עונת רחצה מוצלחת: כל חופי הים של ראשון לציון ברשימת החופים הבטוחים, הנקיים והנגישים ביותר לשנת 2024
1 צפייה בגלריה
חוף ראשון לציון. שיפורים לרווחת הרוחצים והשכנים
חוף ראשון לציון. שיפורים לרווחת הרוחצים והשכנים
חוף ראשון לציון. שיפורים לרווחת הרוחצים והשכנים
(צילום: אבי מועלם)

עונת הרחצה יוצאת לדרך וכעת מתפרסמים הנתונים הרשמיים של תוכנית הדגל הכחול שמציינת 12 שנות פעילות בישראל, מתוך 157 חופים ברחבי הארץ 61 חופים ו-3 מרינות יזכו לקבל את התו הסביבתי הבינלאומי, הקובע כי הם עומדים בקריטריונים מחמירים בתחום איכות הסביבה, התחזוקה, הבטיחות והנגישות.
במסגרת התוכנית נבחנו גם חופי העיר ראשון לציון וכל השישה - החוף הכחול, חוף נווה ים, חוף חופית, חוף תל יונה, חוף הילדים והחוף הנפרד מקבלים את התו החשוב.
תוכנית "הדגל הכחול" הפועלת בכ-50 מדינות בעולם, מציינת 37 שנה לראשית פעילותה הגלובלית ו-12 שנים מאז החל המיזם בישראל. מדובר באחד מתווי התקן המוכרים והמוערכים ביותר בעולם בתחום איכות הסביבה, המוענק לחופים, מרינות ולמפעילי סירות תיירותיות בנות קיימא.
החופים הזוכים לקבל את התו הסביבתי היוקרתי, נדרשים לעמוד מדי שנה בקריטריונים בינלאומיים מחמירים השמים דגש על נושאים כגון איכות המים, ניקיון ותחזוקת החוף, פעילויות חינוך סביבתי, בטיחות, נגישות וניהול סביבתי.
מי שמפעילה את תוכנית הדגל הכחול בישראל מטעם ארגון The Foundation for - FEE Environmental Education העולמי היא עמותת אקואושן (EcoOcean), הפועלת לשימור והגנה על הסביבה הימית של ישראל.

קראו גם:

"הדגל הכחול הוא תקן סביבתי-חברתי מחמיר לניהול חופים ומרינות" אמרה מנהלת המחלקה לניהול סביבתי בעמותת אקואושן, הדס גן-פרקל. "כשאדם מגיע לחוף דגל כחול הוא יודע שיגיע לחוף נקי ומתוחזק היטב העומד בקריטריונים מחמירים של שמירה על הסביבה וניהול סביבתי, לרבות ניקיון, תחזוקה, נגישות ופעילויות חינוך סביבתי. אני מברך את הרשויות המקומיות שזכו השנה בדגל הכחול ואת מנהלי האתרים. גם השנה תמשיך עמותת אקואושן ללוות את הרשויות המקומיות ולסייע להן לשמור על הים ועל החופים".