מבצע חרבות ברזל: החיפוש אחר הנעדרים והנעדרות הרבים ממשיך. בין הנעדרים גם עדן נפתלי (23) שהייתה בפסטיבל מוזיקה ליד רעים, ומאז נעלמו עקבותיה. משפחתה מחפשת אחר כל שבב מידע.
2 צפייה בגלריה
עדן נפתלי. נעדרת
עדן נפתלי. נעדרת
עדן נפתלי. נעדרת
(צילום: באדיבות המשפחה)
הקשר האחרון שנוצר עם עדן היה אתמול (שבת) בבוקר. אביה, רמי, מספר על השעות הקשות והחיפושים שעדיין ממשיכים.
מה אתה יודע עד עכשיו?
"עדן היתה בפסטיבל המוזיקה בנובה עם בן זוגה. בשבע בבוקר שוחחנו והיא אמרה שהיא הצליחה להימלט מהמקום לכיוון רעים שם היא מתחבאת במיגונית. בזמן שדיברנו היא אמרה שיורים על המיגונית שלהם והיא בורחת לבארי, מאז לא הצלחנו ליצור עמה קשר".
נפתלי הצליחה ליצור קשר פעם נוספת, ובשעה 8:29 עדכנה חברה כי הצליחה להגיע לבארי בשלום ושם היא ורבים אחרים ממתינים לחילוץ.

2 צפייה בגלריה
עדן נפתלי. נעדרת
עדן נפתלי. נעדרת
עדן נפתלי. מקווים לבשורות טובות
(צילום: באדיבות המשפחה)

כל העדכונים ממבצע חרבות ברזל:

"בן הזוג שלה נפצע קשה ולכן לא ניתן לקבל ממנו מידע" מסביר האב המודאג ומוסיף: הוא מאושפז בבית החולים סורוקה אבל הוא מורדם ומונשם. אם מישהו ראה את עדן או יש לו מידע עליה צרו עימנו קשר בהקדם".
בשעות אלה עדיין מתבצעים פינויים מהישוב בארי שרבים מתושביו הוגדרו מנותקי קשר ומשפחת נפתלי מקווה לבשורות טובות, ומאמינה כי בקרוב תתאחד עם עדן.
במקביל לחיפושים הקים צה״ל חמ״ל שמטרתו לגבש את תמונת המצב לאיתור נעדרים וחטופים. החמ״ל יתכלל את הנתונים עבור כלל גופי הביטחון - צה״ל, משטרה, ושב״כ.
ראש אכ״א, אלוף יניב עשור מינה את אלוף במיל׳ ליאור כרמלי לעמוד בראש הצוות, שבתוך כל המורכבות ואי הוודאות מחוייב להוציא הודעות מהימנות ובמהירות האפשרית.חלק מהמשפחות כבר קיבלו הודעות אודות יקירהם.
תחת פיקוד החמ״ל ישבו נציגים של כלל גופי הביטחון והמודיעין, וכן מערך אית״ן האחראי על איתור הנעדרים של צה״ל. והוא ימקד את משימתו בגיבוש תמונת המצב כלל הנעדרים והחטופים ומאמצי האיתור והודעות למשפחות החטופים, האזרחים והחיילים.
משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, הקימה חמ״ל לכלל האזרחים הממוקם ברחוב הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 443).
בצה״ל קיים מוקד פניות ציבור שמספרו:
1111 שלוחה 5, ולאחר מכן שלוחה 4.