זמני כניסת ראש השנה בראשון לציון: כניסת החג והדלקת הנרות בשעה 18:03, יציאת השבת והחג (ראש השנה ושבת מחוברים יחד השנה): 19:00. השבוע אנו קוראים את פרשת: האזינו.

"הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט"
(פרק ל"ב, פסוק ד)

פרשת האזינו היא הפרשה הכמעט אחרונה בספר דברים, החומש החמישי והאחרון. בפרשה זו משה רבנו החדיר בבני ישראל את האמונה בהקב"ה. אנחנו מכירים היטב ורואים לו פעם כי "צדיק ורע לו ורשע וטוב לו", כלומר אנשים טובים וצדיקים סובלים ואילו אנשים רעים וחטאים נהנים מכל הטוב שיש לעולם הזה להציע. חז"ל אמרו, כך מביא רבי גמליאל הכהן רבינוביץ בספרו 'טיב הפנינים', כי "כשם שנפרעין מן הרשעים לעולם הבא אפילו על עבירה קלה שעושין, כך נפרעין מן הצדיקים בעולם הזה על עבירה קלה שעושין" (תענית י"א). כלומר שום דבר לא הולך לאיבוד. צדיק עשה מעשה טוב, הזכויות נשמרות לו לעולם הבא ואילו אם הוא עשה עבירה קלה, הוא נענש בעולם הזה כדי שיגיע לעולם הבא נקי מעבירות.


פעם נאלץ פקיד בבנק לקחת את בנו לעבודה. ראה הבן כי נכנס איש עם כסף רב ומביא אותו לאביו. האב סופר את השטרות ונותן לו בתמורה דף עליו הוא חותם. אחר כך הגיע איש נוסף, ללא שטרות. האב, פקיד הבנק, הביא לאותו האיש את כל הכסף שהופקד בידו קודם. תהה הילד: כל כך הרבה כסף היה ללקוח הראשון והנה לא נשאר לו כלום ולשני לא היה כלום וכעת הוא יוצא בידיים מלאות. הסביר לו האב כי לא כך הוא. הראשון, שהפקיד את כספו בבנק, לא נתן מתנה לבנק אלא יצבור רווחים נאים והשני, שנאלץ לקחת הלוואה, יחזיר את הכסף שלקח בתוספת ריבית.

2 צפייה בגלריה
ראש השנה, שופר
ראש השנה, שופר
שנה טובה
(צילום: Canva)

כך עם הרשע וטוב לו והצדיק ורע לו. אמנם נראה שצריך לרחם על הצדיק, אבל האמת היא שהוא צובר מצוות וזכויות לעולם הבא.
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו לצבור כמה שיותר מצוות. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד לאליה בן סיגלית (כהן) והוא ישוב הביתה במהרה.
שנה טובה ומתוקה ושבת שלום.