אבל כבד הבוקר (ראשון) בראשון לציון. חבריה ומכריה של ליה בן נון, בת ה-19, בלבד מתקשים לעכל את הבשורה המרה על מותה אתמול לפנות בוקר בגבול מצרים: "מלאכית. חיוך גדול ורצון לתת. מנהיגה אמיתית".
1 צפייה בגלריה
סמל ליה בן נון
סמל ליה בן נון
סמל ליה בן נון
(צילום: דובר צה"ל)
הפיגוע התרחש בשעות בוקר מוקדמת אתמול (שבת) בגבול מצרים על ידי שוטר מצרי שחצה את הגבול והרג שלושה מלוחמינו: סמ"ר אורי יצחק מצפת, סמ"ר אוהד דהן מאופקים וסמלת ליה בן נון מראשון לציון.
ליה בן נון התחנכה בגימנסיה הראלית והייתה פעילה במועצת תלמידים. מאז היוודע האסון מאות תושיבם הגיעו לבית המשפחה בשכונת נווה הלל, ורבים הספידו אותה.
המשנה לראש העירייה, עידן מזרחי, שהכיר את ליה במסגרת פעילות החברתית ספד לה וסיפר: "מלאכית נרצחה הבוקר. ליה תושבת העיר, הייתה מלאך בדמות אדם, הילדה הכי יפה בגן עם הלב הכי גדול בכיתה, ילדה שאוהבים לאהוב. את ליה הכרתי עוד כשהייתה בכיתה י״א, היא עבדה איתי בפרויקט גדול. תוך מספר ימים זיהיתי את היכולת שלה לנהל ולהוביל וקיבלה תפקיד ניהולי. היא ניהלה את העובדים בעוצמה שקטה, ניהול מהסוג שרותם את כולם למשימה עם חיוך גדול ורצון לתת. כולם אהבו אותה ורצו להיות בקרבתה.
"יצא לי לראות אותה במשימות הקטנות והגדולות, בן אדם של אנשים, היא לא ויתרה על אף ילד בדרך ושמרה על כולם רתומים, מנהיגה אמיתית. היא מהסוג שלא מוותר, שמציב מטרה ומגשים, היא חלמה על שירות במג״ב וכששובצה לגדוד חי״ר התאכזבה אבל כיאה למנהיגה עדיין בחרה בדרך ולא רק במטרה, להגן על המדינה - איפה שצריך.
יום אחד, במסגרת אירוע שהובלתי והיא לקחה בו חלק קיבלתי ממנה טלפון: ״עידן יש לנו בעיה, יש כמה ילדים שאין להם כסף, המצב הכלכלי שלהם בבית קשה״. חייכתי לעצמי, זה דור העתיד של מדינת ישראל. ״ליה זו לא בעיה, מי שיש לו בעיה, אני אדאג לו… חשוב שתמשיכי להילחם שכל החברים יבואו, כסף לא מאתגר אותנו רק תדאגי שכולם יהיו״ עניתי. אני יודע, יש משימה שלא הסתיימה עם הקמתה של מדינת ישראל – הגנת המולדת. אבל זה כל כך כואב".
כך תיעדה ליה בן נון את הדרך שעשתה בשירותה הקרבי בעמוד הטיקטוק שלה >>>
ליה בן נון בעמוד הטיקטוק שלה
(צילום: מתוך הטיקטוק)

קראו גם:

גם ראש העירייה רז קינסטליך, ספד לליה ואמר: "אבל כבד ונורא נפל על העיר ראשון לציון במהלך סוף השבוע, עם היוודע על הרצחה של תושבת העיר וחיילת צה״ל - סמל ליה בן נון ז״ל, שנרצחה מירי של מחבל שפל בגבול מצרים. ליה ז״ל בוגרת הגימנסיה הריאלית בראשון לציון, לא ויתרה ועשתה הכל בכדי לעשות שירות משמעותי כלוחמת, תפקיד שלבסוף עלה לה בחייה. היא אהבה את התפקיד שלה, את חבריה לנשק והייתה אהובה חזרה על ידי חבריה וכל מי שפגש אותה. אין מילים שיוכלו לנחם הורים שצריכים לקבור את ילדתם, אין מילים שיוכלו להסביר. אני משתתף בצער הוריה - מיכל ודודו בן נון ובצער כל משפחתה המורחבת, חבריה ומכריה. אני רוצה להשתתף גם בצער משפחות שני הלוחמים שנרצחו באותו הפיגוע". יהי זכרם ברוך.
הלוויתה של ליה בן נון ז"ל תתקיים היום (ראשון) בשעה 16:30 בבית העלמין הצבאי בראשל"צ.