תושב ראשון לציון, גבר בשנות השישים לחייו שעובד בתור נהג משאית לפינוי אשפה, עבר אירוע מוחי במהלך עבודתו. לטענתו, הסיבה לכך היא לחץ כבד שבו היה נתון מחשש שיפטרו אותו. כעת הוא מבקש מבית הדין לעבודה שימנה נוירולוג מומחה מטעמו בכדי שיוכיח קשר בין האירועים ויוכר כנפגע עבודה.
2 צפייה בגלריה
גבר עצוב
גבר עצוב
חשש מענישה או פיטורים
(צילום: sutterstock)
קראו גם:
לפני כשנה, הנהג שעוסק במקצוע מזה כ-30 שנה, קיבל בלילה הודעת וואטסאפ ממנהלו שעליו להגיע למחרת, בסיום יום העבודה, לשיחה. לטענתו, מהיכרותו את המנהל, שיחות כאלה מסתיימות בדרך כלל בפיטורין או בעונש חמור ולכן הוא היה בחשש גדול. במטרה לוודא נסיבות ומהות השיחה וכדי להירגע, התקשר מספר פעמים לשולח ההודעה ולסגן המנהל, אך לא זכה למענה.
מאותו הרגע הרגיש הנהג לחץ נפשי: לטענתו ולא ישן כל הלילה בגלל מחשבות שמא בכוונת ההנהלה להענישו ואף לפטרו. למחרת, בשעות הבוקר מוקדמות, הרגיש סחרחורת ולחץ באזור החזה, דבר שלא מנע ממנו לצאת לעבודתו. כעבור מספר דקות, במהלך הנסיעה במשאית החל להקיא, לסבול מכאבי ראש חזקים מאוד, מחולשה וסחרחורות. הנהג עוד הספיק להתקשר לסדרן וביקש להזמין לו אמבולנס ומיד בסיום השיחה איבד את ההכרה. הוא פונה באמצעות אמבלונס לבית החולים, שם אובחן שעבר אירוע מוחי.
2 צפייה בגלריה
עורך הדין רוסלן בונדר
עורך הדין רוסלן בונדר
עורך הדין רוסלן בונדר
(צילום: ולרי קנוב)
לאחר שהביטוח הלאומי דחה את תביעתו, הוא ערער על ההחלטה לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה להכיר באירוע המוחי כתאונת עבודה שנגרמה בגלל אירוע חריג. הביטוח הלאומי השיב בכתב ההגנה, כי הוא דוחה את התביעה בטענה כי אין כל קשר בין האירוע החריג לאירוע המוחי שאירע, לטענת הביטוח הלאומי, בשל "תחלואה טבעית".
כעת בא כוחו של נהג משאית האשפה, עו"ד רוסלן בונדר, ביקש כאמור מבית הדין למנות מומחה נוירולוגי שיקבע האם יש קשר סיבתי בין אותו אירוע חריג בעבודה, לבין האירוע המוחי.
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון