותינו כאזרחים. בית הספר שכח שהוא צריך להכין אותנו לחיים האזרחיים, להיאבק על הזכויות שלנו, ללמד אותנו למחות נגד החלטות של הרשויות".

3 צפייה בגלריה
הפגנת הורים ותלמידים בצומת הכפר הירוק לפני כשבוע
הפגנת הורים ותלמידים בצומת הכפר הירוק לפני כשבוע
הפגנת הורים ותלמידים בצומת הכפר הירוק נגד הרפורמה
(צילום: עידו ארז)

דילן מוסיף: "חשבתי לעצמי, הרי ברור שהמדינה עוברת תהליך שינוי שישפיע על עתידנו ואפילו על עתיד ילדינו, אז אם בית הספר רוצה לתרום לריבוי דעות ולא לתמוך רק בצד אחד, הוא צריך לתרום לשתי הדעות. הנהלת הכפר פשוט לקחה צד, לא תמכה בנו וגם הזהירה אותנו ש'נשלם' על בחירתנו ברישום יום היעדרות.
"אני לא מבין למה הם החליטו להיות כל כך קרים. אני יודע שהנהלת בית הספר מחויבת לעשות זאת על פי העמדה שפרסם משרד החינוך, אבל גם אם היא מחויבת לעשות זאת היא הייתה צריכה לכתוב: 'אנחנו מאוד מאוד תומכים אבל ידינו כבולות, איננו יכול לעשות שום דבר חוץ מלהמשיך את הלימודים כרגיל ולרשום לכם היעדרויות'. זה לא התוכן, זה הטון. אני מכיר בתי ספר בתל אביב, בהרצליה, בכל אזור השרון, ואפילו בכמה מקומות מעבר לקו הירוק שעודדו את התלמידים שלהם להפגין", הוא אומר.

3 צפייה בגלריה
אביב גפן
אביב גפן
האב, אביב גפן
(צילום: יאיר שגיא)

ביום ראשון בערב, בעקבות הודעת ההנהלה, ניסחו גפן ושיינברג-בדר את העצומה והפיצו אותה בקבוצות הווטסאפ. תוך שעתיים הגיעו ליעד, 400 חתימות. נכון לשלישי בצהריים, חתמו עליה 534 תלמידים.
לדברי גפן, כשני שלישים מתלמידי השכבה שלו נסעו להפגין בירושלים, רובם ברכבת, כמוהו, ואחרים העדיפו להשתתף בהפגנות שנערכו במוקדים אחרים בארץ. עוד לדבריו, רק ארבעה תלמידים הגיע ללימודים בבית הספר. "הייתי חבר בנוער 'יש עתיד'", אומר דילן, "אבל אני מרגיש שזו הפעם הראשונה שאני באמת עושה משהו אמיתי למען הדמוקרטיה".
ומה הלאה?
"אני חושב שנעבור למחאה אקטיבית יותר מאשר מחאה פסיבית. נתחיל לראות גל שביתות והפגנות גם בתוך שטחי בית הספר. בגלל שהממשלה הופכת את הצעדים שלה למעשיים, ולא רק על הנייר, אז גם אנחנו נהפוך את הצעדים שלנו למעשים. כלומר, אם הם הופכים את המדינה שלנו חלקית לדיקטטורה ומרוקנים לנו את העתיד - אז אנחנו הולכים לרוקן להם את הכיתות".

קראו גם:

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד לא ייתן לגרור את מערכת החינוך ואת התלמידים לתוך ויכוח פוליטי. יום שני היה יום לימודים רגיל - לא ניתנו אישורי היעדרות, לא לתלמידים ולא לצוותי ההוראה. במיוחד בימים אלו אנו חוזרים ומחדדים את השליחות בה בחרו אנשי החינוך ומחויבותם לממלכתיות והשארת הדעות הפוליטיות האישיות מחוץ למוסדות החינוך. אין זה סותר את זכותו של מורה או מנהל להצביע או לדבוק בדעה פוליטית זו או אחרת, אך אסור לנו לערבב ביניהם והגבול הוא דק".