אם לבת 12 מראשון לציון טוענת כי בעירייה שיבצו את בתה ברגע האחרון לחטיבת ביניים בעיר, ללא חברותיה מבית הספר הקודם.
2 צפייה בגלריה
האם ובתה. "עד שזה ישתנה היא לא תגיע לבית הספר"
האם ובתה. "עד שזה ישתנה היא לא תגיע לבית הספר"
האם ובתה. "עד שזה ישתנה היא לא תגיע לבית הספר"
(צילום: פרטי)
"הבת שלי לא תפתח את שנת הלימודים", אומרת השבוע ילנה שיטוב, אמה של הילדה, אסתי. "העירייה החליטה לחכות לרגע האחרון ובסוף להודיע לנו שהיא היחידה מבנות הכיתה שלה שנשלחה לבית ספר אחר. היא מרוסקת, לא מפסיקה לבכות".
בימים האחרונים קיבלו ההורים את רשימת השיבוצים הסופיים למוסדות החינוך, ותלונות לא מעטות נרשמו בקבוצות הוואטסאפ והרשתות החברתיות. במקרים חריגים הודיעו ההורים שהם לא ישלחו את ילדיהם לבית הספר עם פתיחת שנת הלימודים, כפי שאומרת גם שיטוב, אמה של אסתי, שעתידה לעלות לכיתה ז'.
"הבת שלי בת ה־12 צריכה לעבור לחטיבה רגילה, אבל במסגרת של כיתה קטנה. הסיבה לכך היא שהיא מתקשה בשפה וקריאה, ולכן אחרי שש שנים של למידה בכיתה קטנה בבית הספר היסודי, כך אמור היה להיות גם השנה", מספרת שיטוב. "ביקשתי שיעבירו אותה למקיף ה', כי זה המשך המסלול שאליו גם יגיעו שאר בנות הכיתה שלה.

2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
האם הילדה תגיע לכיתה?
(צילום המחשה: shutterstock)

"למרות הבקשות שלי, קיבלתי השבוע את השיבוץ לבית ספר 'אבני חושן'. בדקתי אם עוד בנות מבית הספר הקודם שלה, שהיו איתה בכיתה, קיבלו שיבוץ דומה, והיא לבדה. מאז היא בוכה, כואבת שהפרידו אותה מהחברות שלה, ואני לא מצליחה להרגיע אותה. היא מרוסקת, כל החופש הגדול שנשאר לה כבר אבוד.
"הגשתי ערעור לעירייה וקיבלתי דחייה. אני לא מוכנה שהיא תלך לשם, כי אני לא רוצה שהיא תהיה במקום ללא חברות. אני גם לא מבינה למה זה דבר שמחכים איתו לרגע האחרון. היה לכם מספיק זמן לשלוח שיבוצים, גם נתנו לי את ההרגשה שהכל יהיה בסדר. כל יום בשבועיים האחרונים התקשרתי אליהם כדי לדאוג שלא יהיו בעיות, אבל אמרו לי שאין מה לדאוג. אנחנו לא נפתח את שנת הלימודים. הבת שלי לא תלך לבית הספר ואני מבינה אותה".
מהעירייה נמסר: "שיבוץ התלמידים בבתי הספר מושפע ממספר גורמים משתנים והעירייה עושה כל שביכולתה להתחשב בבקשות ורצון ההורים, לצד אילוצי המערכת. במקרה המדובר, לאור מקום מגוריה של התלמידה ומתוך רצון להקל על ההורים, טבעי ששובצה במקיף י' הסמוך. נציין כי התקן של משרד החינוך לכיתות החינוך המיוחד הוא עד 14 תלמידים לכיתה, כך שזה מחייב לחלק את התלמידים בין בתי ספר. לאחר שיחה שנערכה עם האם הוסבר לה כי במידת האפשר הילדה תועבר לבית ספר אחר".