יוסי (יוסף) רם יצחק הוא הטייס הישראלי שנהרג ביום חמישי בהתרסקות מסוק בניו ג'רזי שבארה"ב ליד אגם קרנגי.
4 צפייה בגלריה
המסוק שהתרסק ויוסי יצחק ז"ל
המסוק שהתרסק ויוסי יצחק ז"ל
המסוק שהתרסק ויוסי יצחק ז"ל
(צילום: משטרת דרום בראנסוויק | פרטי)
בתאונה שהתרחשה בגבול דרום ברונסוויק-פרינסטון בניו ג'רזי נהרג כאמור יוסי, טייס מקצועי בן 44 מישראל שהגיע לארה"ב בשבוע שעבר במסגרת עבודתו, כך עולה משיחה עם קרוביו של יוסי. הם מספרים שמותו היכה רבים בתדהמה וכי המטרה של הנסיעה הזו היתה אמורה להוסיף לו שעות טיסה וותק.
מההודעה שיצאה מהמועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה של ארה"ב (NTSB) עולה כי המסוק עזב את שדה התעופה פרינסטון ביום חמישי ואיבד שליטה במרחק של כ-5 קילומטר מנקודת ההמראה.
במסיבת העיתונאים שהתקיימה בסמוך לזירת האסון מסר אהרון מקרטר, חוקר הבטיחות האווירית של NTSB, כי "30 שניות לאחר שהמסוק המריא הוא חווה תקלה שיצאה מכלל שליטה, אולם לא ניתן לקבוע אם יוסי שהיה טייס מקצועי ומנוסה, תמרן את ההתרסקות כך שלא תפגע באוכלוסייה''. הוא הוסיף: "על פי העדויות שאספנו מהשטח ומהעדויות המצולמות נראה כי המסוק טס בצורה לא יציבה ואף עשה מספר סיבובים חדים תוך שהוא מסתחרר ומתרסק ליד אגם קרנגי, כ-5 קילומטרים בלבד מנקודת המראתו''.

4 צפייה בגלריה
יוסי יצחק ז"ל
יוסי יצחק ז"ל
יוסי יצחק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"יוסי הוא איש מדהים", סופדת לו הבוקר מירב יצחק, מזכירת כפר יעבץ. "תמיד היה חייכן ומקסים לכולם. אין דברים כאלה. הוא היה אישיות של ממש, איש נעים הליכות וגבר הורס. הלב מסרב להאמין שזה קרה דווקא לו''.
גם שי גואטה, חבר ילדות של יוסי, עדיין לא מעכל את הבשורה. "גדלנו ביחד", מספר גואטה, "אני מכיר אותו מהיום שאני מכיר את עצמי. קשה לי לדבר עליו בזמן עבר".
חבר נוסף איתו שוחחנו מספר עליו: "הוא היה רווק נצחי שהשקיע את כל כולו בקריירה. איש מדהים, אמיתי, שלא ידע פחד. תמיד לקח סיכונים ועבד בכל העולם, כולל כמה שנים באפריקה כטייס פרטי ובהולנד. הוא היה אהוב על כולם. פשוט אבידה".

4 צפייה בגלריה
יוסי יצחק ז"ל
יוסי יצחק ז"ל
יוסי יצחק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

יעל דוד, בת דודתו שמתגוררת בבוסטון והגיעה לישראל בשל ההלוויה, סופדת ליוסי: "הוא תמיד היה בקשר עם כולם, תמיד אמר מילה טובה ותמיד רצה לעזור. אין אנשים כמוהו. זו פשוט אבידה קשה לכולנו". יעל שתכננה להיפגש עם יוסי בסוף השבוע בזמן ביקורו בארה"ב מספרת שיומיים לפני האסון הם שוחחו בטלפון. "זו היתה שיחה רגילה. לא משהו שמבשר שיקרה משהו. חשבנו להיפגש אבל לצערי זה כבר לא יקרה. אי אפשר לדבר עליו בזמן עבר". ציונה, אמא של יעל, מבקשת להוסיף: "קשה לי. קשה לכל המשפחה. זה בלתי נתפס. יוסי היה ילד של זהב. בחור שאי אפשר לשכוח. פשוט אבידה".

4 צפייה בגלריה
יוסי יצחק ז"ל
יוסי יצחק ז"ל
יוסי יצחק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

בהודעה שהוציאה מזכירות המושב בו התגורר נמסר: "בצער רב אנחנו נפרדים מחבר יקר יוסף (יוסי) יצחק ז"ל שנהרג באסון המסוק בארה"ב. עלם חמודות, נעים הליכות ויפה תואר. הוא ייחסר לנו בנוף המושב, כשעבר בשאגת מנוע של האמר השחור שלו עם חיוך רחב ונפנוף היד. הוא היה הראשון שרץ לעזרת חברים. נוח על משכבך בשלום חבר יקר, ותהיה מליץ יושר על משפחתך והחברים".
הלווייתו של יוסי יצחק ז"ל תתקיים היום (ראשון) בשעה 21:00 בבית העלמין תל מונד. הוא השאיר אחריו הורים, שמעון וציונה, ושלוש אחיות (מירית, כרמית ודקלה).
יהי זכרו ברוך.