מנתוני משטרת ישראל, שהגיעו לידי עמותת אור ירוק, עולה כי למרות הסכנה והעלאת הסבירות לתאונת דרכים קטלנית, רבים מנהגי ונהגות ישראל ממשיכים "להתעסק" בטלפונים הסלולאריים שלהם בזמן נהיגה. לפי מספר הדו"חות שנרשמו ב-2021, בראשל"צ המספר גבוה במיוחד.
2 צפייה בגלריה
שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה
שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה
שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה
(צילום: באדיבות אור ירוק)
הנתונים מלמדים ש- 177,440 דוחות נרשמו בשנת 2021 לנהגים שעשו שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה. קרוב ל-500 דוחות בכל יום בממוצע. בהשוואה לשנת 2020 (שנת קורונה) נרשמה עלייה של 20 אלף דוחות בגין שימוש בטלפון הסלולארי.
במקומות הראשון והשני במספר הדוחות נמצאות הערים הגדולות ירושלים ותל אביב, ראשון לציון הגיעה למקום שלישי ולא מכובד עם 4,243 דוחות. חיפה במקום רביעי עם 3,690 דוחות בשנת 2021, ורחובות סוגרת את החמישייה הראשונה עם 2,157 דוחות לנהגים שעשו שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה.
מהנתונים עולה עוד כי ביבנה (1,911 דוחות) ניתנו יותר דוחות מאשר בפתח תקוה (1,655). בטייבה (1,488) ניתנו יותר דוחות מאשר בחולון (1,031 דוחות) ובטירה (1,229 דוחות) ניתנו יותר דוחות מאשר בנתניה (993 דוחות).

2 צפייה בגלריה
שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה
שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה
שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה
(צילום: באדיבות אור ירוק)

קראו גם:

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שימוש בטלפון סלולארי הוא מכת מדינה. למרות מסעות הפרסום של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עדיין נהגים רבים מדברים בנהיגה עם הטלפון ביד, קוראים וכותבים הודעות או גולשים ברשתות החברתיות. הציבור מודע לסכנה שבשימוש בטלפון בזמן נהיגה אבל לא פוחד לעשות שימוש בטלפון כי הוא יודע שהסיכוי ששוטר יתפוס אותו הוא קטן מאוד. למשטרת התנועה חסרות 200 ניידות וחסרים מאות שוטרים כדי ליצור הרתעה אפקטיבית. במקביל, הגיע הזמן לשלב גם אכיפה אלקטרונית מתקדמת שתמנע מאותם נהגים שעושים שימוש בטלפון בזמן נהיגה מלסכן את החיים של כולנו בכביש. על שר התחבורה והבטיחות בדרכים להוציא לפועל את התכנית לצמצום הקטל בדרכים, שתוביל לחסכון של 50% בהרוגים בתוך חמש שנים".