הנתונים נחשפים: התנועה לחופש המידע פרסמה השבוע מידע על 85 דו"חות על ליקויים תברואתיים שנמצאו בבתי עסק לממכר מזון בראשון לציון - מסעדות, בתי קפה ואולמות אירועים.
המידע נמסר מעיריית ראשון לציון לידי התנועה לאחר מאבק שניהלה, ועדיין מנהלת, במטרה לקבל מהרשויות המקומיות מידע אודות הליקויים התברואתיים בבתי העסק. על פי דוחות אלו עולה תמונה מדאיגה בחלק ממקומות אלו, חלקם מוכרים מאוד, שהמאכילים מדי יום אנשים רבים.
3 צפייה בגלריה
מטבח
מטבח
מטבח מטונף
(צילום: shutterstock)
במסגרת הביקורת התכופות שעורכת המחלקה הווטרינרית בראשון לציון מצאו הפקחים ליקויים שונים, חלקם מעוררי דאגה לאור העובדה שאלו מפגעים שעלולים להשפיע על בריאות הסועדים.
קראו גם:
באחד מאולמות האירועים, שמארח כמעט מדי יום חוגגים, נמצאו עשרות קילוגרמים של בשר ודגים שפג תוקפם ואם לא היו נתפסים בזמן ייתכן מאוד שהיו מוגשים לסועדים. בנוסף, התברר שגג המקום היה בהליכי שיפוצים, כך שהוא היה פתוח לרווחה ובקלות מזיקים יכולים היו להיכנס דרכו.
לעיון בדוח המלא לחצו כאן (מומלץ במחשב נייח)
באולם אירועים נוסף נמצא חדר לאחסון מזון שעשה הסבה לחדר שינה שבו העובדים היו לנים.
3 צפייה בגלריה
״הציפסר מאוד מלוכלך וחסר מנדף מעל״
״הציפסר מאוד מלוכלך וחסר מנדף מעל״
מטבח מסעדה מלוכלך
(צילום: shutterstock)
ביקורת אחרת שנערכה במסעדה מוכרת מתחום המזון המהיר בעיר, גילתה ליקויי ניקיון רבים, וביניהם כיור שמלא היה בעובש, רטיבות ולכלוך ובו היו שוטפים כלים וירקות.
עסק מוכר נוסף לממכר מזון מוכן גילה רמת ניקיון ירודה ומדאיגה. כך למשל מצאו הפקחים כיור מלא בג'וקים המסתובבים חופשי. חדר אחסון נוסף היה עם זבובים מעופפים ללא כל הדברה ראויה. עוד מצאו הפקחים שבמקום אין שירותים טובת המבקרים מכיוון שהוא הפך למחסן.
3 צפייה בגלריה
״אחסון מזון לקוי״
״אחסון מזון לקוי״
״אחסון מזון לקוי״
(צילום: shutterstock)
גם במסעדה נוספת שמוכרת סושי ודגים נמצאו ליקויים רבים, ובראשם דגים שנמכרו ללקוחות שהם בטמפרטורות גבוהות שעלולים לסכן את בריאות הסועדים. בנוסף, המקרר בו מאוחסן המזון היה חלוד.
כלל המקומות קיבלו פרק זמן של עד ארבעים יום לטפל במפגעים ובליקויים המזיקים וחלקם עומדים בסכנת סגירה במידה וליקויים קריטיים לא יטופלו.