במסגרת אירועי יום האחדות מתקיים מיזם "נפגשים על הדרך" של יזם צעיר ממודיעין שמטרתו ליצור שיח שובר מחיצות בין הנוסעים ברכבת. המיזם הינו על רקע השסע בחברה הישראלית ולרגל יום האחדות שיצוין ב-9 ליוני. "האתגר הגדול שלנו הוא להצליח להיות מאוחדים גם בשגרת היום יום ולא רק באירועי קיצון", אומר היזם שיפעיל אותו בתחנות ראשון לציון.
2 צפייה בגלריה
גפן (מימין) ברכבת
גפן (מימין) ברכבת
גפן (מימין) ברכבת
(צילום: פרטי)

את רכבת ישראל פוקדים מדי יום נוסעים רבים, כאשר למרות שהקרונות תמיד רועשים, הנוסעים לא נוהגים לפנות זה לזה. המחזה המוכר של קרון ממוצע עם נוסע אחד שגולל את הפיד, נוסעת אחרת שמדברת בטלפון והאחרים שמתכתבים בנייד, הפריע ליזם הצעיר, תושב מודיעין, גפן מאיר (26), שהחליט לעשות מעשה ולייצר שיח בין הנוסעים.

קראו גם:

גפן, בוגר תוכנית Lead לפיתוח מנהיגות צעירה שמטפחת יוזמות לתיקון ויצירת שינויים בחברה הישראלית, גייס לעזרתו משחק שמייצר אינטראקציה ושיח משותף. למעשה, גפן היה רק בן 17 בלבד כשהחליט להפגיש בין חלקים שונים בחברה הישראלית דרך נסיעה אגבית בתחבורה הציבורית. הוא עבר בין קרונות הרכבת ופנה לנוסעים שכלל לא הכיר באמצעות המשחק 'נפגשים על הדרך' ובו לוח פשוט שהוא תיכנן, עיצב והדפיס לבדו, שמטרתו לסייע לנוסעים בקרון לראות את האחר באור חיובי יותר.
"באחת הפעמים ניגשתי לבחור עם חזות תל אביבית שלא התלהב מכך שפניתי אליו אבל בכל זאת הצלחנו לפתח שיחה מעניינת. במהלך השיחה הוא שיתף אותי שלפני כמה שנים הוא ירד מהארץ, חי עם בן זוג וילדם המשותף והגיע רק כדי להמשיך סדרת בדיקות רפואיות. היה בו המון כעס על המדינה, על הצבא ובעיקר שידר חוסר תקווה מכל מה שקורה כאן, ואפילו ניסה לשכנע אותי שבטוח אפגוש בהמשך אנשים שיגנבו לי את הרעיון. הוא סיפר לי שהוא עוסק ברישום פטנטים והציע שנשמור על קשר. באחת השיחות הוא אמר לי 'שתדע לך, בזכות המיזם הזה והרוח שיש בך, הותרת בי תקווה והצלחת לסדוק במעט את האי האמון שלי במדינה".

2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת משה דיין. הנער אחז בכבל חשמל
תחנת רכבת משה דיין. הנער אחז בכבל חשמל
תחנת רכבת משה דיין
(צילום: קובי קואנקס)

הפעילות תתקיים היום (30 למאי) בשעה 17:30 בתחנות הרכבת משה דיין וראשונים שבראשון לציון. מוקדם יותר באותו יום תתקיים הפעילות גם בתחנת הרכבת תל אביב סבידור מרכז בשעה 16:00.
הפעילות מתקיימת במסגרת אירועי יום האחדות שמובילים בת גלים ואופיר שער, העומדים בראש עמותת 'סאנשיין' שהוקמה לזכר שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד שנרצחו בפיגוע בגוש עציון בקיץ 2014, במטרה לייצר חיבורים בין קבוצות שונות בחברה הישראלית.