הטיילת המפורסמת בשכונת פרס נובל בראשון לציון כוללת 30 שלטים מוטבעים, בהם פרטים על זוכי פרס נובל היהודים ברחבי העולם, ועל שמם גם נקראת השכונה בה היא שוכנת. רק שבחלק גדול מהשלטים התגלו לאחרונה טעויות רבות ומביכות, והעירייה? הנושא הועבר לטיפולה כבר לפני חודשיים, אך שם מתמהמהים.
3 צפייה בגלריה
 שלט עם קורוזיה בטיילת, השבוע
 שלט עם קורוזיה בטיילת, השבוע
שלט עם קורוזיה בטיילת, השבוע
(צילום: קובי קואנקס)
בשנת 2004 הוקמה טיילת שכונת פרס נובל, סביבה הוצבו 200 שלטים ובהם פרטי מידע אודות חתני פרס נובל היהודים לאורך ההיסטוריה.
לפני כשנה צילם תושב העיר ישראל פרקר את השלטים לצורך העלאתם לאתר העוסק בשלטים, ולפני כחודשיים בעלי האתר, שהחלו לעבוד על צילומי השלטים, האירו את תשומת ליבו לכך שבקרוב ל־40 מהשלטים ישנן טעויות מביכות במיוחד.

3 צפייה בגלריה
"מתמתיקאי" במקום "מתמטיקאי"
"מתמתיקאי" במקום "מתמטיקאי"
"מתמתיקאי" במקום "מתמטיקאי"
(צילום: ישראל פרקר)

פרקר, שחזר בעצמו לטיילת כדי לבדוק את השלטים, גילה טעויות רבות בתאריכים, טעויות כתיב באנגלית והעתקות עילגות מ"גוגל", בשלטים שכבר מזמן הפכו לקבועים. רבים מהשלטים גם סובלים מקורוזיה וקשה לקרוא מה כתוב עליהם.
"זה איום ונורא, כאילו ילדים כתבו את זה", אומר פרקר השבוע. לדבריו הוא פנה לעירייה לפני חודשיים לאחר שסידר את כל החומר על הטעויות, אך דבר לא נעשה. "לפעמים העתיקו מגוגל, וכשהעתיקו – העתיקו גם את השגיאות. ממש מצאתי את הנוסח המדויק מגוגל שהועתק לשלט. במקום לכתוב שהוא פגע באטום, כתוב חימם את האטום, פירוש שגוי באנגלית. אתה אומר: אלוהים, מישהו גם הטביע את זה ו־20 שנה יש שגיאות וחסרות מילים. איך אף אחד לא קלט את זה?".

3 צפייה בגלריה
"פרידרין" במקום פרידריך"
"פרידרין" במקום פרידריך"
"פרידרין" במקום פרידריך"
(צילום: ישראל פרקר)

לדבריו, הטעויות הן לא הדבר היחיד שמביך בשלטים, כי יש בהם גם קורוזיה והאותיות קטנות וצפופות. "בשלט אחד כתוב 'פרידרין' בעברית במקום פרידריך. בשלט אחר כתוב שזכה בפרס ב־1908 בשלט בעברית ובאנגלית כתוב 1909. בעוד שלט כתוב שהיה 'מתמתיקאי' במקום מתמטיקאי. אני יודע שהשגיאות שם כ־20 שנה והרבה שלטים שאינם ניתנים לקריאה לא הפריעו כמעט לאף אחד, אבל מומלץ, לפחות מצידי, להחליף את כל השלטים לכאלה שאפשר לקרוא ולעשות הגהה מקצועית נכונה לפני ואחרי החלפת השלטים".

קראו גם:

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "בעקבות פניית התושב, אנו בודקים את השילוט בגן ונתקנו לפי הצורך".