נוסעי תחנת רכבת ראשונים בראשון לציון כבר התרגלו לשינויים ולטלטלות. לפני כשלוש שנים הוחלט לבטל את הקו הישיר מתחנת הרכבת לתל אביב ובמקום זאת עליהם לנסוע לתחנת לוד ואז לנסוע לתל אביב, מה שהוריד משמעותית את כמות הנוסעים. לפני כחודש נחתה מכה נוספת על הנוסעים, והתחנה נסגרה לטובת חישמול המסילות, והצפי לפתיחה מחודשת נע בין חצי שנה בתרחיש האופטימי לבין שנה בתרחיש הסביר. אם זה לא מספיק, אז כעת מתמודדים הנוסעים המקומיים עם בעיה חדשה: דרישת תשלום עבור החניה.
1 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת נסגרה זמנית
תחנת הרכבת נסגרה זמנית
תחנת הרכבת נסגרה זמנית
(צילום: מוטי קמחי)
קראו גם:
"כיום אין רכבת שעוברת בתחנה, כי היא נסגרה לעבודות", מספרת עדן ארזי, נוסעת הרכבת. "במקום זה הם מפעילים שאטלים לתחנת הרכבת בלוד, בדיוק כמו שמסלול הרכבת נהג לעשות עד כה. מדובר בקבלן חיצוני שמפעיל את ההסעות ומקבל הוראות מפקח של הרכבת במקום ועל פי זמנים קבועים שהרכבת קבעה. יש חניון רכבת שנמצא בסמוך לקניון, שבאי הרכבת מראשון לציון היו יכולים לחנות בו חינם. כבר שנים ידוע שמי שיש ברשותו כרטיס רכבת והוא תושב העיר יכול לחנות שם ללא תשלום, זה גם כתוב על גבי השילוט.
"מספר ימים לאחר סגירת התחנה הגעתי לשם ונאמר לי שבגלל שאין עכשיו רכבות, ההסדר של חניה חינם כבר לא קיים ולכן יש לשלם על החניה, למעלה מ־30 שקלים עבור חניה יומית", זועמת ארזי. "זה לא הגיוני שצריך לשלם סכום כזה בכל יום, כי מבחינתנו דבר לא השתנה. פניתי למספר גורמים בעירייה ואף אחד לא חזר אליי עם תשובה. לצערי אני לא נוסעת שם יותר בכלל המצב החדש".
מהעירייה נמסר כי ההסדר נמשך וכי יש לשים לב שלא להתבלבל בין שני חניונים צמודים, אחד שייך לחברה לביטחון והשני לקניון עזריאלי. מנגד הנוסעת טוענת כי מדובר בחניון הקבוע שבו נהגה להשתמש עד כה.
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון