אתמול (רביעי) התבצע לראשונה מבצע אכיפה מקיף של פקחי השיטור העירוני ראשון לציון כנגד התופעה של ילדים ובני נוער הרוכבים בצורה פרועה על גבי טרקטורונים חשמליים. טרקטורון אחד, שעליו נסעה נערה בת 15, הוחרם. ארבעה הורים לבני נוער קיבלו דו"חות אזהרה.
2 צפייה בגלריה
הטרקטורון שהוחרם
הטרקטורון שהוחרם
הטרקטורון שהוחרם
(צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)
קראו גם:
לאחרונה, רבו התלונות של אזרחים למנהלי החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון וכן פניות שהגיעו לראש העירייה רז קינסטליך על הסכנה בנהיגה הפרועה של ילדים ובני נוער על גבי הטרקטורונים שלעתים קרובות רוכבים על מדרכות, בגינות ובגנים.
יש לציין כי למרות העובדה שטרקטורונים חשמליים מוגדרים על פי משרד התחבורה כצעצוע ולא ככלי תחבורה מנועי, בפועל מדובר בכלי רכב המגיע למהירות נסיעה של בין 12 ל-25 קמ״ש והוא מתנייע בכוח מנוע חשמלי.
בעקבות התלונות הרבות בוצעה חשיבה ובחינה של הדברים על ידי מנהל השיטור העירוני והיועצים המשפטים.
במהלך הבחינה נמצא כי בספר חוקי העזר העירוני ראשון לציון קיימים שישה סעיפי חוק שניתן לבחון אם נסיעת טרקטורונים נמצאים בגדר פגיעה באותם חוקים: כניסת רכב לגן ציבורי, השחתת צמחיה, השחתת גדרות ושערים, רעש מנועי טרקטורון, הפרת הסדר בגן, וכן מעשה עלול לגרום סכנה, מפגע, נזק או נכות לאדם.
על בסיס סעיפים בוצע מבצע אכיפה נרחב בשכונות נחלת יהודה ונווה חוף. במהלך הפעילות זוהו מספר טרקטורונים שנוסעים באופן המסכן את עוברי הדרך.
2 צפייה בגלריה
הטרקטורון שהוחרם
הטרקטורון שהוחרם
הטרקטורון שהוחרם
(צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)
פקחי השיטור העירוני ראשון לציון עצרו חמישה טרקטורונים, אחד מהם נהוג על ידי נערה בת 15. אחד מהכלים הוחרם על ידי הפקחים, ואביה של הנערה זומן למקום וקיבל קנס על סך 320 שקלים. במקביל, הוריהם של רוכבי טרקטורונים נוספים זומנו למקום והם קיבלו אזהרות.
בימים הקרובים תימשך פעילות אכיפה מוגברת.
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מטרידה במיוחד של כלי רכב ממונע שמקומו היה בעיקר בשטח, אשר עובר לרחובות העיר ופוגע בבטיחות הולכי הרגל, מסכן ילדים ופוגע משמעותית בשגרת יומם של תושבי העיר.
לפני כחודש, לאחר פגישה עם מפקד תחנת ראשון לציון, יורם ברינה - סוכם שנצא לפעילות אכיפה מוגברת של השיטור העירוני שאתמול יצא לדרך לראשונה. בנוסף, הנחתי לפני מספר חודשים הכנה של תכנית כוללת על מנת להילחם בתופעה. לצד אכיפה מוגברת, מנהל החינוך בעירייה בשיתוף בתי הספר היסודיים, מעביר שיעורים חינוכיים לילדים על מנת לדבר על הסכנות של נסיעה על הכלים הללו.
אני פונה בעיקר להורים שקונים ומאפשרים לילדים לרכוב על הכלים הללו - מדובר בכלי מסוכן! כלי רכב לכל דבר, אל תתנו לזה יד ואל תסכנו את הילדים שלכם ואת משתמשי הדרך בעיר. אנחנו נמשיך ונלחם בתופעה הזו ללא פשרות״.
סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון בעירייה מקסים בביצקי: ״איני יכול להבין את ההורים שרוכשים את כלים הנ"ל לילדיהם הקטנים ומאפשרים להם לנסוע בכבישים ,במדרכות ובגינות ציבוריות. הם גם מסכנים את חייהם, וגם את חיים של שאר משתמשי הדרך. אנו נמשיך להילחם עם התופעה המדאיגה הזאת".